2018-08-30, 00:09
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
Vilken FUP, det är många aktbilagor? vilka sidor?
så mkt at läsa annars

Huvudprotokollet.
Citera
2018-08-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Huvudprotokollet.

Tack så jättemycket, vet du vilka sidor som berör just den konversationen samt allt som rör knarket?
Ska leta så ifall jag hittar lägger jag upp svaret
Citera
2018-08-30, 01:09
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Tack så jättemycket, vet du vilka sidor som berör just den konversationen samt allt som rör knarket?

Om du laddar ner huvudprotokollet, så kommer du att finna en innehållsförteckning. Där står det på vilken sida konversationerna finns. Det är m.a.o busenkelt att hitta konversationerna.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Innehållsförteckning
Citera
2018-08-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Om du laddar ner huvudprotokollet, så kommer du att finna en innehållsförteckning. Där står det på vilken sida konversationerna finns. Det är m.a.o busenkelt att hitta konversationerna.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Innehållsförteckning

Hittar inget i huvudprotokollet, däremot i ''halmstadsresan'' där står det.
Börjar på sidan 63

Återkommer när jag hittar resterande (så det är lätt för andra att hitta)
Senast redigerad av 420Soulja 2018-08-30 kl. 12:42.
Citera
2018-08-30, 13:02
Medlem
Citat:
Hittar inget i huvudprotokollet, däremot i ''halmstadsresan'' där står det.
Börjar på sidan 63

Återkommer när jag hittar resterande (så det är lätt för andra att hitta)

så nu har jag hittat det, det är en bilaga som inte velat laddas ner för mig på mobilen men som jag trott att jag haft, my bad. Jättelätt att hitta när sakerna funkar hehe (Y)
Citera
2018-09-01, 04:55
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:

I huvudprotokollet: PM BlackBerry anträffad på Rundradiogatan. Sidan 4261 i pdf:en (alternativt s. 4176 enligt innehållsförteckningen). Timewaster citerade förvisso detta på förra sidan.

Undrar fortfarande hur man kunde få ut dessa mail.
Citera
2018-09-01, 10:10
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Vadå har dessa killar fått in grejer direkt av leverantörer från holland? Trodde man ba körde större mängder därifrån på 100kg (röka)/ 10kg (ladd)

Stämmer ej det är upp till dig själv hur mycket du vill ta in & hur ofta! Jag vet vad jag pratar om då jag själv med vänner tidigare när jag var aktiv i kriminalitet så körde vi på 5-10kg i taget från Nederländerna / Holland. Då pratar jag om koka / choco / hasch / fult , det var på rutin in hit & smugglingsrutten var busenkel. Jag kan med säkerhet & utan oroligheter för polis idag berätta detta ovan för jag har sutit av mitt straff för det & lagt det kriminella livet bakom mig. Dock åkte vi bara dit med en bråkdel av mängden ovan då polisen var för giriga och kunde inte vänta så voltan stannade på strax under 18månader Men det finns inget som säger att du måste ta in så & så mycket för att få det från Holland. Du kan åka dit och hämta 1kg om du så önskar inte för det är speciellt lönsamt med tanke på bilresan och allt runt om kring, sen måste du självklart ha rätt kontakter där nere med för att inte bli blåst/rånad et.c Inget du åker ner och frågar efter i en coffie shop precis 🤓😂🙏🏼
Citera
2019-03-20, 14:22
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaAzJ6/mordaren-isolerad-efter-hot-ska-sla-sonder-ditt-ansikte

"Ahmed Warsame, 28, är dömd till livstids fängelse för morden på Vår krog & Bar i Biskopsgården 2015.

Nu sitter han isolerad på Hall efter att ha hotat personal på anstalten.

”Jag skulle slå sönder ditt ansikte”, ska han ha sagt enligt Kriminalvårdens utredning."
Citera
2019-03-20, 14:44
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaAzJ6/mordaren-isolerad-efter-hot-ska-sla-sonder-ditt-ansikte

"Ahmed Warsame, 28, är dömd till livstids fängelse för morden på Vår krog & Bar i Biskopsgården 2015.

Nu sitter han isolerad på Hall efter att ha hotat personal på anstalten.

”Jag skulle slå sönder ditt ansikte”, ska han ha sagt enligt Kriminalvårdens utredning."
Det finns en startad tråd här där händelsen av den infantila IQ-befriade reptilhjärnan Ahmed Warsames utbrott är topic att vidareutveckla.
Citera
2019-04-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothoburgum
Åtalas nu tydligen för grovt skyddande av brottsling.

"I en vägledande dom friar Högsta Domstolen idag en kvinna i 20-årsåldern från åtalet om skyddande av brottsling i samband med dödsskjutningarna vid Vårväderstorget i Göteborg.
Åklagaren ville ha kvinnan dömd för att ha ljugit för polisen för att få en kompis frikänd som dömts till livstids fängelse för morden"

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7200860
Citera
2019-04-17, 10:45
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
"I en vägledande dom friar Högsta Domstolen idag en kvinna i 20-årsåldern från åtalet om skyddande av brottsling i samband med dödsskjutningarna vid Vårväderstorget i Göteborg.
Åklagaren ville ha kvinnan dömd för att ha ljugit för polisen för att få en kompis frikänd som dömts till livstids fängelse för morden"

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7200860
Efter det att HR dömt Ahmed Warsame till livstids fängelse, så gick hans lillasyster till polisen och ljög dokumenterat i ett försök att ge AW falskt alibi för tidpunkten vid mordet 2015.
Högsta Domstolen konstaterar nu att det med gällande lagstiftning inte är brottsligt att ljuga för polisen.
Hade den somaliska tonårige lögnerskan uppträtt och ljugit i rätten däremot, så hade hon blivit dömd enl åkl begäran.
Återstår i sådant fall att ändra befintlig lagstiftning för den som önskar att få en förändring till stånd.
Citera
2019-04-17, 17:59
Medlem
Då vill jag faktiskt fråga om inte Adam A. har fått för mycket kritik för bristande planering mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in