2019-04-13, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Har H-son sagt att båda bevittnade testamentet där och då, eller är det en trådsanning? Om så är fallet så for dom antingen med osanning eller så stämmer inte just den biten i teorin. Oavsett vilket är det en förhållandevis liten del av teorin.

Tja, de har båda undertecknat att de bevittnat Oskars och Hannas underskrifter och att föräldrarna var vid sina sinnes fulla bruk. Testamentet har dessutom vunnit laga kraft.
Så visst haltar teorin när den jämförs med det vi vet från bland annat polis. Utöver dessa saker som demeterar den har den inte ett enda belägg som verifieras utanför tråden, ett stycke fantasifoster kort sagt. Lustigt att några inte lyckas identifiera det.
Citera
2019-04-13, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Tja, de har båda undertecknat att de bevittnat Oskars och Hannas underskrifter och att föräldrarna var vid sina sinnes fulla bruk. Testamentet har dessutom vunnit laga kraft.
Så visst haltar teorin när den jämförs med det vi vet från bland annat polis. Utöver dessa saker som demeterar den har den inte ett enda belägg som verifieras utanför tråden, ett stycke fantasifoster kort sagt. Lustigt att några inte lyckas identifiera det.
Vidimerat av närstående i mars. Bouppteckning klar för länge sen. Att man ens orkar hålla på.
Citera
2019-04-13, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Jag har faktiskt inte läst någonting om vad paret H berättade för polisen.

Har du sett att H-sons bevittnat Hanna och Oskars namnteckningar?
Paret var två av de 50 som polisen redan hade hunnit förhöra 10 dagar efter familjen upptäcktes döda.
Citera
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vidimerat av närstående i mars. Bouppteckning klar för länge sen. Att man ens orkar hålla på.
Njaej, det var väl två poliser som vidimerade kopians överensstämmelse med originalet?
Citera
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Kl 23.59 igår kväll lade develi in en länk av ett pm som Rewievs tidigare lagt ut i tråden. Jag skulle kunna skicka precis hela pm:et med förskrift och efterskrift också, som den pm:ande skribenden lagt till. Jag mottog alltihop igår från någon annan. Men min hederlighet förbjuder mig. Jag har vissa moralprinciper. Dessa kan i och för sig ändras lite under gång - men i det stora hela så outar jag inte skribenten. Än. Så moralen hos mig kan sjunka rejält ibland om omständigheterna kräver

Jag har hela originaltexten, inget verkar vara ändrat. Tvärtom så är en hel del borttaget.

Menar du att det PM som develi länkade till, det PM som Rewievs tidigare lagt ut, saknar text? Eller var det enbart en rubrik samt PM-skrivarens underskrift? OM det var text som tagits bort, var det då innehåll som skulle kunna kasta ljus över något viktigt/intressant? (Det kanske du kan svara på utan att skriva ut exakt var det i så fall handlade om.)
Citera
2019-04-13, 17:23
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Menar du att det PM som develi länkade till, det PM som Rewievs tidigare lagt ut, saknar text? Eller var det enbart en rubrik samt PM-skrivarens underskrift? OM det var text som tagits bort, var det då innehåll som skulle kunna kasta ljus över något viktigt/intressant? (Det kanske du kan svara på utan att skriva ut exakt var det i så fall handlade om.)
Det var en beskrivning om hur skribenten samlat ihop materialet, och hur hen fått tillgång till uppgifterna i pm:et. Det var trovärdigt alltihop. Men nu... fan vet.
Citera
2019-04-13, 17:25
Medlem
Citat:
Så kan man flumma runt tills man rent av svimmar av dyspné.
Vi vet absoluut ingenting.
Nej, då kör vi sannolikhetsbedömning.

Kan Hanna med sin tillbakadragenhet och musselform indikera tecken på depression? Kan Oskars sorg i ögon och smärta då sjuka barn diskuteras vara ett tecken på depression?
Sammanfaller uppgiften med hårt ansatta med djup kris och att en långvarig sådan kan mynna ut i depression av olika former från allt mellan utmattningsdepression till annat. Att han pratar med chefen om att det var tungt hemma? Ställde in evenemang, försökte anpassa arbetsuppgifter.
Brukar självmord föregås av depression? Håller människor upp en fasad?
Jag vill påminna om att det är en fasad det lyser igenom och det är knappast en glad narcissist med fett ego och grandiositet.

