Citat:
Ursprungligen postat av
KalleKarlsson123
Hammarbykajen/terassen bor ju många liberaler, b/c-kändisar, Wanna bees nollor m.fl..
Även folk inom event/resturang, tror det är lätt hänt för dem att mer eller mindre ofrivilligt komma i kontakt med gangsters. Narkotika, beskyddarverksamhet, utpressning, tvätta pengar, etc.
Gangsters vill också ha lyx o flärd. De kör ju numera från söderort genom Hammarbytunnel med sina bilar, cruisar runt, shoppar arbetskläder( Adidas outlet) lunch/middag nere på för dem känd resturang vid kajen, deras habibi smultronställe..
Okej, lugn nu.
Jag vet precis vilken restaurang du pratar om, och absolut - det rör sig folk där som absolut kan tänkas syssla med annat än hederligt jobb, MEN det sker inga som helst våldsamheter där och de har respekt för både restaurangen/ägaren och området. Ägaren så vitt jag vet behandlar alla med yttersta respekt och ger toppservice som inte ens bästa krogen inne i city ger. nåväl.....
--
Om det nu stämmer att F. misshandlat någon som satt på hans fru under 2013/2014 så är det en tänkbar hämndaktion - alternativt så har han strulat med någonting annat som resulterat i detta. De kanske ej upplevde eller visste att de hade en hotbild, men att person som sköt skulle skjutit på "fel dörr" som frun hävdade i en Facebook grupp ser jag som föga osannolikt då deras efternamn framgått tydligt vid sidan av dörren och och inte kunnat misstas samt att lägenheten och dörren ligger i huset på ett sånt sätt att man inte kunnat "ta fel".
Dessutom, skjuter man genom en dörr på det här sättet har man nog kollat upp vem som troligen finns där inne både 2 och 3 gånger, att det är rätt.