2019-04-16, 12:43
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Hur många deltagare tror NMR att de får på första maj?

Gissar på att de kommer ligga på samma antal som förra året.

Men kanske 400 i Ludvika och 250 i Kungälv.
Citera
2019-04-16, 23:56
Medlem
O.Staafs avatar
Citat:
Hur många deltagare tror NMR att de får på första maj?
Tillräckligt många för att ges uppmärksamhet i press och för att säpo ska se oss som ett hot. Tillräckligt många för att ni ska lägga kraft på att försöka förminska vår verksamhets betydelse och kraft.
Citera
2019-04-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.Staaf
Tillräckligt många för att ges uppmärksamhet i press och för att säpo ska se oss som ett hot. Tillräckligt många för att ni ska lägga kraft på att försöka förminska vår verksamhets betydelse och kraft.
Du vågar inte spekulera kring några siffror? Med tanke på den konstanta tillväxt NMR påstår sig ha kan jag tycka att man borde bryta 1000-gränsen nu? Man kan inte få medalj bara för att dyka upp.
Citera
2019-04-17, 10:03
Medlem
Nån som har ett jobb åt NMR:s ledare?

Simons a-kassedagar är slut nu och obligatoriskt deltagande i jobb- och utvecklingsgarantin tillsammans med långtidsarbetslösa invandrare är kanske inte så kul för Sveriges naziledare.

https://www.pkjonas.se/2019/04/05/nazistledare-finnes/
Citera
2019-04-17, 10:24
Medlem
O.Staafs avatar
Citat:
Du vågar inte spekulera kring några siffror? Med tanke på den konstanta tillväxt NMR påstår sig ha kan jag tycka att man borde bryta 1000-gränsen nu? Man kan inte få medalj bara för att dyka upp.
Varför spekulera?
Citera
2019-04-17, 11:18
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Jag spekulerade! Tror dock inte organisationen växer så mycket inom den aktivistiska delen utan snarare bland människor som är duktiga att jobba i det dolda. Organisationen har själva sagt att de ska jobba mer internt nu och det tror jag är bra. NMR har gång på gång visat att aktivisterna äger gatorna, nu senast i Stockholm och helgen innnan den i Köpenhamn.
Citera
2019-04-17, 11:29
Medlem
Citat:
Varför spekulera?
Onekligen ett bra sätt att se hur stor självinsikt organisationen har. Kan man uppskatta sin egen förmåga?
Citera
2019-04-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Jag spekulerade! Tror dock inte organisationen växer så mycket inom den aktivistiska delen utan snarare bland människor som är duktiga att jobba i det dolda. Organisationen har själva sagt att de ska jobba mer internt nu och det tror jag är bra. NMR har gång på gång visat att aktivisterna äger gatorna, nu senast i Stockholm och helgen innnan den i Köpenhamn.
Fast man uppmanar ju alla att sluta upp på 1a maj så lär vara ett ganska bra mått på hur många man är. Eller menar du att konsekvenserna av att delta är så jobbiga att folk stannar hemma? Ledningen har ju ändå flera gånger varit tydliga med att så inte är fallet.
Citera
2019-04-17, 11:38
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Fast man uppmanar ju alla att sluta upp på 1a maj så lär vara ett ganska bra mått på hur många man är. Eller menar du att konsekvenserna av att delta är så jobbiga att folk stannar hemma? Ledningen har ju ändå flera gånger varit tydliga med att så inte är fallet.

De har nog överseende att vissa stannar hemma. Om du har ett känsligt jobb så är det inte så konstigt med dagens hetsjakt på oppositionella. Jag gissar mer på att de försöker få ut soffliggare som inte är medlemmar med deras retorik.

NMR lever inte på att demonstrera utan mer att visa att de finns på gatan om dom vill, när dom vill. Och vi vet att det retar gallfeber på vänstern och etablissemanget samtidigt som dom får gratisreklam.
Citera
2019-04-17, 11:50
Medlem
O.Staafs avatar
Citat:
Onekligen ett bra sätt att se hur stor självinsikt organisationen har. Kan man uppskatta sin egen förmåga?
Varför ska du delges information?
Citera
2019-04-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
De har nog överseende att vissa stannar hemma. Om du har ett känsligt jobb så är det inte så konstigt med dagens hetsjakt på oppositionella. Jag gissar mer på att de försöker få ut soffliggare som inte är medlemmar med deras retorik.

NMR lever inte på att demonstrera utan mer att visa att de finns på gatan om dom vill, när dom vill. Och vi vet att det retar gallfeber på vänstern och etablissemanget samtidigt som dom får gratisreklam.
Sett många, inte minst här på FB, som lovordar att de flesta i Sverige står bakom NMR och att man som nazist inte alls är utsatt i samhället. Ledningen har också sagt att deltagande inte får konsekvenser utan att afa bara försöker skrämmas.

Citat:
Varför ska du delges information?
Se det som att du visar alla som läser här att ni vet hur starka ni är.
Citera
2019-04-17, 12:29
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Sett många, inte minst här på FB, som lovordar att de flesta i Sverige står bakom NMR och att man som nazist inte alls är utsatt i samhället. Ledningen har också sagt att deltagande inte får konsekvenser utan att afa bara försöker skrämmas.

Tvivlar på att AFA är något som skrämmer NMR. De kunde inte ens tysta AFS under valrörelsen, så vad dom tror deras så kallade uthängningar gör för nytta vet jag inte. Vad syftar du på när AFA försöker skrämmas? Att försöka blogga nazisterna ifrån gatan? Att de skulle lyckas tysta NMR idag är inte särskilt troligt.

Att NMR har ett stort stöd betvivlar jag inte, men i dagens dekadenta värld är det långt från ord till handling. Jag gissar på att de kommer bli runt 6-700 personer allt som allt. Men hade varit roligt om dom lyckats bli över 1000 personer.
Senast redigerad av motarbetar 2019-04-17 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in