2019-04-17, 21:25
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adeadeade
Du sitter och bara och hackar på folk som synar hur patetisk denna soppa är. Vad gör du själv åt saken? Det är inget nytt fenomen att jorden påverkas av människan sätt att leva och exploatera dess resurser. För femton år sedan satt man i skolan och lärde sig om klimatutsläpp, växthuseffekt mm. Man fick man även läsa om Kyotoprotokollet, klimatkonferensen i CPH och andra viktiga sammanhang där världens ledare hade samlats vid bordet för att diskutera klimatutveckling. Vad har hänt sedan dess?
På samma tid så har den svenska avfallssorteringen utvecklats till 300 fack i soptunnan och man har inte råd att kasta ett bananskal i fel fack utan att få höra hur negativt man påverkar miljön. Under samma tid fortsätter Kina att ha kol som huvudsaklig energikälla, satsar på att öppna mer kolkraftverk, gulf fortsätter spy ut olja mm. Politiker och företagsledare som idag reser kors och tvärs för "viktiga kofnerenser" och för att inte tala om alla influencers och andra kändisar som gladeligen rest jorden runt och tjänat pengar på att lägga upp bilder från alla sina häftiga resor. Det är dessa personer, kanske även du själv, som idag står med pekpinnen och förklarar för oss hur vi ska och bör leva, men vad har ni själva gjort åt saken i decennier? Den dagen dessa människor lever som de lär så kan vi börja diskutera, men i dagsläget handlar det om att plocka politiska poäng, likes eller tjäna pengar på att tycka rätt, vilket jag och andra skribenter på forumet synar och det är mer synd om dig som bara sväljer skiten, utan att tänka kritiskt.

Japp, det är mer synd om mig. Du har så klart rätt där. Tack ska du ha för omtanken.
Kram
2019-04-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Greta, det är verklighetens motsvarighet till Mr Chance. Brrr

Mycket bra liknelse, jag är gammal nog att ha sett filmen på bio när den kom.
2019-04-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04
Klassisk flashback anda att kritisera framgångsrika människor. Kommer få så mycket skit nu för att jag kallar henne framgångsrik, fråga er själva först vad fan ni har åstadkommit under era år? Med eller utan tryck från föräldrarna i ryggeb? Ne just det, är väl inte direkt relevant va kommer ju svara med. Är däremot precis vad det är, hon kämpar för nåt hon tror på, är inte svårare än så.

Patetiskt är vad 99% av användarna som kommenterar i den här tråden är.

Vad har hon åstadkommit? Hon är en frontfigur för en domedagssekt av hycklare utan omdöme.

Människor som tror på mänsklighetens undergång hör hemma på mentalsjukhus.
2019-04-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Stackare, dina inlägg är onekligen en bekräftelse hur illa ställt det är med samhället.

Jag tänkte exakt likadant, en värdemätare på hur förvrängt det har blivit i Sverige, lite av ett dårhus.
Ravix-04 borde sitta i tvångströja i en madrasserad cell men går fri på våra gator tillsammans med IS-terrorister och andra avarter.
2019-04-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04
Japp, det är mer synd om mig. Du har så klart rätt där. Tack ska du ha för omtanken.
Kram
Haha, istället för att ironisera så kan du ju förklara varför det är lämpligt att sätta en 16-åring som frontfigur i en klimatdebatt som pågått så länge jag har levt, men som intensifierats nu i takt med att politiker, msm, influencers och andra godhetsmänniskor kommer till insikt med att man kan stärka sitt eget varumärke om man ställer sig bakom hyllningskören?
2019-04-17, 22:14
Medlem
Att åka till påven va bra för miljön ???
2019-04-17, 22:27
Medlem
Greta är ett utmärkt tecken på vilken bisarr tid vi lever i, eliten har gjort ett lätt efterblivet barn till det stora ”sanningsvittnet”. Vi lever i en tid som snart är mörkare än den mörka medeltiden. Sista spiken håller på att slås in i upplysningstidens kista.
2019-04-17, 22:29
Medlem
Giant Squids avatar
Kort briefing från de flesta kontinenter som tagits upp i tråden.
Fantastiskt med Greta som icebreaker runt om, hon är i all möjlig lokal media och alla har något och säga
Några från Flipiflopi expeditionen eller vad de kallas var kraftigt impade utav Greta.
På en annam kontinent så verkar det ha dragit igång en viral grej med hashtags som spridit sig,
Städa din bakgård, typ.
I massa byar har man aldrig haft sophämtning. Utan bara dumpat skiten varsom.
Nu i detta område jag befinner mig i så håller skolklasser på och städar på fredagar.
4.5 ton plast ifrån by. Beachen ren på plast.
Folk när det går till jobbet ler och mår bra när det är fräscht.

