2019-04-16, 23:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mycket bra skrivet. Det är så jag själv har tänkt men det orkar jag knappt skriva längre, eftersom jag alltid får hinkvis med skit från dem som tycker så synd om och förstår föräldrarna så väl...och att jag är hjärtlös och grym och korkad som inte begriper nåt. Det är skillnad på vilka som får skittunnorna och vilka som inte får det, även om vi är flera som skriver samma sak.

Det finns absolut ingenting i mina ögon som kan förmildra föräldrarnas skuld bara för att de råkar vara döda. De hade inga kända psykoser eller andra liknande svåra psykiska sjukdomar. Men garanterat var de gravt personlighetsstörda. Åtminstone en av dem.
Självklart så inledde du med en offerkofta. Stackarn, du kan inte ha det lätt. Mega-offret i tråden.

Förmildrar deras skuld?
Så synd om dem?
Föräldrarnas påhejare?

Ordval som förekommer är att det är tragiskt.

Citat:
Barnen då!!?? Varför skriver inte föräldrarnas påhejare och tycka-synd-om - oskar-na nåt om barnen?
Vad är anledningen att ställa föräldrarna MOT barnen - som om det vore en tävling?

Du tycks inte begripa att om man diskuterar vad som gått snett - anser att de behövt hjälp i en kris:

Så hade det räddat barnen?

Och om man nu tittar primärt på föräldrarnas problematik - så finns det en vinstvinning i det hela oavsett om just familicide är udda.
Det finns nämligen en fara med att bära masker, att vara vissa personlighetstyper och depression.
Och precis allt det där går det att göra nåt åt.

När föräldrar inte mår bra - oavsett om de inte mördar barn - så blir de på sikt inte bra vårdnadshavare.

Då bryr man sig alltså om barn.

Ser du nåt sånt i att försöka fria mördaren Hanna som du ägnar dig åt?
Senast redigerad av develi 2019-04-17 kl. 00:06.
Citera
2019-04-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart så inledde du med en offerkofta. Stackarn, du kan inte ha det lätt.

Förmildrar deras skuld?
Så synd om dem?
Föräldrarnas påhejare?

Ordval som förekommer är att det är tragiskt.

Vad är anledningen att ställa föräldrarna MOT barnen - som om det vore en tävling?

Du tycks inte begripa att om man diskuterar vad som gått snett - anser att de behövt hjälp i en kris:

Så hade det räddat barnen?

Och om man nu tittar primärt på föräldrarnas problematik - så finns det en vinstvinning i det hela oavsett om just familicide är udda.
Det finns nämligen en fara med att bära masker, att vara vissa personlighetstyper och depression.
Och precis allt det där går det att göra nåt åt.
När föräldrar inte mår bra - oavsett om de inte mördar barn - så blir de på sikt inte bra vårdnadshavare.

Då bryr man sig alltså om barn.

Ser du nåt sånt i att försöka fria mördaren Hanna som du ägnar dig åt?

Oskar bar inte någon mask på jobbet. Han var helt öppen med att det var synd om honom. Hemma kanske han också gnällde på barnen, och du, vi vet det. Ett barn slutade spela piano, kanske på grund av att hon inte ville bli kritiserad mer, hon blev "trött". Det enda O dolde var att han tänkte mörda barnen. Inget annat. Lägg av med masksnacket nu! Rektorn sa att hon försökt hjälpa familjen med de interna problemen i åratal. Dina teorier är bs, med dina egna ord. Ser du inte det, eller vill du inte se?

Fantasierna kring den person vi inte vet något om är ändlösa från dig och ditt gäng. Vi vet ingenting om henne. Hon kan ha uppfört sig precis som O, eller inte. Ingen vet. Det enda vi vet är att hon talade med glädje om sina barn, för det berättade en kollega tidigt i tråden. Så nu vet du det. Hon gladde sig åt sina barn.

Du tror att du funnit graalen i ändlösa inlägg, men du slår ju in en öppen dörr. Alla runt familjen visste att det fanns problem, för det hade O berättat. Det var bara mordplanerna han dolde. Sen vill han få det till att verka planerat. Pyttsan heller. Det tror jag inte längre.

Rätt vanligt att kriminella tar färg av juristspråket, psyksjuka börjar prata om "allierande", du vet när en doktor och en patient ska alliera sig för att "måendet" ska bli bättre. Sen har vi juristerna som ser ut som bovar själva. Sjuka som börjar krydda med läkarglosor, men det håller inte hela vägen. Fullt upp i tråden med detta. Alliera på du.

