2019-04-18, 08:09
Medlem
Jag och killen har varit tsm i cirka ett år, och de 7-8 månaderna så har han lånat pengar från mig konstant. Varje månad. I början var det större summor såsom 5-7000 kr då jag hade det lite bättre ekonomiskt. Nu handlar det om 1-2000 per månad. Det är jobbigt och stressigt för mig då jag är student utan csn och jobbar extra för att det ska gå runt. Jag tog upp det med honom för några dagar sedan och sade snällt att det börjar bli jobbigt när han vill att jag ska swisha pengar till honom varannan dag, för min budget är väldigt tight, och det stressar mig ekonomiskt att sedan vänta flera veckor på att få tillbaka pengarna och att behöva fråga/tjata om pengarna. Han jobbar ju själv heltid och får ut 3 gånger så mycket som mig per månad.

Han blev rasande när jag tog upp det. Kallade mig äcklig som ens nämner det, att jag borde skämmas och att jag är snål. Att jag isåfall kanske borde vara ekonomisk och inte skulle lunchat med mina arbetskollegor i veckan, eller att jag kanske inte skulle gått ut på ett glas vin med mina vänner i helgen. Men alltså det är ju MINA pengar?! Det är ju inte som att jag tänker sluta leva mitt liv och aldrig unna mig något alls så att jag har en buffert för honom att låna från?

Vad tycker ni? Detta fick mig att bli på sjukt dåligt humör, och han har inte pratat med mig på flera dagar så jag börjar undra om jag verkligen sagt något fel?
Citera
2019-04-18, 08:13
Medlem
Har han ett spelberoende?
Citera
2019-04-18, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ckgu
Han har haft förut. Han säger att han inte spelar längre. Är det ett typiskt beteende för spelberoende eller?
Citera
2019-04-18, 08:16
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiie