2019-04-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosebyn
Alltså kan vi sluta vegandebatten någon gång? Är någon här läskunnig? De äter inte NÅGOT som de tycker innehåller giftiga saker osv, de är inte direkt specifika med att det just är vegansk kosthållning utan mer galenskap lik chemtrails.

Han säger att barnet inte får äta kött eller ost (på sitt krångliga störda sätt) men säger också på andra ställen att han ibland äter ost och att barnet då blir ledsen om inte hon också får ost. Han säger vid flera tillfällen att mamman är mer noga med vad hon äter än vad han är då hon ammar flickan och de misstänker massa allergier och också pga deras tokighet såklart. Så de är mycket mer uttalade galningar än uttalade veganer. Helt oklart om de tex skulle ha läder på sig osv eller om de skulle äta vilt kött osv. Han säger ofta att de inte äter kött av konsumentkvalitet.

Så, kan vi SNÄLLA lämna detta nu och kanske prata om allt annat intressant i detta ärendet istället, typ deras helt vrickade synsätt på att tex komjölk omvandlas till fyra sorters MORFIN? Sjukt billigt sätt att punda lite lätt isf!

Varför skulle vi det? För att DU säger att vegandebatten är ointressant? Den är en bärande del i misshandeln av flickan och dessa är galna, i just sin veganism och som därtill är kopplad till misstroende av allt som har att göra med samhället.
Dessutom kallar sig fanskapet underförstått, som någon slags självgooglad expert på näringslära.

Dottern dog nästan.

Detta är verkligheten och den som inte ser kopplingen till veganismen är inget annat än retarded. Alternativt trollar.
Citera
2019-04-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nej, jag är inte vegan, är du autist eftersom du
inte vill kännas vid detta ?
Alla med npf är ju inte likadana, att han knarkar
underlättar säkert att han vidmakthåller sin
livsstil och tycks vilja fortsätta med det.

Psykos har de knappast, då skulle de vara
omhändertagna vid det här laget.
Pappan och även mamman har uppenbarligen
hakat upp sig på en livsstil och ett tänk,
det är ett intresse som tagit över hela deras liv,så pass att det skadar andra.
Utan att de har insikt att förstå detta.
Pappan var mer mån om att ifrågasätta mediciner som användes
än hur flickan mådde.

Nej, jag har bara högre IQ än du och har läst fler vetenskapliga artiklar bortom Netdoktor.
Citera
2019-04-13, 19:22
Medlem
vanligajags avatar
ur FUP, s 103
FHL: När isniaty ger Ralephka bröstmjölk, hur vet du eller isniaty att hon får i sig tillräckligt
med bröstmjölk?

Pappan: Nu snackar du en ontologisk fråga. Barnet äter så mycket som barnets celler säger åt barnet att äta. Det är en naturlig process.

FHL: Din inställning till brottet vållande till kroppsskada, grovt brott?
Pappan: Nekar och jag anser att mitt barn blir psykologiskt misshandlad i talande stund.

Allvarligt. Han har inte ens tänkt tanken att mamman inte skulle ha tillräckligt med bröstmjölk.
Precis som svamparna viskade till honom från marken, så skulle barnets celler säga till om de ville ha mer.......om det inte fanns då ?

I vartenda svar visar han vilket kvalificerat dumhuvud han är.
Citera
2019-04-13, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mosebyn
Alltså kan vi sluta vegandebatten någon gång? Är någon här läskunnig? De äter inte NÅGOT som de tycker innehåller giftiga saker osv, de är inte direkt specifika med att det just är vegansk kosthållning utan mer galenskap lik chemtrails.

Han säger att barnet inte får äta kött eller ost (på sitt krångliga störda sätt) men säger också på andra ställen att han ibland äter ost och att barnet då blir ledsen om inte hon också får ost. Han säger vid flera tillfällen att mamman är mer noga med vad hon äter än vad han är då hon ammar flickan och de misstänker massa allergier och också pga deras tokighet såklart. Så de är mycket mer uttalade galningar än uttalade veganer. Helt oklart om de tex skulle ha läder på sig osv eller om de skulle äta vilt kött osv. Han säger ofta att de inte äter kött av konsumentkvalitet.

