Citat:
Ursprungligen postat av
Bebbanburg
För några dagar sedan hade jag förmånen(?) att besöka några mindre orter i Bergslagen. Orter som helt tagits över av Migrationsverket. Kunde säkert lika gärna vara Filipstad, kan jag tänka mig. Hur som helst, det är rent skrämmande att gå omrking på dessa gator med en massa stora somaliska tanter som vaggar omkring och skinntorra somaliska män som drar runt i stora grupper och dominerar hela gatubilden. I min fördomsfulla värld så ser de inte ut som raketforskare eller hjärnkirurger. Men jag kan ha fel. För att återgå till Filipstad och liknande orter så kan jag inte låta bli att undra hur många av oss ursvenskar kan tänka så olika. Kan ha så fundamental olika uppfattningar om detta med invandringen. Vad är vitsen med att ta in en massa människor som aldrig kommer klara av att göra sig anställningsbara? Jag tror jag vet; Politikerna ser dessa analfabeter som en investering för framtiden. De kommer föda många fler barn än vad ett normalsvenskt par kommer göra. Barnen till dessa analfabeter kommer säkerligen gå i skola och får utbildning och därmed om ca 20-25 år vara en arbetsresurs, skattebetalare. Det är dessa barn som kommer bygga landet! Så tror jag många politiker tänker. De ser inte Sverige som det Sverige vi har fram till nyligen. De ser Sverige som en produktionsanläggning i ett område som just bara råkas kalla sig Sverige.
Tror du är helt rätt ute, bryta ner och sen få ett rent papper, lite som US Marines gör, men ett litet aber, varför tar man då "råvaran" somalier och erireaner som dessa framtida arbetshästar.
Är väl rätt väldokumenterat att just somalierna har jävligt svårt med lönearbete.
Varför inte satsa på ex. Vietnameser eller Laoser.
Sen till din frågeställning hur vi konformistiska svenskar som vuxit upp med i stort sett samma förutsättningar ända fram till slutet av 90-talet, ända blivit så polariserade?
Jag har en amatörteori att det handlar om vad ens föräldrar jobbade med, var föräldrarna kommunal anställda så blir man själv det oxå. Samma med företagare och folk i det privata näringslivet.