Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Nhl har en för korkat stor makt över landslagen. Barkov blir inte en folkkär stjärna av att spela 2 på natten finsk tid i florida.
Någonstans ska makten ligga. I fotbollen kommer alla loss, där är det ett korrumperat FIFA som sitter på makten istället. Det har sidan sidor det med. Men visst, VM är i alla fall VM på riktigt där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Castlevania
Nu är det bekräftat att en av experterna blir Staffan Kronwall. Kronwall skötte sig bra i SVT:s senaste NHL-match. Övriga experter är inte presenterade.
Det som redan är känt:
Programledare: André Pops, Marie Lehmann, Dusan Umicevic
Kommentatorer: Chris Härenstam, Peter Jonsson och Pelle Bäckman
Reportrar: Maria Wallberg, Jenny Modin, Stefan Åsberg och Dusan Umicevic
Experter: Staffan Kronwall
Kul att Kronwall får fortsatt förstroende. Han imponerade verkligen på mig med sina analyser och sitt lugn när dom studiosnackade om sista NHL-matchen.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Varför inte använda sig av Jonas Andersson och Mikael Rehnberg som experter också?
Tre kan bli för mycket. Renberg är bäst som bisittare, honom kunde dom ta in där istället. Jonas är grymt bra. Han och Kronwall tillsammans vore dream team i studion.
Citat:
Ursprungligen postat av
mystic_handyman
Någon som vågar att tippa grupperna redan nu?

Lite tidigt för det när vi inte ens vet ens nästan hur lagen kommer se ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Giggsy
Får hoppas att Nashville, Calgary och Toronto ryker så vi får in spelare till topp 6. Just nu ser jag bara Elias där, Loui är som sagt passé.
Bratt skulle kunna funka i topp 6, men inte med EP helst då. Två taninga fjunisar i samma kedja tror jag inte på. Loui är som gjord för en tredjekedja. Bra att ha med, men har vi inte 6 man som konkurrerar ut honom är det ett svaghetstecken.
Avs och Caps har också spelare att bidra med. Några kvalitetsforwards ska vi nog få ihop. 4 till så har vi ett slagkraftigt lag. Ännu fler är såklart välkommet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Castlevania
Ja, det är inkörda och borde vara det naturliga valet. Förstår inte detta hysch-hysch av SVT. Det är väl bara att presentera samtliga som ska jobba med VM på samma gång. Sen är jag lur om att jag kommer störa mig på Pops i studion. Han borde hålla sig till Vinterstudion.
Kan ju vara så att förhandlingar pågår fortfarande.