Vem är inspirationskällan?
2019-04-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Greta är ett utmärkt tecken på vilken bisarr tid vi lever i, eliten har gjort ett lätt efterblivet barn till det stora ”sanningsvittnet”. Vi lever i en tid som snart är mörkare än den mörka medeltiden. Sista spiken håller på att slås in i upplysningstidens kista.

Visst är det så. Om ett år eller två kommer många i gammelmedia inte att vilja höra talas om de sentimentala och uppumpade dumheter de idag vältrar sig med i fråga om Greta och hennes "armé" av aktivister. Ungefär som de riktigt överdrivet sentimentala utgjutelserna kring prinsessan Diana efter hennes död, även där har folk velat städa upp och glömma vad de skrev - men det är naturligtvis långt mindre begripligt eller ursäktligt att falla i farstun för Greta Thunberg än att göra det för Lady Di.
2019-04-17, 22:51
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Att åka till påven va bra för miljön ???

Precis. Även om hon åkte tåg så skulle det ju ha varit betydligt mer miljövänligt att få virtually skaka hand med påven via Skype.

En annan fråga är: hur har/kommer hennes sekundlånga möte med påven bidragit/bidraga till ett bättre klimat? Blev netto effekten av hennes resa dit på miljön positiv eller negativ? Om "alla droppar små" räknas så borde hon ta möten via Skype. EU-Parliamentet har onekligen tillgång till att sätta upp talare via Skype.
Senast redigerad av Happysmurf 2019-04-17 kl. 22:55.
2019-04-17, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kort briefing från de flesta kontinenter som tagits upp i tråden.
Fantastiskt med Greta som icebreaker runt om, hon är i all möjlig lokal media och alla har något och säga
Några från Flipiflopi expeditionen eller vad de kallas var kraftigt impade utav Greta.
På en annam kontinent så verkar det ha dragit igång en viral grej med hashtags som spridit sig,
Städa din bakgård, typ.
I massa byar har man aldrig haft sophämtning. Utan bara dumpat skiten varsom.
Nu i detta område jag befinner mig i så håller skolklasser på och städar på fredagar.
4.5 ton plast ifrån by. Beachen ren på plast.
Folk när det går till jobbet ler och mår bra när det är fräscht.

Vem är inspirationskällan?

Är GT inspirationskällan till samtliga miljöprojekt runt om i världen kanske eller vad menar du?
Har propagandaTV skapat en total hybris och tunnelseende så det är bara att gratulera att dom lyckats igen.
Greenpeace kan lägga ner nu när de inte behövs längre.
2019-04-17, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej du är naiv, Greta är ett omoget barn med en störning.
Har utnyttjat störningsjouren en massa gånger när jag hade en jobbig granne, undra om denna fungerar på Greta?
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Undar om påven ens visste vem hon var, det är knappast han själv som sätter ihop schemat.
Han verkade skratta lite och sa en standardfras "lycka till"
Han har nu fått uppleva många konstigheter, men vem var det som drog ner henne dit? Hennes tokmorsa eller nån annan som vill göra pengar på ungen.
Hur som tråkigt för ungen när hen växer upp att ha blivit så klistrad i media och sen falla tillbaka på jorden och vara inget alls igen... Och vem vill bli förknippad med hen när alt är falsarier de sprider...

Men som sagt vore intressant att veta vilka som vill göra pengar på henne, och som ordnar alla märkliga kontakter som tex Påve besöket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in