Kommer det fram något om parets relation är jag idel öra.

Den som tjänade mest pengar i tidiga år var H och den som hade stabilast arbetsläge var H. O fick kämpa. Jag kan inte utesluta att det var O:s jobb och karriär som var en viktig bricka i det fasansfulla ödet för alla i familjen.

Som Vinbergssnäckan berättade, spelar ingen roll om en sökande har allt för en tjänst, det finns faktorer som inte går att påverka. Där någonstans kan O ha tappat hoppet om att kröna sig med det han strävat efter, en professur. Den titeln ger arbetsro framför allt, eller? Det är tufft att jobba på unversiteten, det ska till lika delar marknadsföring (som gör att en del spårar ur med löjliga formuleringar, eftersom de är klåpare på det) och man måste jobba mot många grupper, som också är konkurrenter om intäkter.
Senast redigerad av rappytt 2019-04-16 kl. 23:54.
Citera
2019-04-17, 00:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Oskar bar inte någon mask på jobbet. Han var helt öppen med att det var synd om honom. Hemma kanske han också gnällde på barnen. Det enda han dolde var att han tänkte mörda barnen. Inget annat. Lägg av med masksnacket nu! Rektorn sa att hon försökt hjälpa familjen med de interna problemen i åratal. Dina teorier är bs, med dina egna ord. Ser du inte det, eller vill du inte se?

Du tror att du funnit graalen i ändlösa inlägg, men du slår ju in en öppen dörr. Alla runt familjen visste att det fanns problem, för det hade O berättat. Det var bara mordplanerna han dolde. Sen vill han få det till att verka planerat. Pyttsan heller. Det tror jag inte längre.
Nu har jag nyss korrigerat ditt bs om depressioners förekomst och nu har du noll koll på vad rollspel och fasader innebär.
Suck..

Med mask, att upprätthålla fasader= inte berätta graden av HUR tungt det är, inte be om hjälp.
Men det sipprar igenom - när det är på väg att brisera.
.. Om man inte misstolkar "det är ju en kris de reder ut"... "de jobbar ju, då kan det väl inte vara så illa"....

Krisen har gått för långt, självklart ser rektor en kris/hårt ansatta likt alla andra - som sen driver dom nedåt i fördärvet successivt och blir patologiskt.

Att det är en mask kan man räkna ut via a) det förödande resultatet och b) omgivningens chock.

Sen så har vi Hanna som uppenbart har snäppet värre till fasad som inte ens pratar om barnen.
Hon är uppenbart mer introvert.

Att däremot berätta att det är jobbig är friskt. Det är att vara äkta. Det är en jobbig hemsituation.
Det jävliga är att han inte bad om hjälp - för hemma låg nog en rätt suicidbenägen fru redan sen tidig höst.

Nej du, jag lägger inte ner det här snacket. Till ditt stora förtret. Rubbar jag dina ingrodda cirklar i tråden?
Så gosa nu med Zilvereko så fortsätter jag med mer verklighetsförankrade diskussioner med andra och kollar forskningen parallellt.

Ciao.
Citera
2019-04-17, 00:07
Medlem
Citat:
Nu har jag nyss korrigerat ditt bs om depressioners förekomst och nu har du noll koll på vad rollspel och fasader innebär.
Suck..

Med mask, att upprätthålla fasader= inte berätta graden av HUR tungt det är, inte be om hjälp.
Men det sipprar igenom - när det är på väg att brisera.
.. Om man inte misstolkar "det är ju en kris de reder ut"... "de jobbar ju, då kan det väl inte vara så illa"....

Krisen har gått för långt, självklart ser rektor en kris/hårt ansatta likt alla andra - som sen driver dom nedåt i fördärvet successivt och blir patologiskt.

Att det är en mask kan man räkna ut via a) det förödande resultatet och b) omgivningens chock.

Sen så har vi Hanna som uppenbart har snäppet värre till fasad som inte ens pratar om barnen.
Hon är uppenbart mer introvert.

Att däremot berätta att det är jobbig är friskt. Det är att vara äkta. Det är en jobbig hemsituation.
Det jävliga är att han inte bad om hjälp - för hemma låg nog en rätt suicidbenägen fru redan sen tidig höst.

