2019-04-17, 13:30
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det jag har svårt att förstå är att det verkar finnas ett sådant hat mot henne. Hon är fortfarande ett barn och folk sitter och spyr ut mängder av elakheter mot henne och hånar henne för att hon har asperger. Jag har läst kommentarer om att man hoppas att hon ska dö. Det är så otroligt omoget. Personligen tycker jag det är bra när människor kämpar för något de tror på. Om det stämmer överens med min livsåskådning eller politiska åsikter är ointressant. Jag blir glad när jag ser människor gör något som påverkar och det gör Greta. Det är bättre än att sitta som en tangentbordskrigare på Flashback och skriva saker till folk som man aldrig någonsin skulle våga såga till dem, inte ens till lilla Greta, när man står framför dem.

läser ditt inlägg och sitter och funderar på när Aschberg & trolljägarna kommer ringa på hemma hos nån som skrivit i denna tråd ,
kommer garanterat hända , en helt program med ett kombinerat hyllningsprogram till Greta samt blotta tangentbordskrigarna och hänga ut i Etern.

jag själv då, jag tycker Greta är exploaterad av sina föräldrar , finns inte en chans att detta har varit hennes eget initativ.
2019-04-17, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pausvogel
På pricken!

Att den här tråden besudlas av Flashbacks grädda; som gör allt i sin makt för att pissa på GT bevisar bara vad det är för skabb i grenen Sverige har. Tyvärr tror jag inte att det enbart är tonårs troll, utan det är nog ett antal väldigt sorgliga medelålders män och kvinnor också; som försöker lösgöra sin ångest mellan passen på dagcentret och Försäkringskassan.

Alla med lite vett i skallen vet att GT gör ett fantastiskt jobb.

Ställer min fråga igen då eftersom du verkar insatt i vad hon gör. Vad är det för fantastiskt jobb hon gör/har gjort hittills? Har hon gått ut med att hon är motståndare till svensk massinvandring och de klimatkonsekvenser som följer i spåren av den och förd signalpolitik (förmodligen den största miljöboven i det här landet)? Ernman står ju "för rätten till asyl". Blir inte det lite konstigt?

Edit citerar galningen:

Citat:
– Vi har ett flyktingläge i världen som förvärras för varje månad som går och just nu är 65 miljoner människor på flykt varav hälften är barn. De barnen kommer växa upp och många av dem kommer känna en stor frustration över sin situation vilket bäddar för enorma motsättningar i framtiden. Vi måste fördela vårt välstånd bättre och prioritera stabilitet på ett helt annat sätt än vi lyckats med hittills.

Hur ställer sig Greta till att hennes mor aktivt motarbetar henne (hon vill att fler ska lämna större klimatavtryck)?
Senast redigerad av wazzobazzo 2019-04-17 kl. 13:40.
2019-04-17, 13:38
Medlem
Citat:
På pricken!

Att den här tråden besudlas av Flashbacks grädda; som gör allt i sin makt för att pissa på GT bevisar bara vad det är för skabb i grenen Sverige har. Tyvärr tror jag inte att det enbart är tonårs troll, utan det är nog ett antal väldigt sorgliga medelålders män och kvinnor också; som försöker lösgöra sin ångest mellan passen på dagcentret och Försäkringskassan.

Alla med lite vett i skallen vet att GT gör ett fantastiskt jobb.

Du bör lära dig att skaffa lite käll kritik.
Det som händer just nu är at GTs föräldrar och folk runt henne utnyttjar ett handikappat barn för sina egna syften.
Hela utvecklingen är faktiskt riktigt skämmande hur man kan manipulera stora massor med hjälp av media.
Nu har jag inget emot henne som person, men blir extremt provocerad av hur hon exploateras i vinstsyfte av många "normalbegåvade vuxna".
2019-04-17, 13:45
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Ställer min fråga igen då eftersom du verkar insatt i vad hon gör. Vad är det för fantastiskt jobb hon gör/har gjort hittills? Har hon gått ut med att hon är motståndare till svensk massinvandring och de klimatkonsekvenser som följer i spåren av den och förd signalpolitik (förmodligen den största miljöboven i det här landet)? Ernman står ju "för rätten till asyl". Blir inte det lite konstigt?

Edit citerar galningen:

Hur ställer sig Greta till att hennes mor aktivt motarbetar henne (hon vill att fler ska lämna större klimatavtryck)?

Kul inlägg. Du bevisade precis att alla mina fördomar om GT-hatare var sann.

Var GT står i invandringspolitik gör du bäst i att fråga henne själv, antar att hon kommer att svara dig på sociala medier om du frågar henne och använder en vuxen ton. Då jag inte följer henne personligen får du gärna vidarebefordra hennes svar här i tråden vid tillfälle.
2019-04-17, 13:51
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du bör lära dig att skaffa lite käll kritik.
Det som händer just nu är at GTs föräldrar och folk runt henne utnyttjar ett handikappat barn för sina egna syften.
Hela utvecklingen är faktiskt riktigt skämmande hur man kan manipulera stora massor med hjälp av media.
Nu har jag inget emot henne som person, men blir extremt provocerad av hur hon exploateras i vinstsyfte av många "normalbegåvade vuxna".

Källkritik gällande vad? Att den här tråden är full av missunnsamma löss? Är du seriöst orolig över GTs liv och hälsa bör du kontakta någon vuxen i hennes hemkommun (förslagsvis Socialtjänsten) och uttrycka din oro - kanske kan de lugna dig?

Innan du ber någon att checka källkritik - se till att inte särskriva och ha stavfel i inlägget till vederbörande.
2019-04-17, 13:55
Bannlyst
Citat:
Kul inlägg. Du bevisade precis att alla mina fördomar om GT-hatare var sann.

