2019-04-18, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Nu är det bekräftat att en av experterna blir Staffan Kronwall. Kronwall skötte sig bra i SVT:s senaste NHL-match. Övriga experter är inte presenterade.

Det som redan är känt:

Programledare: André Pops, Marie Lehmann, Dusan Umicevic
Kommentatorer: Chris Härenstam, Peter Jonsson och Pelle Bäckman
Reportrar: Maria Wallberg, Jenny Modin, Stefan Åsberg och Dusan Umicevic
Experter: Staffan Kronwall

Varför inte använda sig av Jonas Andersson och Mikael Rehnberg som experter också?
Citera
2019-04-18, 11:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Nhl har en för korkat stor makt över landslagen. Barkov blir inte en folkkär stjärna av att spela 2 på natten finsk tid i florida.

Finland är i samma sits som Sverige, små länder utan inflytande. Ryssland är i ett annat läge, för att inte tala om Kanada och USA. Dessutom skiljer sig spelarnas status och attityd åt. Om Ovetjkin vill spela VM, så spelar han VM, typ.
Citera
2019-04-18, 11:21
Medlem
Någon som vågar att tippa grupperna redan nu?
Citera
2019-04-18, 11:35
Medlem
Giggsys avatar
Får hoppas att Nashville, Calgary och Toronto ryker så vi får in spelare till topp 6. Just nu ser jag bara Elias där, Loui är som sagt passé.
Citera
2019-04-18, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Får hoppas att Nashville, Calgary och Toronto ryker så vi får in spelare till topp 6. Just nu ser jag bara Elias där, Loui är som sagt passé.

Inte Toronto. Vi ska ta oss långt
Citera
2019-04-18, 13:23
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Varför inte använda sig av Jonas Andersson och Mikael Rehnberg som experter också?

Ja, det är inkörda och borde vara det naturliga valet. Förstår inte detta hysch-hysch av SVT. Det är väl bara att presentera samtliga som ska jobba med VM på samma gång. Sen är jag lur om att jag kommer störa mig på Pops i studion. Han borde hålla sig till Vinterstudion.
Citera
2019-04-18, 14:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Nhl har en för korkat stor makt över landslagen. Barkov blir inte en folkkär stjärna av att spela 2 på natten finsk tid i florida.

Någonstans ska makten ligga. I fotbollen kommer alla loss, där är det ett korrumperat FIFA som sitter på makten istället. Det har sidan sidor det med. Men visst, VM är i alla fall VM på riktigt där.

Citat:
Nu är det bekräftat att en av experterna blir Staffan Kronwall. Kronwall skötte sig bra i SVT:s senaste NHL-match. Övriga experter är inte presenterade.

Det som redan är känt:

Programledare: André Pops, Marie Lehmann, Dusan Umicevic
Kommentatorer: Chris Härenstam, Peter Jonsson och Pelle Bäckman
Reportrar: Maria Wallberg, Jenny Modin, Stefan Åsberg och Dusan Umicevic
Experter: Staffan Kronwall

Kul att Kronwall får fortsatt förstroende. Han imponerade verkligen på mig med sina analyser och sitt lugn när dom studiosnackade om sista NHL-matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Tre kan bli för mycket. Renberg är bäst som bisittare, honom kunde dom ta in där istället. Jonas är grymt bra. Han och Kronwall tillsammans vore dream team i studion.

Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Någon som vågar att tippa grupperna redan nu?

Lite tidigt för det när vi inte ens vet ens nästan hur lagen kommer se ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Bratt skulle kunna funka i topp 6, men inte med EP helst då. Två taninga fjunisar i samma kedja tror jag inte på. Loui är som gjord för en tredjekedja. Bra att ha med, men har vi inte 6 man som konkurrerar ut honom är det ett svaghetstecken.

Avs och Caps har också spelare att bidra med. Några kvalitetsforwards ska vi nog få ihop. 4 till så har vi ett slagkraftigt lag. Ännu fler är såklart välkommet.

Citat:
Ja, det är inkörda och borde vara det naturliga valet. Förstår inte detta hysch-hysch av SVT. Det är väl bara att presentera samtliga som ska jobba med VM på samma gång. Sen är jag lur om att jag kommer störa mig på Pops i studion. Han borde hålla sig till Vinterstudion.

Kan ju vara så att förhandlingar pågår fortfarande.
Citera
2019-04-18, 14:13
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Tre kan bli för mycket. Renberg är bäst som bisittare, honom kunde dom ta in där istället. Jonas är grymt bra. Han och Kronwall tillsammans vore dream team i studion.

Kan ju vara så att förhandlingar pågår fortfarande.

I Kronwalls fall har han vetat om det ett bra tag iaf. Eftersom han är med i U18-VM som börjar sändas på SVT från och med idag. Noterar att den andra experten på plats är Jonas Andersson.
Då lär Jonas få åka till VM ja.

Påsk-hockey, U18-VM:

Torsdag 18 april

19.30-20.00 SVT2
20.00-21.50 SVT24
Sverige-USA

Fredag 19 april

19.30-20.00 SVT2
20.00-21.50 SVT24
Sverige-Lettland

Söndag 21 april

19.30-20.00 SVT2
20.00-21.50 SVT24
Slovakien-Sverige
Citera
2019-04-18, 14:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
I Kronwalls fall har han vetat om det ett bra tag iaf. Eftersom han är med i U18-VM som börjar sändas på SVT från och med idag. Noterar att den andra experten på plats är Jonas Andersson. Då lär Jonas få åka till VM ja.

Påsk-hockey, U18-VM:

Torsdag 18 april

19.30-20.00 SVT2
20.00-21.50 SVT24
Sverige-USA

Fredag 19 april

19.30-20.00 SVT2
20.00-21.50 SVT24
Sverige-Lettland

Söndag 21 april

19.30-20.00 SVT2
20.00-21.50 SVT24
Slovakien-Sverige

Den turneringen snackar vi om här:

(FB) U18 VM 2019 (Örnsköldsvik och Umeå 18-28 April)
Citera
2019-04-18, 14:17
Medlem
knurras avatar
Tycker André Pops känns som ett dåligt val. Kan/gillar han ens ishockey?
Minns han från diverse VM/EM i fotboll och han var väldigt torr och oentusiastisk.
Citera
2019-04-18, 14:18
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Den turneringen snackar vi om här:

(FB) U18 VM 2019 (Örnsköldsvik och Umeå 18-28 April)

Haha jag såg just det. Är så van att det är öde i vissa underforum, men hockey forumet lever och frodas iaf
Citera
2019-04-18, 14:28
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knurra
Tycker André Pops känns som ett dåligt val. Kan/gillar han ens ishockey?
Minns han från diverse VM/EM i fotboll och han var väldigt torr och oentusiastisk.

Kommer störa mig lika mycket på honom i VM som jag gjorde när han satt bortkommen i Nyhetsmorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in