Nej du, jag lägger inte ner det här snacket. Till ditt stora förtret. Rubbar jag dina ingrodda cirklar i tråden?
Så gosa nu med Zilvereko så fortsätter jag med mer verklighetsförankrade diskussioner med andra och kollar forskningen parallellt.

Ciao.

Oskar dolde mordplanerna, påstår han. Han dolde inte att han mådde dåligt. Hela din analys faller.

Det som fallerade var att omgivningen inte förstod eller lyssnade, för de trodde kanske att en man som var så kapabel på alla andra områden även skulle reda upp sitt psyke.

Finns även olika motiv till att inte fullt ut berätta om sina mörka tankar, det behöver faktiskt inte vara en depression bakom detta. Det kan även vara... ja, du vet, personlighetsstörning eller tvångstankar. En rad andra psykiska problem.

Formuleringen att han inte ser någon framtid för sig signalerar visserligen depression, men, det kan vara något han tar till för det ser ju mycket värre ut än att skriva "jag blev så jädra förbannad på allt". "Förlåt mig".
Senast redigerad av rappytt 2019-04-17 kl. 00:11.
Citera
2019-04-17, 00:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Oskar dolde mordplanerna, påstår han. Han dolde inte att han mådde dåligt.

Det patetiska med dig är att det finns en Fu där det klart och tydligt framkommer att båda vill dö och döda barn, som du helt bortser från.
Det patetiska är att du gör en mördare till ett offer ---> så att de riktiga offren hamnar i skymundan.
Moa och Agnes.

För allt fokus är på att tycka synd om Hanna.
Citera
2019-04-17, 00:12
Medlem
Citat:
Det patetiska med dig är att det finns en Fu där det klart och tydligt framkommer att båda vill dö och döda barn, som du helt bortser från.
Det patetiska är att du gör en mördare till ett offer ---> så att de riktiga offren hamnar i skymundan.
Moa och Agnes.

För allt fokus är på att tycka synd om Hanna.

Ja, det framkommer att båda vill dö och döda sina barn, men vi vet inte varför bevisen för att den som inte dog sist var med på detta. Du köper ju allt, men så är du lite naiv också. Jag har ärligt talat inte några brinnande känslor för någon av föräldrarna. Har du?

Jag säger inte att det är på ett visst sätt, jag frågar efter mer bevis. De riktiga offren är för övrigt alla i denna familj, för som du säkert förstår, är det mest rättvisa att varenda människa på jorden får möjlighet att leva ett liv med tillgång till sina känslor och må bra.
Senast redigerad av rappytt 2019-04-17 kl. 00:14.
Citera
2019-04-17, 00:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det framkommer att båda vill dö och döda sina barn, men vi vet inte varför bevisen för att den som inte dog sist var med på detta. Du köper ju allt, men så är du lite naiv också.

Jag köper förundersökningens resultat - däremot köper jag inte att man försöker förringa en mördares skuld, påstå att det nog är förtal på PT om Hanna och försöka rentvå henne:

För det är precis vad det rör sig om. Hanna, Hanna, Hanna.

Inte barnen.

Själv anser jag att de är lika jävliga båda två. Däremot intresserad av hur de kunde hamna så snett.

Edit. Försökt låta bli att trycka på sänd så impulsivt.
Du lägger till en halvmeter med text efteråt. Justerar och vrider hej vilt.
Senast redigerad av develi 2019-04-17 kl. 00:24.
Citera
2019-04-17, 06:14
Medlem
Citat:
Mysig sång, noll koppling till att mörda sina egna barn. Övermanna dem och lura dem. Sången handlar om att ta hand om varandra, inte om att göra sig kylig för att mörda sina barn. Motsatsen mot det som hände i Bjärred. Romantisera mord på barn är onekligen en egen genre, förbehållen de mest omogna i tråden. Om LeMarc velat skriva om att mörda sina barn hade texten varit en helt annan. Ni missbrukar texter som handlar om vilsna människor som inte mår bra. Steget till att vara så rubbad att man mördar sina barn med våldsamma metoder är så långt att man måste passera personlighetsstörningar som drag av psykopati och narcissism. Deprimerade mördar inte sina barn, ens om de ler. Tråden är så full av galningar nu att det är obehagligt.

Ni stigmatiserar deprimerade. Det behövs både depression och personlighetstörning och drag av psykopati för att medvetet lura sina barn in i döden och ej varna dem innan det är för sent. En deprimerad som blir rädd för sig själv och sina tankar lämnar in sig frivilligt.

