Citat:
Ursprungligen postat av
CarolSeaver
Som jag har förstått det, får man skyddade personuppgifter om man som målsägande (1) är underårig eller (2) har varit utsatt för ett påstått sexualbrott.
Kan väl inte finnas på kartan att MGM:s ska sekretessbeläggas!? Att klippa bort sidor eller maska bilder som har med obduktionen att göra låter sig väl göras ganska snabbt?
Ja, under pågående förundersökning är det dom enda anledningarna som kan finnas, som du nämner.
Men jag tänker på folkbokföringen, om någon/fler av dom misstänkta nu i samband med åtalet eller strax innan ansökt om sekretessmarkering hos skatteverket.
I sådant fall är myndigheter & domstolar skyldiga att maska personuppgifter i alla förekommande offentliga handlingar om det begärs ut.
Jag kan utan vidare helt förstå om man sökt sådan sekretessmarkering om man vet att åtal närmar sig, om man är polis.
Det är nämligen inte bara ryggdunkningar man fått av kollegor på hemliga fb-sidor eller genom privata tillkännagivanden, som en hel del i denna tråd verkar tro. Dom här tre inblandade poliserna har fått utstå lika mkt spott och spe framför ridån, som bakom.
Citat:
Ursprungligen postat av
CarolSeaver
Bevisligen har Leif GW Persson läst den, för jag såg honom referera till den i en av hans krönikor. Den publicerades söndag morgon.
<
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/stamningsansokan-ar-det-sorgligaste-jag-last-pa-lange/>.
Citat:
Ursprungligen postat av
CarolSeaver
Tack, förresten! Intresset verkar inte vara så stort -- i denna tråden från helvetet.
Leif har sina kontakter på citypolisen, vilka svarar på larm i Vasastan. Leif vet med all säkerhet namn på inblandade, och därtill en del på personligt plan, vilket han litegrann förtäljer både i Expressenartikeln samt även påtalade i TV4-morgon.
Leif har dock inga kompisar på SU, men stämningsansökan kan ha i princip fått i näven av någon inblandad i det här fallet, så nära står han.
Eller så har han fått den vanliga vägen, ett tidigt ex där trots allt 11 sidor gått rätt snabbt att maska.
Leif får mitt medhåll i detta. Jag har även skrivit det tidigare här, men detta ärende är så otroligt ledsamt. Fler offer finns, rakt igenom hela historien.
Varsågod också.