Jag har psykologer i ryggen som uttalat sig kring fallet förutom all forskning.

Då övergår vi till manipulation och isolering och en kuvad Hanna. Oskar beskrivs som personlighetsstörd.

Nåt konkret med tanke på att hon inte hade fotboja, beskrivs kreativ för övrigt samt bevisningen från pressträffen?
Att ingen märkt på alla år hur manipulativ han är? Brukar psykopater te.x ta livet av sig?
Är det hans vältalighet som ordnat fram läkarintyg för att döda barnen?
Nåt med karriären? Märkligt att han då inte dödade allihop för att glida vidare i sin proffesur.

Nu är det din tur.

Man kan anta att båda föräldrarna var deprimerade, men det är fortfarande ett antagande. Polisen har inte uttryckt sig så. "Ansatt" är inte en synonym till deprimerad.

Vi vet ingenting om Hanna. Det kan ha funnits personer som hon var förtrolig med och som hon samtalade med om sin hemsituation. Det kan vara de som hon pratade med som var/är som musslor.
Citera
2019-04-13, 17:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det var en beskrivning om hur skribenten samlat ihop materialet, och hur hen fått tillgång till uppgifterna i pm:et. Det var trovärdigt alltihop. Men nu... fan vet.

OK, jag förstår.

Vad är det som får dig att tveka/bli osäker nu?
Citera
2019-04-13, 17:28
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OK, jag förstår.

Vad är det som får dig att tveka/bli osäker nu?
Skribenten säger emot sitt eget PMi tråden. Hela tiden. Kanske för att skapa debatt? Å andra sidan är det få här som vet vem skribenten är. Och jag tycker det är taskigt att outa henom, även om jag har jävligt god lust att göra det.
Citera
2019-04-13, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Njaej, det var väl två poliser som vidimerade kopians överensstämmelse med originalet?
Testamente är godkänt i mitten av mars av deras föräldrar:
"Jag godkänner till alla delar omstående testamente av den 3 januari 2018 upprättat av Hanna Brenton och Oskar Henkow."
Följt av resp. persons namnunderskrift.

Men från det ena till det andra då det dravlades om mystiska dödbevis och tider för döden av solglittret så är bouppteckningen/förättningen den 7 maj.

Där står följande;
"Hanna Brenton (personnr) och Oskar Henkow (personnr) och deras gemensamma barn Agnes Henkow (personnr) och Moa Henkow (personnr) anses ha avlidit vid samma tidpunkt."
Citera
2019-04-13, 17:32
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Testamente är godkänt i mitten av mars av deras föräldrar:
"Jag godkänner till alla delar omstående testamente av den 3 januari 2018 upprättat av Hanna Brenton och Oskar Henkow."
Följt av resp. persons namnunderskrift.

Men från det ena till det andra då det dravlades om mystiska dödbevis och tider för döden av solglittret så är bouppteckningen/förättningen den 7 maj.

Där står följande;
"Hanna Brenton (personnr) och Oskar Henkow (personnr) och deras gemensamma barn Agnes Henkow (personnr) och Moa Henkow (personnr) anses ha avlidit vid samma tidpunkt."
Aha, det var DET du menade. Ok, då begriper jag. Mycket vidimerande och godkännande här. Jag blandade ihop det. Ber om ursäkt.

Är man laglig arvsberättigad måste man godkänna om detta förbigås.
Citera
2019-04-13, 17:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Man kan anta att båda föräldrarna var deprimerade, men det är fortfarande ett antagande. Polisen har inte uttryckt sig så. "Ansatt" är inte en synonym till deprimerad.

Vi vet ingenting om Hanna. Det kan ha funnits personer som hon var förtrolig med och som hon samtalade med om sin hemsituation. Det kan vara de som hon pratade med som var/är som musslor.
Japp, det är ett antagande - men som jag skrev så handlar det om sannolikhetsbedömning utifrån den fakta som finns och likaså vad forskning säger och sådana som arbetar med detta i sin profession.
De har begått självmord förutom mord.

Nej, hårt ansatta är mer i parité med kris och stress - flerårig - varav jag skrev att om detta inte behandlas väl så kan det mynna ut i en depression.

Så jag undrar återigen:
Vad är sannolikt (och på bas av vilka uppgifter) att Hanna är kuvad och manipulerad. Däri ska även Oskar presenteras utifrån en störning.
Senast redigerad av develi 2019-04-13 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in