2019-04-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så ung som hon är lär hon knappast att klara av kändisskapet och dess tryck på henne. Risk för en AVICII.

Framtiden får utvisa vad som händer, dock kan eventuellt hennes hadikapp var till gagn för henne eller skada.
Det vi inte får förglömma är att hon är en person som gått igenom grundskolan utan godkända betyg och när man hör och ser henne uppför hon sig som ett barn, inte en ung vuxen som hennes ålder borde indikera. När jag ser och hör henne hade min åldersbedömning snarara varit 10-12 i stället för 16.
De flesta 16 åringar jag känner är mer eller mindre fullvuxna fysiskt och har ett vuxet sätt att resonera.
2019-04-17, 14:46
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har nu läst DNs artikel om Greta. Det står att Greta får ta många elakheter. Typiskt för vår tid skulle det vara. Håller ändå fast vid att Greta ska sitta i skolbänken och inte åka jorden runt och tjäna pengar. DN tjänar bra med pengar på sina bilannonser. Också typiskt för vår tid. Bilismen är en större miljöbov än flyget säger Jacob Wallenberg. Jag tror på vad han säger.
Jag håller med DIG
2019-04-17, 14:55
Medlem
BernardLoutres avatar
Det tar minst 32 timmar med tåg att åka ner till Rom. Då fick hon prata med Påven i 30 sekunder, varpå han skakade hand med henne och sa: "du är duktig liten flicka!" och så kunde hon åka hem igen. Vilken insats den tjejen gjorde! (Vet inte riktigt vilken smiley jag ska sätta in där, ni får gärna hjälpa Mig!)
2019-04-17, 15:05
Medlem
twoeggss avatar
Har inget emot Greta. Däremot är det patetiskt hur det profiteras på henne. Det har funnits miljömedvetna i årtionden som det knappts skrivs en rad om. Men nu plötsligt gör en liten tjej exakt samma sak och det öppnas plötsligt möjligheter att skapa sig billiga godhetspoäng. Det är politikers våta dröm just nu. Påven är inte sämre han. Fan och hans moster gör vad som helst för att nämnas i samma andetag som Greta. Att hon varit med i Skavlan behöver jag inte ens kolla upp att det stämmer, det är ju självklart.
Senast redigerad av twoeggs 2019-04-17 kl. 15:12.
2019-04-17, 15:36
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pausvogel
På pricken!

Att den här tråden besudlas av Flashbacks grädda; som gör allt i sin makt för att pissa på GT bevisar bara vad det är för skabb i grenen Sverige har. Tyvärr tror jag inte att det enbart är tonårs troll, utan det är nog ett antal väldigt sorgliga medelålders män och kvinnor också; som försöker lösgöra sin ångest mellan passen på dagcentret och Försäkringskassan.

Alla med lite vett i skallen vet att GT gör ett fantastiskt jobb.

Alla med lite vett i skallen vet att Greta är en marionettdocka som vuxna människor som dig utnyttjar.
2019-04-17, 15:37
Medlem
Risk för Off-topic, men hur kan den genomsnittlige svensken idag påverka klimatutsläppen till det positiva? Är dåligt insatt i vad som är den värsta klimatboven, men hur mycket skillnad gör det att man avstår från att köra bil, skippar flyg, källsorterar, handlar eko blabla?

Har haft svårt att hitta relevant statistik på värsta klimatbovarna, men av de listor jag tagit del av så är ju Kina, USA, Kanada och Gulfstaterna högst upp och då undrar jag varför våra politiker inte riktar fokus och sätter press på de länder som är värst? Såklart har Sverige inte mycket att säga till om internationellt, och då en stor del av dessa länder är betydande för svensk export så fattar man ju direkt att politiker och företagsledare inte vill vara "jobbiga". Men om det vi gör endast bidrar marginellt till en förbättrad miljö, så har jag svårt att acceptera att medelsvensken knappt kan lägga av en brakskit utan att det talas om negativ miljöpåverkan, medan större företag/organisationer, och i synnerhet länderna som jag nämnde ovan, med sin sinnessjuka kärlek till kapital får fortsätta nedmonteringen av moder jord i lugn och ro, utan att någon gång ställas till svars?

Varför åker inte Politiker, Greta och resten av MSM ner till de saudiska prinsarna och ifrågasätter oljeutvinning- och produktion? Eller tar sig till valfritt höghus i Peking, Shanghai, Bangkok och diskuterar med politiker huruvida det är rimligt att man pga av alla avgaser inte ser ner till gatan från 10e våningen?

Givetvis har vi ett ansvar, där jag som privatperson kan tycka att man kan fundera över onödiga konsumtionsvanor, onödiga bil- och flygresor mm, men där ett MYCKET större fokus bör riktas mot de som är värst i sammanhanget, eller är jag snett på det?
2019-04-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adeadeade
Risk för Off-topic, men hur kan den genomsnittlige svensken idag påverka klimatutsläppen till det positiva? Är dåligt insatt i vad som är den värsta klimatboven, men hur mycket skillnad gör det att man avstår från att köra bil, skippar flyg, källsorterar, handlar eko blabla?

