2019-04-15, 01:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Håller helt med om detta. Så typiskt PK-svenskt att åka utomlands och läxa upp samtidigt som man ignorerar problemen hemma.

Kul för Jihde att han scorade en skattefinansierad road trip i USA men programmet blev tyvärr lika lamt som förväntat. Att han ens står ut med sig själv.

Sedan när blev TV3 skattefinansierat?
Sedan tyckte jag programmet var lika meningslöst som alla TV3:s "dokumentärer": En massa snack i reklamen/trailers om hur bra programmet ska vara, men sedan är det samma gamla vanliga grötvälling de visar. Rätt svagt också att dra igång ytterligare en serie om hur "förfärligt" USA är för oss svenskar. -Enbart för att få tittare, inget annat. (Lyckas väl ett avsnitt eller två, innan folk tröttnat på skiten, vilket de brukar göra rätt fort).
Citera
2019-04-15, 13:48
Citat:
Ursprungligen postat av vildsvinsjakt
Nu är det ju så här att ett vapen är totalt ofarligt så länge ingen använder det. Det är vi människor som smeker avtryckaren. Jag anser att vuxna människor som uppvisar mognad, är friska samt har ett cleant brottregister ska få inneha vapen.

Däremot ska det finnas ett syfte till att kunna få äga vapen. Jakt samt sportskytte är en godtagbar anledning. Att köpa vapen med anledning att kunna känna sig trygg är kanske inte rätt väg att gå. Jag tycker heller inte att det ska vara tillåtet att bära vapen ute i samhället. Så länge de inte transporteras till och från jakt/skjutbana skall de vara inlåsta!

Jag.har sex stycken skjutvapen på jakt-och sportskyttelicens och det är en obeskrivligt skön trygghetskänsla att ha dem här hemma inlåsta i vapenskåpet. Skulle något gå fullständigt åt pipan vet jag att jag ligger steget före.

Sen får vi ju inte glömma att det är förbaskat roligt att skjuta!

Vi håller ju med varandra om detta. Så länge människan i fråga har ett bra syfte samt tillstånd/bra register så är det ju inga problem. Argumentet som de i USA använder är ju dock att de ska kunna försvara sig. Vilket är det dummaste argumentet jag hört och absolut inget godtagbart syfte. Visserligen är det människan som trycker på avtryckaren men utan en avtryckare kan inte människan göra något, inte sant?

Bort med vapen som saknar syfte, dvs allt utom jakt/polis i tjänst. Det måste vara visionen.
Sedan att du tycker det är roligt att skjuta är en annan sak. Kommer aldrig tycka det är roligt att använda något vars enda syfte är att skada och döda. Men whatever makes you happy, gör det bara med tillstånd och se till att ingen obehörig får tag i dem.
Citera
2019-04-16, 16:23
Medlem
Vobblers avatar
Nytt avsnitt ikväll då, den här gången handlar det om droger, gissningsvis opioider som är så populärt i USA.

Inget ont om Jihde, han verkar vara en hyvens prick, men han är lite för vek för att göra en dokumentärserie om dessa ämnen. Scenen i vapenaffären i första avsnittet var verkligen värdigt en skämskudde eller två. Frågorna han ställde till ägarparet lät som något en sjuåring skulle komma på.

De måste ha undrat vad det var för en underlig figur som besökte dem.
Citera
2019-04-16, 21:31
Medlem
Jihde är så jävla pinsam med sina jävvla krokodiltårar...
Jääävla moralhora.
Han plockar jävligt billiga poäng på att slå in öppna dörrar.
Citera
2019-04-16, 21:46
Medlem
Jihde är i Kalifornien där cannabis är lagligt,men den lame jäveln kan inte ens ta en puff när dom han intervjuar röker på.
På gränsen med jihde är fan värre än Kyrkans barntimmar!
Citera
2019-04-16, 21:56
Medlem
b00b00s avatar
Någon som reagerade på hur glad han blev när han gled in i San Francisco? Sen en ganska bögig scen med polisen om känslor innan dess...
Citera
2019-04-17, 07:55
Medlem
Jihde och Morgan Alling verkar vara klonade från samma cell - en tårindränkt urcell. Väljer bort dom när dom visar sina nunor i TV - enkelt och lätt ta en ....
Citera
2019-04-17, 10:13
Medlem
Ambelains avatar
Det enda jag egentligen kan säga ha något problem med i detta program, det är ju Peter Jihdes klädval.

För det är ju så jävla Tydligt att det inte är hans egen klädstil, inte hans eget klädval.
Utan det är produktionsbolaget som har "klätt" honom, så att säga.