Så, kan vi SNÄLLA lämna detta nu och kanske prata om allt annat intressant i detta ärendet istället, typ deras helt vrickade synsätt på att tex komjölk omvandlas till fyra sorters MORFIN? Sjukt billigt sätt att punda lite lätt isf!
Barnets kropp känner vad den behöver...
Citera
2019-04-13, 20:48
Medlem
Citat:
Då kan ju du plocka fram läkarundersökningen
som påvisar att de båda skulle ha den diagnosen.

Den är inte gjord, vilket du hade känt till om du läst den. Juridiskt har det ingen större bäring att de kommer att göra en P7:a på mannen. Inte sedan Anna Lindhs mördare klassades som vetande vad han gjorde av HD.

Bara dårar pratar så.
Citera
2019-04-13, 20:56
Medlem
vanligajags avatar
Både Mats och Nia vill vara oberoende från myndigheter och samhällssystem, som de ser som personliga fiender. Önskar sig långt bort från byråkrati och övervakning. Beivrar statslösheten och vill vara världsmedborgare. Utan egen bostad och utan att behöva arbeta. Förespråkar nomadliv. Att göra hela livet till en ansvarslös resa för sin egen utveckling. Anser att ingen ska behöva betala skatt. Anser att pengar, och handel med pengar, smutsar ner ens liv. Vill leva hälsosamt. Och på fullständigt egna villkor. Ingenstans ser jag empati. Kärlek. Ingenstans ser jag annat än egoism och självglorifiering. Kontrollbehovet verkar ENORMT. De känner sig felbehandlade, missförstådda, kontrollerade.
De ser ingen som helst trygghet i ett reglerat samhälle som bl a via skatter erbjuder skola, vård & omsorg, rättsväsende mm. De lever på andra människor. Som parasiter. Andra får betala deras internetanvändning. De slipper betala elräkningarna. Andra får betala hyror, hemförsäkringar, vatten och driftskostnader. De bara utnyttjar lite space att sova på. De är kriminella. Mats dömd för häleri och Nia är här illegalt. De missbrukar narkotika. Mitt uppe i sin renlevnad och sitt påstådda hälsosamma, giftfria liv. Odlar lite "herbs". Läser in sig på näringslära och lite livsmedelskemi. Experimenterar med kost. Och falerar så totalt att tillgodose sitt eget älskade barns behov. Visar ingen ånger. Sveriges psykiatriker borde stå på kö.
Citera
2019-04-13, 20:58
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Den är inte gjord, vilket du hade känt till om du läst den. Juridiskt har det ingen större bäring att de kommer att göra en P7:a på mannen. Inte sedan Anna Lindhs mördare klassades som vetande vad han gjorde av HD.

Bara dårar pratar så.

Det har jag gjort, men jag misstänkte att det var så att ditt påstående om psykos
var baserat på dina egna åsikter och det var det ju, eftersom det inte står något
utlåtande om psykos i fupen, att tycka att de snackar goja räcker ju inte att
sätta en egen psykosdiagnos på dem.

Får dock se om det kommer fram någon diagnos på mamman med, hittills
är det bara pappan som fått stoltsera med sina diagnoser.
Citera
2019-04-13, 21:03
Medlem
Citat:
Det har jag gjort, men jag misstänkte att det var så att ditt påstående om psykos
var baserat på dina egna åsikter och det var det ju, eftersom det inte står något
utlåtande om psykos i fupen, att tycka att de snackar goja räcker ju inte att
sätta en egen psykosdiagnos på dem.

Får dock se om det kommer fram någon diagnos på mamman med, hittills
är det bara pappan som fått stoltsera med sina diagnoser.

