2019-04-17, 20:35
Medlem
HRTs avatar
Kära vänner det kostar att ligga på topp! Att helt sakna vett och reson, och att internationellt spänna stjärtmusklerna och kalla sig humanitär stormakt är inte gratis, varken för staten eller folket. Nu när sandnegrerna har gjort att kommuner och städer står med röven i vädret är det bara o bita ihop o invänta att samhällsvåldtäkten ska klinga av i en sista suck. Nu är det utförsbacke, och inga bromsar finns!
Citera
2019-04-17, 20:47
Medlem
Totiuss avatar
Lättöverskådlig karta som visar arbetslösheten i olika kommuner. Den är från april 2018 men det lär knappast ha blivit bättre:
https://www.svt.se/special/arbetsloshet-bland-utrikesfodda/

I Filipstads kommun var arbetslösheten bland utrikesfödda 47,9 % och det ser likadant ut i många kommuner.

I Anna Dahlbergs krönika står det: ”Av stadens drygt 10 000 invånare har över 2 000 utomeuropeisk bakgrund. Hela 80 procent av de vuxna i den gruppen saknar jobb och ytterligare tio procent befinner sig i arbetsmarknadspolitiska åtgärder, enligt kommunchefen.

Arbetslösheten tycks alltså ha ökat under det senaste året. Man kan väl anta att även det gäller för övriga hårt drabbade kommuner.
Citera
2019-04-17, 20:54
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det där förstår jag inte...tycker du att de partier och politiker som i full fart och glatt pladdrande kör vårt land i diket är mera regeringsfähiga?

De sänker vårt land och offrar medborgarna på ett snyggt och belevat vis, så då är det okey?

Nej, som jag skrev tycker jag att de flesta framträdande SD-politikerna är personer som jag inte skulle vilja se i en regering. Det börjar bli bättre på den fronten. Paula Bieler och Jonas Andersson (han av de två som är från Norrland) ger ett vettigt intryck, men hur de skulle fungera i en ledande position är oklart.

Trots dessa tveksamheter röstar jag på SD. Jag vill inte fåna mig med otrevliga påpekanden, så jag nöjer mig med att konstatera att det jag skriver nu i stort är detsamma som i det inlägg du replikerade på, alltså att SD:s företrädare inte är något vidare, på det stora hela taget, men att migrationsfrågan är så avgörande för landets framtid att det inte finns någon möjlighet att med gott samvete rösta på något annat parti.

Alla i min omgivning som jag diskuterat frågan med är av samma åsikt. Om något av de etablerade partierna fört en ansvarig migrations- och integrationspolitik hade de ökat med 20 procentenheter och SD skulle åkt ur riksdagen. Men detta är som bekant blott önsketänkande.
Citera
2019-04-17, 21:08
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Lättöverskådlig karta som visar arbetslösheten i olika kommuner. Den är från april 2018 men det lär knappast ha blivit bättre:

I Filipstads kommun var arbetslösheten bland utrikesfödda 47,9 % och det ser likadant ut i många kommuner.

I Anna Dahlbergs krönika står det: ”Av stadens drygt 10 000 invånare har över 2 000 utomeuropeisk bakgrund. Hela 80 procent av de vuxna i den gruppen saknar jobb och ytterligare tio procent befinner sig i arbetsmarknadspolitiska åtgärder, enligt kommunchefen.

Arbetslösheten tycks alltså ha ökat under det senaste året. Man kan väl anta att även det gäller för övriga hårt drabbade kommuner.
Ja fyller man landet med analfabeter från världens mest efterblivna länder så är klart att arbetslösheten ökar. Det var uppenbart redan när judehoran Anna Dahlberg predikade till folk att "rösta mot hatet". Nu menar hon alltså att arbetslösheten ökat. Det har den, tack vare att hon och hennes arbetsgivare som drivit på det.
Citera
2019-04-17, 21:19
Medlem
pinger99s avatar
Citat:

Så hur stor del av den gruppen är vuxna och således tillgängliga på arbetsmarknaden?
Lite kryptiskt.

Jag misstänker att en stor del av den gruppen på 2000 är yngre, och att Filipstad har decennier av nödrop framför sig.
Senast redigerad av pinger99 2019-04-17 kl. 21:24.
Citera
2019-04-17, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Är det inte dags att införa begreppet LEX FILIPSTAD?

Dvs kommun som håller på att konka pga nyanlända "raketforskare" som är helt okapabla att försörja sig själva?

