Citat:
Ursprungligen postat av
aFvRenOndskA
Lagligt eller olagligt, detta går man runt med ett samtycke, eller annat sätt. Eric satt definitivt under ett förvaltar och inte godmanskap också.
Samma sak på boenden, man går runt detta på olika sätt. Det gäller att vara kreativ i dessa syltryggsdagar då alla ska leva på rosa moln och i symbios med allt och alla och låsa en dörr (hujedamej) får man absolut inte göra.
Fö anser jag att lagar och regler i detta land skall skärpas i detta avseende . Personer som inte kan ta hand om sig Själv ska man få låsa in i högre utsträckning än idag. Jag tycker tom att man borde öppna dom gamla "dårhusen" igen. Då hade Eric mkt lättare kunnat få den tillsyn, vård och omsorg han behövde
Relation till sin son, visst, men att han överlever är väl viktigare?Sen är det ju en fråga om hur mkt Eric själv hade begripit utav detta. Man tar definitivt med i sin konsekvensanalys att allvarliga saker kan hända då en person som mentalt är tre år spatserar ut själv, även om det vid tidigare tillfällen slutat väl. Då ser man till att åtgärda detta, även om det första man tänker på kan hända är vad som här skedde.
Om Eric hade ramlat från hög höjd, förolyckats i trafiken, ramlat och drunknat i ån Etcetc etc så kan jag garantera att synen på föräldrarnas ansvar på ett generellt plan sett annorlunda ut

Till att börja med så är det inte olagligt eller straffbart att inte hålla sina hemmavarande 20 åringar inlåsta utan möjlighet att komma ut oavsett funktionshinder. Tvärtom så strider det mot grundlagen i Svea rikes lag vilket du vill ändra på med kommentarer i stil med "Lagligt eller Olagligt" vilket tydligen visar på din begåvning nu när du ska återvända till till Polismyndigheten enligt din egen utsago iaf. Det förklarar ditt maniska förhållningssätt att ständigt försvara poliser som kan eller kommer dömmas för mkt. Grov brottslighet som vållande till annans död, Grovt tjänstefel, eller massskjutning med dussintals skott på öppen gata i centrala städer mot ex. Erik mfl.
Det är såvitt jag vet ej heller straffbart att bära med sig leksaksvapen oavsett tidpunkt. Däremot är man skyldig att släppa vapnet och följa polisens order när polis använder dessa maktmedel övergår ansvaret att kommunicera med misstänkta gm. och utesluta andra scenarion som gör att de ej hörsammar eller förstår allvaret i polisens order kan vara barn, förståndhandikappade,dementa,döva,blinda mfl. Finns inget samanhang typ misshandel,rån,skottväxling som kräver omedelbar handling måste dessa faktorer vägas in och bedömmas med befäl och erfarna kollegor för att utesluta om det rör sig om en förvirrad själ eller ett potentiellt hot.
Föräldrarna kan man inte kräva mer av i Eriks fall han hade ju lagt sig för att sova sen kan man fundera om du kunnat gjort mer med ansvarig myndighet eftersom han försvunnit tidigare men du har ej brutit mot lagen iaf
Ditt svammel om vad som kunnat hända Erik falla från hög höjd,trafikolycka osv. är ej relevant bara hypoteser
Att komma runt lagen tycks däremot passa de med din kompetens...! Är jag förvånad över korruptionen i kåren? Nej !
Det enda positiva med ditt resonemang om att öppna de sk. Dårhusen är väl att vissa troll kan få "egen kup'e "