Citat:
Ursprungligen postat av
NorthernAngel
Det fulaste är att de mörkat det tills efter valet och tills efter att S bildat regering. Hela det massiva socialdemokratiska etablissemanget har mörkat och skjutit detta framför sig. S-Kommunerna har hållit tyst och S-regeringen har skjutit till extra pengar till sina S-kommuner. Samtidigt försökte man få migranter till ekonomiskt ansvarstagande kommuner med tvångsfördelningen av migranter, men där försöker man bli av med dem efter de två statsfinansierade första åren genom att inte låta dem stanna i sina bostäder. Det kommer att bli en kamp att bli av med dessa nya asyl-invånare i kommunerna oavsett hur mycket staten lovar i stöd; det är aldrig lönsamt ändå för dessa människor kostar inte bara socialbidrag utan de kostar i alla led, och som nämnts konsumerar de inte ens sina bidrag i kommunen utan skickar hem dem. De allmännyttiga bolagen blir också extremt dyra att driva då underhållet skenar, samt vatten, avlopp etc. för att migranterna bor så långsamt. Så även om asylanten betalar hyra med statsbidrag kostar lägenheten mer för det kommunala bostadsbidraget.
Socialdemokratin har verkligen blivit en stat i staten där staten under S-regering anpassar sin verksamhet för att gynna S-kommuner. Förut säkert även S-landsting men det finns det ju inte så många kvar av.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Vet någon om det finns kommuner som inte varit S-styrda som gjort detta mot sina kommuner? (Jag vet att vissa av dem NU har samstyre över blockgränserna men är det några som hade det innan valet?)
I den bästa av världar ska politikerna, utifrån väljarnas önskemål, styra samhället med det allmännas bästa som mål.
Men alla vet hur det ser ut i verkligheten, vi är alla människor. Jag är inte ett spår bättre än andra. Det behövs kontroll.
Ta bara det faktum att det i flertalet västerländska demokratier, i likhet med Sverige, finns en lagstiftande församling, såsom riksdagen, och en styrande, regeringen i Sveriges fall, men därtill även en författningsdomstol som granskar lagstiftningen.
Med tre parter blir det genast mycket svårare för någon för tillfället stark part att styra skutan åt sitt håll. Noterbart är att intresset för att inrätta en författningsdomstol i Sverige bland dess politiker är minimalt. Med en sådan hade genomförandet av den s.k. gymnasielagen varit omöjligt.
Men det var ett plötsligt påkommet sidospår.
Min tanke var att belysa hur uselt tillstånd är för den samhällspart som ibland malligt titulerar sig som "den tredje statsmakten", alltså media. Hade vi haft en i ordets bemärkelse verkligen fri press så hade förfallet i samhället inte kunnat fortgå.
Skulden är, som jag ser det, en feg politikerkader tagna som gisslan av en politiskt naiv journalistkår.