Precis som polisen sa: Föräldrarna var inte sjuka. Vad de inte sa: De var störda. De kan ha plågat sina barn under alla år, så att de till sist inte orkade mer...

Gänget som håller stenhårt på vad polisen säger när det passar dem uppfyller ett viktigt kriterie för narcissism. Gänget som spekulerar, men förbjuder andra att göra det... narcissism.

Hur vet du vad sångtexten handlar om? Det är väl upp till lyssnaren att göra sin tolkning. Du för en märklig strid, det är bara svårt att förstå mot vad och vem. Jag tror inte det finns någon i tråden som hävdar att föräldrarna var vid sina sinnens fulla bruk, inte ens polisen sa att föräldrarna inte var sjuka.

Jag tror inte att tråden är full av galningar, den känslan måste du faktiskt vara lite orolig för, den känns inte riktigt bra.

Du lägger in så extremt mycket egna känslor och tankar om hur det måste kännas och vara för att någon ska kunna göra si eller så att det känns osunt. Man kan inte använda sina egna känslor som referens till andra människors handlingar. Det är inte att mentalisera, det är att spegla sig själv i andra och andra i sig själv. Det är dömt att misslyckas.
Citera
2019-04-17, 08:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Mysig sång, noll koppling till att mörda sina egna barn.

Ja.
Allt detta oändliga analyserandet här om hur man kan bli nedstämd och deprimerad är intressant i sig men det är faktiskt inte den stora frågan i Bjärred.
Återigen - 4 personer varje dygn suiciderar i Sverige, den absoluta majoriteten gör det pga otillräckligt behandlad depression. Men knappt någon av dessa har mördat.

Den absolut vanligaste suicidrisk individen har en kort planeringshorisont. Denne har inte bestämt sig sedan flera månader. Det rör sig kanske om grubblerier sedan längre tid som sedan fullföljs i ett impulsgenombrott som håller sig inom 1-3 veckors perspektiv.

Att planera i flera månader att man ska mörda sina barn är helt enkelt inte i första hand en fråga om att personen är deprimerad - personen som gör så är gravt störd..

En störning som snarast ska liknas vid andra som vill ta fler med sig i sina suicid exempelvis Germanwings piloten och Las Vegas skytten.
Dessa två var också mördare/självmördare som planerat en länge tid, som dolt sina planer väl och vars skäl är så oklara och diffusa att varken deras anhöriga eller andra begriper något idag. Det finns inte ens några politiska uppgivna skäl som vid skolattentat eller teroristdåd.
I Las Vegas och i German Wings pilotens liv fanns inga barn att ta med så då tog de med sig andra random personer istället.

Just så är det ofta vid suicid - omgivningen begriper inte. Men det som är absolut fullkomligt obegripligt är varför de här personerna inte kunde nöja sig med att styra och bestämma över sina egna liv - utan också skulle ta andras liv. För det fodras det mer än ”bara” depression. Det fodras en personlighetsstörning.

Det är något ”vi/jag vill minsann visa välden” även över Bjärred, precis som hos piloten och Las Vegas skytten. Tecken som exempelvis:

• Som en sista känga till ”den det berör”- som att antyda att detta inte skulle beröra alla anhöriga, närstående och hela omgivningen.
• Som testamentet som faktiskt har som huvudsakligt syfte att göra mor- och farföräldrar arvslösa.
• Kanske som testamenterandet av den fullkomligt obetydliga intäkten av Os lilla bokproduktion som dock varje år kommer ge arbetskamraten en påminnelse om O när denne ska deklarera.
• Som att dö när man väntat kanske alltför länge på en välförtjänt proffesur, men nu visar omgivningen att man inte stannar och tar emot den.
• Eller som att vara en huvudattraktion vid ett seminarium där man låter folk sitta och vänta. Inte som ställs in för att man är funnen död, utan som går av stapeln för att man in i det sista låtsas att man kommer.

Det är, hur obehagligt det än framstår, svårt att frigöra sig från känslan av att morden i Bjärred, precis som pilotens och skyttens mord, innehåller inslag av hämnd. Mot omgivning och när det gäller mordmetoder i Bjärred inslag av ilska och agression även mot offren eller det dessa symboliserade.
För nej - man planerar inte mord på sina barn i månader och stryper/kväver ihjäl dem helt odrogade om man ”bara” har som mål att på ett humant sätt utradera hela familjen för att man tycker familjen är utan framtid.