Ok fair enough. Vi får se om DSM6 kommer fram till att /om breathianism bör klassas som psykossyssla. Det kanske finns redan. Ska kika vidare. Oavsett så har du fel.
Citera
2019-04-13, 21:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen

Bara dårar pratar så.

Vilken dåre påstår tvärsäkert att mannen har psykos då?
Citera
2019-04-13, 21:11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Din anhöriga såg barnet på avstånd. Flera läkare har undersökt henne, tagit massor av prover som klart visar vanvård och undernäring, dessutom blödning på hjärnan och bruten käke som hon ser ut att ha gått med länge. Läs FUPen.

Mamman ammade var och varannan timme enligt FUPen vilket tydligt visar hon inte hade tillräckligt med mjölk. Ett så stort barn kan inte heller klara sig med ammande, hur ofta man än gör det. Rökning under graviditeten gör att barnen får lägre födelsevikt statistiskt sett men det är inte nån sån jätteskillnad, däremot kan hon ha varit undernärd redan i magen pga mammans kost och allmänt underliga idéer. De verkar dessutom drogliberala och vi vet inte vad hon tagit i den vägen eller om de till och med gett dottern "medicin". Den googlande pappan tror ju han vet mer än läkare och har Tramadol för husbehov enl FUPen.

När det gäller att flickan kunde springa omkring och verka pigg. Svält, eller halvsvält som det är fråga om här, gör underliga saker med människokroppen. Hjärnan känner svälten och reagerar med att ge energibursts, det är för att våra instinkter säger att det är dags att röra på sig och skaffa mat.
.

Min anhörige betraktade bara på någon meters håll och pratade med kvinnan mm. Detta eftersom min anhöriges barn också lekte på samma lekplats.

Jag tror helt enkelt att barnet blivit förkyld av samma förkylningvirus som jag själv drabbades i vintras då jag blev riktigt sjuk och gick ner en hel del i vikt. Ett sådant virus som drabbar ett barn utan fettdepåer kan vara väldigt farligt.
Citera
2019-04-13, 21:17
Medlem
PrincessMalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Både Mats och Nia vill vara oberoende från myndigheter och samhällssystem, som de ser som personliga fiender. Önskar sig långt bort från byråkrati och övervakning. Beivrar statslösheten och vill vara världsmedborgare. Utan egen bostad och utan att behöva arbeta. Förespråkar nomadliv. Att göra hela livet till en ansvarslös resa för sin egen utveckling. Anser att ingen ska behöva betala skatt. Anser att pengar, och handel med pengar, smutsar ner ens liv. Vill leva hälsosamt. Och på fullständigt egna villkor. Ingenstans ser jag empati. Kärlek. Ingenstans ser jag annat än egoism och självglorifiering. Kontrollbehovet verkar ENORMT. De känner sig felbehandlade, missförstådda, kontrollerade.
De ser ingen som helst trygghet i ett reglerat samhälle som bl a via skatter erbjuder skola, vård & omsorg, rättsväsende mm. De lever på andra människor. Som parasiter. Andra får betala deras internetanvändning. De slipper betala elräkningarna. Andra får betala hyror, hemförsäkringar, vatten och driftskostnader. De bara utnyttjar lite space att sova på. De är kriminella. Mats dömd för häleri och Nia är här illegalt. De missbrukar narkotika. Mitt uppe i sin renlevnad och sitt påstådda hälsosamma, giftfria liv. Odlar lite "herbs". Läser in sig på näringslära och lite livsmedelskemi. Experimenterar med kost. Och falerar så totalt att tillgodose sitt eget älskade barns behov. Visar ingen ånger. Sveriges psykiatriker borde stå på kö.

Parasiter är precis det ord jag tycker beskriver dem bäst.
Citera
2019-04-13, 21:24
Medlem
dialektikers avatar
Det nämndes ju här i tråden att hon hållit ihop med någon som höll på med "raw.safari" som han kallade det (liftat jorden runt och klarat sig på minimalt med mat?). Var det fel uppgifter eftersom det togs bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in