Har haft svårt att hitta relevant statistik på värsta klimatbovarna, men av de listor jag tagit del av så är ju Kina, USA, Kanada och Gulfstaterna högst upp och då undrar jag varför våra politiker inte riktar fokus och sätter press på de länder som är värst? Såklart har Sverige inte mycket att säga till om internationellt, och då en stor del av dessa länder är betydande för svensk export så fattar man ju direkt att politiker och företagsledare inte vill vara "jobbiga". Men om det vi gör endast bidrar marginellt till en förbättrad miljö, så har jag svårt att acceptera att medelsvensken knappt kan lägga av en brakskit utan att det talas om negativ miljöpåverkan, medan större företag/organisationer, och i synnerhet länderna som jag nämnde ovan, med sin sinnessjuka kärlek till kapital får fortsätta nedmonteringen av moder jord i lugn och ro, utan att någon gång ställas till svars?

Varför åker inte Politiker, Greta och resten av MSM ner till de saudiska prinsarna och ifrågasätter oljeutvinning- och produktion? Eller tar sig till valfritt höghus i Peking, Shanghai, Bangkok och diskuterar med politiker huruvida det är rimligt att man pga av alla avgaser inte ser ner till gatan från 10e våningen?

Givetvis har vi ett ansvar, där jag som privatperson kan tycka att man kan fundera över onödiga konsumtionsvanor, onödiga bil- och flygresor mm, men där ett MYCKET större fokus bör riktas mot de som är värst i sammanhanget, eller är jag snett på det?

Du är helt rakt på det. Håller helt med dig. Därför blir denna Greta så oerhört löjlig i det större perspektivet. Varför ska hon träffa påven? Har han makt att påverka klimatet? 🙄
2019-04-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Bra!
Men man skriver inte så.
Mycket bättre om man kan vara en trevlig typ istället!

Nej, man skriver inte så. Det var grovt.
Men jag gillar fortfarande inte Greta, hon behöver professionell hjälp för sin klimatångest, inte exponering i alla världens medier.
2019-04-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?

Hennes mamma är vänsterradikal och det finns en uppsjö med rganisation som är skapade och man säljer böcker på temat, så att hon skulle göra detta för att hon bryr sig om andra och miljön tror jag inte på när det finns ett pengaintresse i botten. Sedan att retardet uppmanar andra att skolka tycker jag är intressant, bara de med lägst intelligens skolkar men jag antar att det är något hennes mamma kommit på. Vill man verkligen göra något för miljön så kommer man med att vi måste bli färre på jorden och att allah inte ska bestämma agandan för hur många barn som salafisterna ska klämma ut, om man bkir fler kommer man ju att belasta miljön mer och om man har massor med barn så kommer de att slita å miljön speciellt om man inte har mental kapacitet eller förmåga att skaffa sig en utbildning.
2019-04-17, 15:48
Medlem
Citat:

Relevant fråga. Jag kan inte så mycket i ämnet.

Debatter på forum liknande Flashback kommer väldigt ofta att handla om för eller emot en viss person. Ofta med tilltagande polarisering och stigande mängd glåpord i inläggen.

Men visst. En konstruktiv debatt som handlar om hur man bäst påverkar klimatet i god riktning.

Sluta äta kött säger en del. Åka kollektivt.

Sedan är det nog som du säger att mycket fokus borde riktas mot de riktigt stora bovarna. Fast risken är att hur stor bov man än är, så kan man alltid peka på någon annan som är ännu större. Och så vill ingen göra något.
2019-04-17, 15:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Du är helt rakt på det. Håller helt med dig. Därför blir denna Greta så oerhört löjlig i det större perspektivet. Varför ska hon träffa påven? Har han makt att påverka klimatet? 🙄

Om hon vill träffa påven så kan hon väl få göra det, eller har du något problem med det?
Har påven och hans lilla organisation makt att påverka sina egna? Tänk inte så svart o vitt.
2019-04-17, 15:54
Avstängd
Citat:

Risk för Off-topic, men hur kan den genomsnittlige svensken idag påverka antalet mord i Sverige till färre? Är dåligt insatt i vilka länder som har högst fall av dödligt våld per 100 000 invånare, men hur mycket skillnad gör det att vi avstår från att döda ett par hundra personer per år blabla?

Har haft lätt att hitta relevant statistik på värsta fallen av dödligt våld, men av de listor jag tagit del av så är ju Brasilien, Indien, Mexiko, Sydafrika, USA, Venezuela och Ryssland högst upp och då undrar jag varför våra politiker inte riktar fokus och sätter press på de länder som är värst? Varför inte bara avskaffa den svenska polisen och hela rättsväsendet och på så sätt spara 50 miljarder per år?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in