Vilka andra kommuner är i samma "vinstläge"?

Vad skall vi kalla det?

Sneögonbyn/rödhårigfittabyn/muslimskavåldtäktersfestivalby?
Citera
2019-04-18, 00:13
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

De nya siffrorna är nog bara ärligare. 48 % var väl minus att de var i någon sorts introduktionsprogram, gick på SFI etc. Det var nog aldrig mer än 10 % i jobb på riktigt.
Citera
2019-04-18, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Filipstad har tydligen en vänort i Kina, kanske dessa kan komma till undsättning med lite råd.

Du menar att sätta alla muslimer i omskolningsläger?

För att där medelst hårt arbete varvat med kulturell och religiös omprogramering göra dem till goda, lojala medborgare.

Det vore något det. Är rädd för att det kan vara för sent tänkt nu dock.
Citera
2019-04-18, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Vilka vill du bestraffa? Nästan alla i landet är medskyldiga. De kommer att ödmjuka sig. De kanske verkar helt blåsta men de har iaf koll på vilka som faktiskt protesterade hela tiden. Vi behöver inte försöka bestraffa nästan alla invånare i landet.

Ja vilka tror du? Tror du att Agda 86år gammal verkligen har de fakta som krävs för att kunna göra en korrekt bedömning? Eller Olle 35 som bara vill behålla sitt kommunala jobb för att försörja sin familj? Folkvalda har det. Likaså ledare i diverse organisationer. Kändisar som nyttjar sin berömmelse för propaganda, massmedia. Osv. Var det så svårt att fatta?
Citera
2019-04-18, 09:22
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Det ör en myt! De sätter sprätt på sina surt förvärvade slantar på bilar, saker osv så moms pengarna flyter in till Sverige.

Du kan inte förminska detta, eller så är du totalt okunnig alt journalist.
Detta är allvarligt för ekonomierna i kommunerna. Då kommunen hela tiden töms på pengar o skattebetalarna fyller på.
Varför sjunker Sveriges krona hela tiden, jo för vi når inte upp till inflationsmålet. Vi använder Milton Friedmans ekonomiska teori, mängden pengar i ett samhälle. Denna mängd pengar regleras med ränta. Kallas populärt styrränta
Men nu har det uppståttt något helt nytt, Sverige/kommunerna dräneras konstant hela tiden nu vilket gör alla modeller värdelösa.
2000 lyxmigranter i Filipstad skickar kanske 2500 i månaden till sitt "hem" där det inte är krig så transfereringen av pengar är inga problem.
2000*2500 är 5 miljoner som försvinner ur stadens kassa hela tiden varje månad. 5 000 000 dra av momsen 4 000 000 kvar att spendera i staden, det är många anställda i kommunen det alt privata affärer varje månad.
Citera
2019-04-18, 09:52
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Du kan inte förminska detta, eller så är du totalt okunnig alt journalist.
Detta är allvarligt för ekonomierna i kommunerna. Då kommunen hela tiden töms på pengar o skattebetalarna fyller på.
Varför sjunker Sveriges krona hela tiden, jo för vi når inte upp till inflationsmålet. Vi använder Milton Friedmans ekonomiska teori, mängden pengar i ett samhälle. Denna mängd pengar regleras med ränta. Kallas populärt styrränta
Men nu har det uppståttt något helt nytt, Sverige/kommunerna dräneras konstant hela tiden nu vilket gör alla modeller värdelösa.
2000 lyxmigranter i Filipstad skickar kanske 2500 i månaden till sitt "hem" där det inte är krig så transfereringen av pengar är inga problem.
2000*2500 är 5 miljoner som försvinner ur stadens kassa hela tiden varje månad. 5 000 000 dra av momsen 4 000 000 kvar att spendera i staden, det är många anställda i kommunen det alt privata affärer varje månad.
Mycket intressant slutsats.

En random fråga är hur många globalister som sitter på blankningspositioner på våra valutor? Västvärlden håller på att förvandlas till ett Filipstad Deluxe. Utgången av Filipstad säger mycket om framtiden.
Citera
2019-04-18, 11:39
Medlem
bulletproofsouls avatar
Tråkigt för kommunerna och dess innevånare men räkenskapens dagar är nära. Nu får man snart panta upp för årtionden av oansvarig och naiv invandrings- och integrationspolitik. Nu får man snart panta upp att man levt som om alla tillgångar och resurser vore oändliga och obegränsade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in