Citat:
Ursprungligen postat av
born1984
Jag tror klimatpredikanterna är här för att stanna; Greta inkluderat. I alla fall en oöverskådlig tid framöver. Frågan är hur mycket skadlig påverkan de kommer hinnas få innan svallvågorna av hypen lagts sig och man på allvar börjar skärskåda fakta och evidens. Jag tänker på miljöpåverkan av elbatterierna, nedläggning av kärnkraft, faktisk påverkan av källsortering etc. Hycklande flygskamsinfluencers från Stockholm är en sak. Jag tänker snarare på påtryckningar från pöbel/lobbyister till riksdagen. Kommer vi få se yterligare idiotbeslut som nedlagd kärnkraft i den nya religionens namn?
Ja du kommer få se massor av idiotiska beslut som vilar på denna lögn om Co2 klimatförändringar.
Det är så dom gör, lägger en grund som i detta fall är lögnen om att klimatet skall gå sönder till följd av co2 utsläpp. När grunden har präntats in i medvetandet på de människor som lyssnar och tror på denna propaganda så kan man lägga på ännu fler lager på denna lögn tex att vi ska sluta flyga och att bensinskatten skall höjas.
Det är såhär dom som bestämmer över denna värld gör, varje gång exakt samma mönster.
Dom ljuger för att få igenom sin vision för världen.
Greta förstår givetvis ingenting av det här, hon är ett barn och det kan inte krävas av henne att hon skall förstå detta.. MEN hon kommer ju att bli vuxen en dag hon med och tänk er vilken hjärntvätts kampanj man kommer utsätta henne för, hon kan ju knappast tillåtas förstå att hon endast var en bricka i det politiska spelet .