Klätt ner honom alltså, för att de tror att det gör honom "mer Äkta."
Att han ska se ut som "en av dem," med de kläderna.

Och jag kan inte hjälpa att tycka att det är så Oerhört cyniskt och dessutom Föraktfullt.
De ser ner på sina intervjuobjekt när de gör på det sättet, när de försöker "Sänka sig till Deras nivå."
För det är ju just det de gör - Sänker sig.

Det är därför sådana program aldrig kan lyckas, för det blir så Falskt.
Man märker om det är en programledare som "är på riktigt," så att säga.
Och då spelar det ingen roll hur den går klädd.
Jihde hade tex precis lika bra kunnat gå klädd i kostym och "hipster-uniform" om det nu är hans vardagliga klädstil, som han trivs bäst i.
Men då blir det ju också Äkta, och det ser tittarna (och intervjuobjekten förstår det).

Konsekvens och ärlighet slår Alltid tillgjordhet och falskhet.
Citera
2019-04-23, 19:08
Medlem
vildsvinsjakts avatar
Åter igen...

Varför måste TV3 och Jihde åka till USA för att göra denna "dokumentärserie"? Fan vad jag hade gillat Jihde om han gjorde detta på hemmaplan istället. Jag menar:

1. Skjutningar i våra förorter beror till stora delar av narkotika. Hur mår anhöriga, förorten, polisen?

2. Narkotikadödligheten i Sverige är nästan värst i hela EU. Varför? Hur ska vi få dödsfallen att sjunka?

3. Jihde frågade i senaste avsnittet: vad gör samhället? Ja, vad gör samhället? Finns flertalet hjälporganisationer i Sverige som inte får hjälp ett skit av staten. Hur orkar dessa fortsätta?

Finns hur många frågor som helst.
Citera
2019-04-23, 21:50
Medlem
Soterns avatar
David Duke är inte helt fel ute.
Citera
2019-04-24, 00:55
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
David Duke är inte helt fel ute.
Han såg ut som en äldre version av Carrot top.

Håller med om att programmet är löjligt. Som i vapen-avsnittet när Jihde tog upp att Sverige aldrig haft skolskjutningar. Konstigt eftersom USA har över 300 miljoner invånare. Istället har vi flera skjutningar och sprängdåd i förorterna. Tycker även det blir fjantigt när han ska vara partisk och det blir så tydligt hur programmet är vinklat. Onda rasistiska vita amerikanare (män) och black power kvinnor som vill rädda världen. Lustigt att man inte la mer fokus på dödsskjutning av poliserna i Dallas eller att man tog upp vad som händer på dessa ”black lives matter” demonstrationerna. Upplopp, plundring av butiker, vandalisering, stenkastning mot poliser m.m.
Ena kvinnan sa även att killen som dött av polisbrutalitet hade kollat på ”fel sätt” och blivit gripen pga det vilket är en lögn. Enligt Wikipedia så bar mannen på en olovlig kniv. Duktigt av TV3 att missa fakta
Citera
2019-04-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Han såg ut som en äldre version av Carrot top.

Håller med om att programmet är löjligt. Som i vapen-avsnittet när Jihde tog upp att Sverige aldrig haft skolskjutningar. Konstigt eftersom USA har över 300 miljoner invånare. Istället har vi flera skjutningar och sprängdåd i förorterna. Tycker även det blir fjantigt när han ska vara partisk och det blir så tydligt hur programmet är vinklat. Onda rasistiska vita amerikanare (män) och black power kvinnor som vill rädda världen. Lustigt att man inte la mer fokus på dödsskjutning av poliserna i Dallas eller att man tog upp vad som händer på dessa ”black lives matter” demonstrationerna. Upplopp, plundring av butiker, vandalisering, stenkastning mot poliser m.m.
Ena kvinnan sa även att killen som dött av polisbrutalitet hade kollat på ”fel sätt” och blivit gripen pga det vilket är en lögn. Enligt Wikipedia så bar mannen på en olovlig kniv. Duktigt av TV3 att missa fakta
Dessutom så kan man ju säga att vi visst haft skolskjutning den där killen som gick och viftade med ett svärd och högg folk till höger o vänster sköt ju polisen ihjäl, därför om man ska vara lite ironisk så har vi ju visst haft det. Men lite allvarligare sett så om den där killen hade haft tillgång till ett skjutvapen eller begripit hur man inskaffar ett sådant så hade vi garanterat haft en skolskjutning, dessutom är det nog inget man ska slå sig för bröstet och vara stolt över, för det kommer det med vilken dag som helst Finland har ju haft det så varför skulle inte vi få det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in