Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
Har nu läst FUP:en och båda föräldrarna verkar ju helt störda och helt hjärntvättade på sina egna idéer om samhället, mat och näring. Deras svar på frågor om matintag samt exakt vad för mat tyder på att de varit väl medvetna om att flickan inte får i sig tillräckligt. Hur Mats härutöver försvarar sitt synsätt är skrämmande.
Men fy fan vad flickan måste ha lidit. Massor av läkare har ju undersökt henne, tagit massor av prover som visar vanvård och undernäring, Att sedan dessutom en blödning på hjärnan och bruten käke som hon tydligen gått med länge är ju så groteskt.
Mats säger att när hon slog huvudet så tydligen kräktes hon lite grand. En normal människa vet att en kräkning efter slag mot huvudet med stor sannolikhet innebär hjärnskakning. Att sedan ingen ens reagerat på att flickan har bruten käke??????
Att läkarna inte kan bedöma hur dessa 1,5 år kommer påverka flickans utveckling i framtiden är alltför sant. Hoppas verkligen de inte får tillbaka vårdnaden.
Tydligen är Mats ute väldigt mycket på nätterna enligt I. Självklart brukar han narkotika.
Förmodligen kommer de inte få ett kännbart straff om än något.
Det här är intressant!
Börjar med del två i det jag fetat i ditt inlägg (för övrigt ett synnerligen väl skrivet sådant, tack!), det där om knark.
Vi kan nog sluta oss till att pappan är narkotikamissbrukare. Positiv attityd till cannabis, greps med Tramadol. Jag erkänner att jag inte läst FUP, men undrar om det där framgår om Polisen vid gripandet tagit toxprover på pappan?
Och hur är det med mamman och narkotika? Hon tycks ju ha en laid-back-attityd till samhälleliga regler och bestämmelser, så illegalt drogmissbruk borde hon ju inte ha några större betänkligheter inför. Röker hon på? Andra droger? Lämnat toxprover?
Sen det där med att pappan är ute om nätterna. I tråden finns uppgifter om att han skulle ha tillfällighetsjobb inom restaurang. Det skulle då förklara varför han är borta på.nätterna. Men borde inte mamman veta om han på kvällen försvinner till ett "äkta nattjobb", alltså ett visserligen kanske svart jobb, men ändå inte kriminellt? Har pappan lyckats visa var han skulle ha jobbat svart nånstans? För om inte, tror jag att det är genom stöld han drar in pengar.
En väninna till mig berättade att hon i tråden sett uppgifter om att pappan (Mats) skulle ha hjälpt sin yngre bror (Peter) att skala stulen kabel och att det skulle finnas en dom. Stämmer detta? För i så fall indikerar ju det att Mats inte är så noga med att följa lagar när det gäller ägande.
Han har ju redan visat att han tror att man som biologisk förälder äger sitt barn och därför får lov att göra som man vill med det. Förfärligt!
Plus en mamma som exemplifierar att det där med värnandet av ens egen avkomma inte är evolutionärt helt solitt inbyggt i alla mammor.
Sorgligt att se. Usch!