2019-04-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Helt rätt hycklarna vet att miljö och klimat är väldigt inne nu och man kan dra in pengar på det.
Ja Greta har väl redan dragit in en årslön till familjen. Då har väl Malena råd att sjukskriva sig för sina besvär. Stress m. m. Och Svante har väl varit hemmapappa längre tider. Inte heller så lukurativt
2019-04-18, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Har utnyttjat störningsjouren en massa gånger när jag hade en jobbig granne, undra om denna fungerar på Greta?

Han har nu fått uppleva många konstigheter, men vem var det som drog ner henne dit? Hennes tokmorsa eller nån annan som vill göra pengar på ungen.
Hur som tråkigt för ungen när hen växer upp att ha blivit så klistrad i media och sen falla tillbaka på jorden och vara inget alls igen... Och vem vill bli förknippad med hen när alt är falsarier de sprider...

Men som sagt vore intressant att veta vilka som vill göra pengar på henne, och som ordnar alla märkliga kontakter som tex Påve besöket.

Det har skrivits en hel del om det om man kollar lite, googla "Greta Thunberg pr byrå"
Här är en artikel:
https://www.sydsvenskan.se/2018-12-06/mats-skogkar-de-vuxna-bakom-barnet
2019-04-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Mycket bra liknelse, jag är gammal nog att ha sett filmen på bio när den kom.

Jag är inte gammal nog men efter att ha läst om filmen så fick jag Greta på näthinnan.
2019-04-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Jag är inte gammal nog men efter att ha läst om filmen så fick jag Greta på näthinnan.

De är förstås inte exakt samma sort, men det här att media och politiker projicerar en speciell vishet och karisma på vissa till synes slumpvis valda individer, det är gemensamt.
2019-04-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adeadeade
Haha, istället för att ironisera så kan du ju förklara varför det är lämpligt att sätta en 16-åring som frontfigur i en klimatdebatt som pågått så länge jag har levt, men som intensifierats nu i takt med att politiker, msm, influencers och andra godhetsmänniskor kommer till insikt med att man kan stärka sitt eget varumärke om man ställer sig bakom hyllningskören?

En 16-åring med funktionshinder inom autismspektrat dessutom.
Ditt inlägg summerar på ett kort och koncist sätt exakt vad det är frågan om. 👍 till dig.
Slår förresten vad om att bröderna Schulman älskar Greta. Om de nu hinner med det mellan businessflygningarna till diverse femstjärniga resorts på andra sidan klotet, helst minst tre ggr/år.
2019-04-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adeadeade
Haha, istället för att ironisera så kan du ju förklara varför det är lämpligt att sätta en 16-åring som frontfigur i en klimatdebatt som pågått så länge jag har levt, men som intensifierats nu i takt med att politiker, msm, influencers och andra godhetsmänniskor kommer till insikt med att man kan stärka sitt eget varumärke om man ställer sig bakom hyllningskören?

Barn och tonåringar är dessutiom väldigt användbara för att dölja (eller skjuta undan) grundläggande ekonomiska och sociala förutsättningar för att ett modernt samhälle ska fungera, för vissa slags normer osv. Varför? Jo, barn behöver inte tjäna ihop till sina egna behov, de får nästan allt de använder till skänks av samhället och av föräldrarna. Därmed försvinner den ekonomiska grunden för deras tillvaro utom synhåll - så länge man fokuserar på vad de själva gör, känner och upplever.
2019-04-18, 00:55
Bannlyst
Greta höll tal idag, med gråten i halsen över jorden som snart kommer gå under. Vilket spektakel detta har blivit.
2019-04-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Greta höll tal idag, med gråten i halsen över jorden som snart kommer gå under. Vilket spektakel detta har blivit.

Javisst, som svensk skäms man över att flickan uppmålas som nån sorts megakändis och apostel.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-04-18 kl. 01:04.
2019-04-18, 01:00
Medlem
Citat:

Jag tycker synd om flickan nu faktiskt. Hennes ångest måste lösas inom familjen och med hjälp av BUP, inte på stora scener ute i världen med alla medier och blickar riktade mot henne. Hon mår ju psykiskt dåligt och detta måste sättas stopp för. Orosanmälan, då hon är minderårig, kanske?
2019-04-18, 01:03
Bannlyst
Citat:
Javisst, som svensk skäms man över att flickan uppmålas som en kändis och apostel.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Jag tycker synd om flickan nu faktiskt. Hennes ångest måste lösas inom familjen och med hjälp av BUP, inte på stora scener ute i världen med alla medier och blickar riktade mot henne. Hon mår ju psykiskt dåligt och detta måste sättas stopp för. Orosanmälan, då hon är minderårig, kanske?

Ja, var finns psykvården i detta land nuförtiden och hur kan läraren stå och säga att detta är samhällskunskap?

Varför får hon skolka från skolan?
2019-04-18, 01:07
Medlem
Citat:
Javisst, som svensk skäms man över att flickan uppmålas som en kändis och apostel.

Det är riktigt pinsamt faktiskt men tyvär så får man skämmas för Sverige väldigt ofta nu för tiden.
Det här landet har spårat ur.
2019-04-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ja, var finns psykvården i detta land nuförtiden och hur kan läraren stå och säga att detta är samhällskunskap?

Varför får hon skolka från skolan?

Hon går ju på någon sorts särskola, typ, och dessutom är hennes skolstrejk bara en dag i veckan (vilket ytterligt sällan nämns i svensk media). Det var bara de första tre veckorna eller så fram till valet som hon faktiskt skolkade på heltid, sedan dess har det varit fredagar.

Om vi antar att hennes skola sedan bara har reguljär undervisning under halva fredagen och sedan på e.m. något sorts flum eller självvalt jox, så blir det i praktiken en halv dag i veckan hon skippar lektionerna. Det tycker de förmodligen att de kan stå ut med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in