2019-04-11, 11:19
Medlem
Serialfreaks avatar
Någon som har hört om det blir överklagande till hovrätten?
2019-04-11, 11:25
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucon
Stäng tråden då den är långt ifrån aktuell och/eller intressant längre. InkontinensTessan är både dömd och i besittning av ett förståndshandikapp som knappt lär gå över oavsett hur många sann-vänner det dyker upp.
Tråden är i hög grad aktuell, målet är ännu inte avslutat då domen inte har vunnit laga kraft. Åklagaren har till den 25 april på sig att överklaga domen.
2019-04-11, 17:02
Medlem
Bucons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Men, du kanske är en av hennes riktiga sanna vänner?

Så rätt du har - idiot. Jag förstår att ditt ego mår bra bakom tangentbordet, din lille keyboard cowboy.

Anledningen till att jag tycker tråden skall stängas är att jag tror den gör mer skada än nytta. Det är bara att läsa in alla sannvänners inlägg. - Helt plötsligt får en förståndshandikappad människa massa uppmärksamhet. Reaktion blir typ: - Ojojoj, det skrivs om mig på FB. Då måste jag vara viktig...

Men de som skriver är folk (förhoppningsvis normalbegåvade men antagligen socialt missanpassade) som gottar sig i andras misär och öser på mer ved på brasan i hopp om det skall ta sig igen.
För vad finns det mer att diskutera? Alla som läst sannvännernas inlägg har väll redan insett att Tessan inte är klok någonstans? Men att hålla på in i absurdum tjänar ingen nytta. Låt de små inavlade kräken i Jörn med omnejd dö bort i tystad.

Och ni som skriver: - För att hon är handikappad slipper hon inte undan. Helt rätt. Staten har dömt henne. Iofs till, enligt mig, ett på tok för lågt straff. Men inte fan är ni domare eller nämndemän bara för att er telefon/dator har bokstäver som kan göra meningar. Och någon gång så måste ni som slänger på ved på brasan inse att ni inte blir bättre människor själva bara för att det finns folk som är dummare.

Och med detta vill jag säga - stäng tråden. Om inte idag så gör det den 25:e när dom vunnit laga kraft.
Senast redigerad av Bucon 2019-04-11 kl. 17:04.
2019-04-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucon
Så rätt du har - idiot. Jag förstår att ditt ego mår bra bakom tangentbordet, din lille keyboard cowboy.

Anledningen till att jag tycker tråden skall stängas är att jag tror den gör mer skada än nytta. Det är bara att läsa in alla sannvänners inlägg. - Helt plötsligt får en förståndshandikappad människa massa uppmärksamhet. Reaktion blir typ: - Ojojoj, det skrivs om mig på FB. Då måste jag vara viktig...

Men de som skriver är folk (förhoppningsvis normalbegåvade men antagligen socialt missanpassade) som gottar sig i andras misär och öser på mer ved på brasan i hopp om det skall ta sig igen.
För vad finns det mer att diskutera? Alla som läst sannvännernas inlägg har väll redan insett att Tessan inte är klok någonstans? Men att hålla på in i absurdum tjänar ingen nytta. Låt de små inavlade kräken i Jörn med omnejd dö bort i tystad.

Och ni som skriver: - För att hon är handikappad slipper hon inte undan. Helt rätt. Staten har dömt henne. Iofs till, enligt mig, ett på tok för lågt straff. Men inte fan är ni domare eller nämndemän bara för att er telefon/dator har bokstäver som kan göra meningar. Och någon gång så måste ni som slänger på ved på brasan inse att ni inte blir bättre människor själva bara för att det finns folk som är dummare.

Och med detta vill jag säga - stäng tråden. Om inte idag så gör det den 25:e när dom vunnit laga kraft.
hon kommer överklaga var så säker.. hon är ju "oskyldig" så varför skulle hon nöja sig? Sen kommer hon garanterat fortsätta som hon gjort hela tiden så hon kommer åtalas igen och säkert igen och igen..
2019-04-13, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
hon kommer överklaga var så säker.. hon är ju "oskyldig" så varför skulle hon nöja sig? Sen kommer hon garanterat fortsätta som hon gjort hela tiden så hon kommer åtalas igen och säkert igen och igen..

Rykande färsk artikel på vk.se om damen i tråden 🤓

vk.se
2019-04-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inexsa
Rykande färsk artikel på vk.se om damen i tråden 🤓

vk.se
Vad betyder "fem olika avsnitt i belastningsregistret"? Betyder det att hon är dömd för fem olika saker eller betyder det att hon har dömts fem olika gånger?

Vi har ju kunskap om tre olika domar nu. Finns det två till?
Senast redigerad av byggare bob 2019-04-13 kl. 11:54.
2019-04-13, 12:37
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Vad betyder "fem olika avsnitt i belastningsregistret"? Betyder det att hon är dömd för fem olika saker eller betyder det att hon har dömts fem olika gånger?

Vi har ju kunskap om tre olika domar nu. Finns det två till?
Dessa två gäller kontaktförbudet.
2019-04-13, 15:13
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666

Det är rätt så imponerande att en kvinna som aldrig gör något fel och vill alla väl lyckas få fem domar på sig som oskyldig
2019-04-13, 17:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har fått lite info från en som känner till T:s nya pojkvän, men som vill vara anonym i tråden:

Citat:
Han Patrik jobbar på Samhall och är väl inte smartast i länet, men han verkar vara en fin och kärleksfull pappa, hans barn verkar vara normalbegåvade, har hela och rena kläder och inget verkar fattas dem materiellt så att säga, om än är de lite understimulerade på vissa sätt, pojken hade aldrig sett en hockeypuck vid åtta års ålder exempelvis, i min värld är det lite konstigt.

Jag såg det förälskade paret vandra tillsammans på byn i slutet av veckan, jag kan återkomma om det börjar hända grejer.

Skönt att hans barn mår bra.
2019-04-13, 17:33
Medlem
Citat:
Hjälp mitt minne. Mot vilka har Terese kontaktförbud?

Maska svaret.
2019-04-13, 19:47
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Hjälp mitt minne. Mot vilka har Terese kontaktförbud?

Maska svaret.
Det är tre beslut om kontaktförbud: Tösen AL och hennes mor AL (t.om. den 2019-4-09) ev förlängt eftersom det datumet har förfallit. Samt döttrarnas familjehemsmamma T.E. (t.om. den 2019-08-30).
Alltså två domar (1. stölden och 2. olovlig identitetsanvändning + falsk tillvitelse) och tre beslut om kontaktförbud.
2019-04-13, 20:14
Medlem
Citat:
Det är tre beslut om kontaktförbud: Tösen AL och hennes mor AL (t.om. den 2019-4-09) ev förlängt eftersom det datumet har förfallit. Samt döttrarnas familjehemsmamma T.E. (t.om. den 2019-08-30).
Alltså två domar (1. stölden och 2. olovlig identitetsanvändning + falsk tillvitelse) och tre beslut om kontaktförbud.
Så då blev det här den sjätte domen mot henne?

Stöld + olovlig 2018 + den nya nu 2019 + tre kontaktförbud?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in