Så den stora frågan i Bjärred, enligt mitt förmenande, är varför denna ilska och denna ”känga” mot omgivningen? Kanske finns svaret under all tusch i avskedsbrevet.
Citera
2019-04-17, 08:19
Medlem
Citat:
Definitivt, men så har du stegen till att mörda sina barn. För det krävs något helt annat än att se De flesta förstår att för att mörda så räcker inte depression, ängslighet och andra helt normala och förekommande känslor och diagnoser. Det krävs något mer. En störning. Att inte känna. Att kunna ljuga för sina nära utan att det känns.

Att kunna mörda är något så enastående gruvligt att man måste mentalisera för att förstå. De som säger att de kan, de kan inte... på riktigt. Men visst, den leende superdeppade mördar. Nej. Den leende, deprimerade, störde med svag känsla för andra och avsaknad av normalt känsloliv, den skulle teoretiskt sett kunna mörda om vissa situationer uppstår där det finns risk för att inte längre kunna utöva sitt känslomässiga våld. När andra vill lämna den våldsamme till exempel. När andra inte beundrar den våldsamme tillräckligt mycket. Sådana faktorer.

Det handlar alltid om mördaren, inte om mördarens tillfälliga eller långa svacka. Narcissism är ett sätt att relatera som kan sluta med katastrof, för alla som berörs av den störde.

Som vi sett nu kan två barn bli sjuka av det, så trötta att de ej fungerar. Det är i alla fall min tro kring vad som hänt här.

Störda människor kan bli deprimerade och narcissister kan bli deprimerade om de blir störda. En störd människa stryper. Att strypa sin fru och kanske även sitt barn signalerar empatilöshet. Bara en störd människa skriver förklaringsbrev till sina arbetskamrater. En störd människa kan ljuga sin chef rätt upp i ansiktet innan han mördar.

Jag tror att Oskar satt ensam flera dagar och skrev brev efter morden till sina kollegor och till både Hannas och hans anhöriga och berättade om att planerna funnits sedan hösten. Han skademinimerade och var livrädd för vad alla skulle säga om honom efter hans död.

Barn som växer upp med en störd förälder kan få men för livet. Typiskt att den andre föräldern försöker skademinimera genom att omhulda barnen onormalt mycket. För mycket kärlek från en förälder kan kompensera avsaknaden av kärlek hos den andre.
Citera
2019-04-17, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mycket bra skrivet. Det är så jag själv har tänkt men det orkar jag knappt skriva längre, eftersom jag alltid får hinkvis med skit från dem som tycker så synd om och förstår föräldrarna så väl...och att jag är hjärtlös och grym och korkad som inte begriper nåt. Det är skillnad på vilka som får skittunnorna och vilka som inte får det, även om vi är flera som skriver samma sak.

Det finns absolut ingenting i mina ögon som kan förmildra föräldrarnas skuld bara för att de råkar vara döda. De hade inga kända psykoser eller andra liknande svåra psykiska sjukdomar. Men garanterat var de gravt personlighetsstörda. Åtminstone en av dem.

Barnen då!!?? Varför skriver inte föräldrarnas påhejare och tycka-synd-om - oskar-na nåt om barnen? Hur det måste ha varit för dem, de som bodde under samma tak hos ett par som hade klara planer på hur de skulle mörda sina egna barn, som smög omkring i huset och dolde detta i månader för både dem, för släkt och omgivning. Förutom att O läckte en aning på jobbet. Det var ju så synd om honom..."jag såg sorg i hans ögon" osv.

O och H har planerat morden i månader men ändå inte gjort nåt åt sina svarta tankar. Sökt hjälp.
Antagligen ansåg de inte att de behövde hjälp. Det var ju "deras" barn, deras ägodelar - och de ansåg att de hade rätten att bestämma över deras liv och död och slutligen på grövsta sätt ta livet av dem. Eftersom de inte dög längre.

Hade O och H haft psykiska sjukdomar hade jag förstått det, men jag är fan inte ens säker på att de var djupt deprimerade. En djupt deprimerad person är i det närmaste katatonisk - och det kunde dessa föräldrar inte har varit (dessutom samtidigt???) för då hade de inte ens kunnat resa sig ur sängen. Än mindre arbeta på som vanligt.
Det finns inte fel skäl och rätt skäl att ta livet av sig själv och sin familj.