Var GT står i invandringspolitik gör du bäst i att fråga henne själv, antar att hon kommer att svara dig på sociala medier om du frågar henne och använder en vuxen ton. Då jag inte följer henne personligen får du gärna vidarebefordra hennes svar här i tråden vid tillfälle.

Jag hatar inte GT. Jag har i princip helt och hållet lyckats undgå att höra/se/läsa om henne. Hade inte känt igen henne på bild. Hade inte vetat vem hon var om någon visat mig en intervju utan namn. Därför ställer jag frågan. Du verkar väldigt känslig och fördomsfull.

Jag har inte (a)sociala medier. Kan du fråga åt mig?

Att hon värnar om miljön är ju bra. Att hon sedan inte verkar påläst eller kommer med konkreta lösningar (iaf enligt andra skribenter) är något annat.

Det är lite Abele över det fenomenet. Det krävs väldigt lite för att få oproportionerlig uppmärksamhet i Al Sued som ung tydligen. "Jag är emot gatuvåld" - pang! riksdagsledamot. "Jag värnar om klimatet" - pang! klimatexpert. "Jag satt ner och kissade igår kväll för jag pallade inte tända ljuset på toaletten" - pang! jämställdhetsminister?
Senast redigerad av wazzobazzo 2019-04-17 kl. 13:58.
2019-04-17, 14:07
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Jag hatar inte GT. Jag har i princip helt och hållet lyckats undgå att höra/se/läsa om henne. Hade inte känt igen henne på bild. Hade inte vetat vem hon var om någon visat mig en intervju utan namn. Därför ställer jag frågan. Du verkar väldigt känslig och fördomsfull.

Jag har inte (a)sociala medier. Kan du fråga åt mig?

Att hon värnar om miljön är ju bra. Att hon sedan inte verkar påläst eller kommer med konkreta lösningar (iaf enligt andra skribenter) är något annat.

Det är lite Abele över det fenomenet. Det krävs väldigt lite för att få oproportionerlig uppmärksamhet i Al Sued som ung tydligen. "Jag är emot gatuvåld" - pang! riksdagsledamot. "Jag värnar om klimatet" - pang! klimatexpert. "Jag satt ner och kissade igår kväll för jag pallade inte tända ljuset på toaletten" - pang! jämställdhetsminister?

Tyvärr - jag har inte sociala medier heller, förutom ett vilande konto på Instagram. Skönt att du inte känner hat, inbillar mig att det måste vara oerhört påfrestande och energikrävande att hata en främling, dessutom på distans?

Jag är inte direkt känslig - blir dock frustrerad när folk hatar en person som GT, det känns som om att man borde kunna hitta andra fiender, om man vill kanalisera sitt missnöje och sin vrede i det här samhället. Fördomsfull är jag i viss mån, särskilt när jag är inne på FB och en tråd som denna.
2019-04-17, 14:24
Medlem
Fickludds avatar
Nej, påven har inte träffat GT. Dementi

Jo, visst har hon det. Bekräftelse

Så svaret är att hon inte har fått någon enskild audiens utan bara lyckats byta några ord som publik. Kul för henne.
Senast redigerad av Fickludd 2019-04-17 kl. 15:09.
2019-04-17, 14:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Thunberg i tårar – efter talet i EU-parlamentet
Svenska klimataktivisten mötte ledamöterna i EU:s miljö- och hälsoutskott
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/thunberg-i-kanslosamt-tal

Den stackars tjejen mår uppenbarligen inte bra. Att exploatera henne på det här viset är vidrigt. Hon tar definitivt skada psykiskt av den här hysterikampanjen. Det här kommer att sluta jävligt dåligt för henne.
2019-04-17, 14:30
Medlem
Citat:
Källkritik gällande vad? Att den här tråden är full av missunnsamma löss? Är du seriöst orolig över GTs liv och hälsa bör du kontakta någon vuxen i hennes hemkommun (förslagsvis Socialtjänsten) och uttrycka din oro - kanske kan de lugna dig?

Innan du ber någon att checka källkritik - se till att inte särskriva och ha stavfel i inlägget till vederbörande.

Du är precis en de personer som är lättpåverkade, och uppenbarligen inte kan det där med källkritik.
Är det rättstavat och kommer via någon "Seriös Källa" är det korrekt. Har inget med rättstavning eller särskrivning att göra.

Det GT används för är för att vara galjonsfigur för en hård styrd lobbyverksamhet.
Kolla upp nuvarande status på de personer som fört fram GT i media så kommer du att hitta rätt skrämmande saker många har tjänat grova pengar på detta, inclusive hennes föräldrar.
Så jag är skrämd över hur lättmanipulerade massorna är.
Har inget med ett hat mot henne som person, men tyvärr en ung mäniska som har ett handikapp som används av lobbyister.
Senast redigerad av SkogsSaab 2019-04-17 kl. 14:34.
2019-04-17, 14:34
Medlem
quid-est-veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Den stackars tjejen mår uppenbarligen inte bra. Att exploatera henne på det här viset är vidrigt. Hon tar definitivt skada psykiskt av den här hysterikampanjen. Det här kommer att sluta jävligt dåligt för henne.
Det ger verkligen dålig smak i munnen när man föreställer sig de cyniska PR-människor som organiserar allt och tänker på hur de maximalt kan utnyttja det momentum som just nu finns Greta.

Vare sig det är miljöfrågor eller vapenreglering eller vadsomhelst är det obehagligt när barn blir exploaterade som megafoner, ivrigt påhejade av de som står bakom scenenerna. Hoppas det lugnar ner sig snart för henne.
2019-04-17, 14:35
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Så ung som hon är lär hon knappast att klara av kändisskapet och dess tryck på henne. Risk för en AVICII.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in