Citat:
Ursprungligen postat av
Tagelapa
Jag håller med dig. Detta känns obehagligt och osunt. Flickan mår definitivt inte bra och ingen bromsar upp det här skenande ekipaget. Hennes mamma var ju en stor flyktingvurmare innan hon insåg att det gick åt helvete med det och övergick till miljön istället. Det var förmodligen mer lukrativt men att hon sätter sin dotter i den här sitsen är ju skrämmande.
Dottern haussas ju upp till att bli någon slags Jesusliknande individ som skall välsigna världen med sin visdom. Den visdomen är ju bara vad andra skrivit och sagt. Inget som hon kommit på själv.
Hon är ju inte på något sätt nydanande utan bara väldigt ung och med en diagnos som gör att hon ser ut som en 12-åring.
Precis som Happysmurf så tycker jag det är otäckt att flickan är så hysteriskt rädd för att jorden ska rämna under hennes fötter.
Det smäller tydligen högt att kunna fösa fram en uppskrämd flicka som tydligen har/har haft depressioner och mått väldigt dåligt. Haft depressioner? Jag tycker verkligen inte att flickan verkar må bra alls nu heller när hennes rädsla hela tiden blir underblåst.
Varför skyddar inte hennes föräldrar henne?
Ja precis! Hon sa själv i Expressen att dennahysteriska rädsla för jordens undergång började när hon var 8 år. Sedan blev hon deprimerad för hon såg ingen mening med livet om jorden ändå skulle gå under snart. Sedan slutade hon äta och prata. Vart kommer en sådan hysterisk rädsla ifrån hos en 8-åring? Hennes föräldrar har ju onekligen håsat henne till hysteri.
Alltså vilken normal förälder som helst skulle ju försöka intala barnet att jorden inte kommer att gå under, även om den var på väg att gå under, och säga vad som helst för att trygga.
Malala verkade vara en rejäl och stadig tjej (även om jag tycker hon är rätt jobbig att lyssna på) vid 16 års ålder. Greta känns bräcklig och besatt.