Djup depression är alltså inte ett mer rätt skäl än personlighetsstörning.

Rent juridiskt skulle vilken psykisk ohälsa som ligger bakom ett dåd förmodligen inte påverka själva skuldfrågan, såvida inte personlighetsstörningen är så grav att personerna inte förstod vad de ens gjorde, till exempel trodde att de handlade i nödvärn mot utomjordingar som tagit över deras närståendes kroppar.

Men oavsett psykisk ohälsa så ses man i svensk domstol som skyldig så länge man är medveten om vad man gör.
Citera
2019-04-17, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja.
Allt detta oändliga analyserandet här om hur man kan bli nedstämd och deprimerad är intressant i sig men det är faktiskt inte den stora frågan i Bjärred.
Återigen - 4 personer varje dygn suiciderar i Sverige, den absoluta majoriteten gör det pga otillräckligt behandlad depression. Men knappt någon av dessa har mördat.

Den absolut vanligaste suicidrisk individen har en kort planeringshorisont. Denne har inte bestämt sig sedan flera månader. Det rör sig kanske om grubblerier sedan längre tid som sedan fullföljs i ett impulsgenombrott som håller sig inom 1-3 veckors perspektiv.

Att planera i flera månader att man ska mörda sina barn är helt enkelt inte i första hand en fråga om att personen är deprimerad - personen som gör så är gravt störd..

En störning som snarast ska liknas vid andra som vill ta fler med sig i sina suicid exempelvis Germanwings piloten och Las Vegas skytten.
Dessa två var också mördare/självmördare som planerat en länge tid, som dolt sina planer väl och vars skäl är så oklara och diffusa att varken deras anhöriga eller andra begriper något idag. Det finns inte ens några politiska uppgivna skäl som vid skolattentat eller teroristdåd.
I Las Vegas och i German Wings pilotens liv fanns inga barn att ta med så då tog de med sig andra random personer istället.

Just så är det ofta vid suicid - omgivningen begriper inte. Men det som är absolut fullkomligt obegripligt är varför de här personerna inte kunde nöja sig med att styra och bestämma över sina egna liv - utan också skulle ta andras liv. För det fodras det mer än ”bara” depression. Det fodras en personlighetsstörning.

Det är något ”vi/jag vill minsann visa välden” även över Bjärred, precis som hos piloten och Las Vegas skytten. Tecken som exempelvis:

• Som en sista känga till ”den det berör”- som att antyda att detta inte skulle beröra alla anhöriga, närstående och hela omgivningen.
• Som testamentet som faktiskt har som huvudsakligt syfte att göra mor- och farföräldrar arvslösa.
• Kanske som testamenterandet av den fullkomligt obetydliga intäkten av Os lilla bokproduktion som dock varje år kommer ge arbetskamraten en påminnelse om O när denne ska deklarera.
• Som att dö när man väntat kanske alltför länge på en välförtjänt proffesur, men nu visar omgivningen att man inte stannar och tar emot den.
• Eller som att vara en huvudattraktion vid ett seminarium där man låter folk sitta och vänta. Inte som ställs in för att man är funnen död, utan som går av stapeln för att man in i det sista låtsas att man kommer.

Det är, hur obehagligt det än framstår, svårt att frigöra sig från känslan av att morden i Bjärred, precis som pilotens och skyttens mord, innehåller inslag av hämnd. Mot omgivning och när det gäller mordmetoder i Bjärred inslag av ilska och agression även mot offren eller det dessa symboliserade.
För nej - man planerar inte mord på sina barn i månader och stryper/kväver ihjäl dem helt odrogade om man ”bara” har som mål att på ett humant sätt utradera hela familjen för att man tycker familjen är utan framtid.

Så den stora frågan i Bjärred, enligt mitt förmenande, är varför denna ilska och denna ”känga” mot omgivningen? Kanske finns svaret under all tusch i avskedsbrevet.
Jag förstår inte detta grottande i det privata.

Om nu föräldrarna var arga, varför känner du att du behöver veta varför?

Ett testamente skriver man inte i huvudsyfte att göra någon arvlös utan för att klargöra hur man vill att arvet ska fördelas. Om föräldrarna har blivit ledsna av det är det deras privata sorg och inget som behöver ältas av okända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in