Det har inte något med att göra att han är vegan, det beror på
att han är autistisk med en fixering av kost,oförmåga att förstå konsekvenser,
oförmåga till ansvarstagande,omognad och nedsatt förmåga till att sätta sig
in hur andra har det.
Det är ju hans diagnoser som gör att han fungerar fucked up, inte blir
det bättre av droganvändande och förmodligen en uppväxt hos föräldrar
med antagligen AST då den högsta ärftligheten bland npf är just inom autism.
Normala veganer, förstår ju att de måste ge barnen kost med inriktning på
barnets väl och ve och de följer läkares rekommendationer.
Det är inte ovanligt att autister har problem med att samarbeta och de har
svårt att tolka andras intentioner, är fast i ett rigida tankar och är paranoida.
Ibland har man svårt att urskilja autister från narcissister, då självfokus kan
vara väldigt hög i båda fallen.
Okänslighet för andra kan feltolkas som antisocial beteende, dock finns det
autister som även har antisocialstörning.
Jag är inte alls emot veganismen, äter mestadels veganskt själv, och kan mycket om kost, och anser att jag har en sund medelvägsinställning till alla olika teorier. Min bestämda åsikt är dock att barn inte ska vara veganer.
Personlig erfarenhet av en välmående vegan gör ingen sommar. Det är gammal skåpmat att vegetarianer är överrepresenterade i mental ohälsa och veganer är näppeligen ett undantag. Sedan är det alltid frågan vad som kommer först, hönan eller ägget.
Jag mår dåligt, blir vegetarian/vegan
Eller
Jag blev vegan/vegetarian, vilket fick mig att må dåligt.
Man kanske kan göra en studie just på Mats och Nia? Blanda in NPF i livsmedelsrelaterade störningar?
”On the whole, our analysis of food items indicates that avoidance of meat consumption is (positively) associated with mental disorders. Since established biological mechanisms do not explain this pronounced association, one could speculate that the phenomenon may be attributable to psychological mechanisms. This interpretation is further supported by our results on the temporal sequencing of the start of vegetarian diet and age of onset of mental disorders. For depressive disorders, anxiety disorders, and somatoform disorders and syndromes we found that on average the adoption of the vegetarian diet follows the onset of mental disorders. Although differences in nutrition status before the actual start of the vegetarian diet affecting vulnerability to mental disorders cannot be ruled out completely, our temporal finding is more consistent with the view that psychological mechanisms cause the associations between vegetarian diet and mental disorders.”
Det är inte ovanligt att autister har selektiv ätstörning och även mentala problem.
Det är inte direkt gammal skåpmat att det finns korrelationer med autism och ätstörningar
eller vissa fobier och ångestsjukdomar, det är relativt nytt.
En annat barn blev nyss tillfälligt omhändertagen pga svält, hans mamma var vegan och autistisk.
Senast redigerad av cece123 2019-04-13 kl. 13:08.
Personlig erfarenhet av en välmående vegan gör ingen sommar. Det är gammal skåpmat att vegetarianer är överrepresenterade i mental ohälsa och veganer är näppeligen ett undantag. Sedan är det alltid frågan vad som kommer först, hönan eller ägget.
Jag mår dåligt, blir vegetarian/vegan
Eller
Jag blev vegan/vegetarian, vilket fick mig att må dåligt.
Man kanske kan göra en studie just på Mats och Nia? Blanda in NPF i livsmedelsrelaterade störningar?
”On the whole, our analysis of food items indicates that avoidance of meat consumption is (positively) associated with mental disorders. Since established biological mechanisms do not explain this pronounced association, one could speculate that the phenomenon may be attributable to psychological mechanisms. This interpretation is further supported by our results on the temporal sequencing of the start of vegetarian diet and age of onset of mental disorders. For depressive disorders, anxiety disorders, and somatoform disorders and syndromes we found that on average the adoption of the vegetarian diet follows the onset of mental disorders. Although differences in nutrition status before the actual start of the vegetarian diet affecting vulnerability to mental disorders cannot be ruled out completely, our temporal finding is more consistent with the view that psychological mechanisms cause the associations between vegetarian diet and mental disorders.”
För det första så finns det inga normala veganer, varenda en har en störning eller svårighet med sig själv.
För det andra är dessa två utöver gravt kriminella och försummande, ett hopkok av new age, vaken.se, misstroende, konspirationsteorier och de borde aldrig ha parat sig och berikat världen med fler galenpannor med usla gener.
Det verkar finnas fler tokar i deras bekantskapskrets också. Hur fan kommer det sig att ingen av dessa de har bott hos slagit larm?
Som du säger - det finns inga normala veganer, det är bara graden av störning som varierar.
Och just detta faktum besvarar nog också din sista fråga. Folk som frivilligt hänger med veganer kan omöjligen vara helt med i matchen....
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Dessvärre verkar det som att deras dotter har drag av autism, mamman
nämner i fupen att dottern slår sitt huvud mot en vägg, typiskt beteende
för autism.
Min spontana känsla och reaktion när jag läser om dessa två trattmongon är just att dunka huvud i vägg. I brist på deras, mitt eget.
Tänk dig då att bo med dem.......
Som du säger - det finns inga normala veganer, det är bara graden av störning som varierar.
Och just detta faktum besvarar nog också din sista fråga. Folk som frivilligt hänger med veganer kan omöjligen vara helt med i matchen....
Min spontana känsla och reaktion när jag läser om dessa två trattmongon är just att dunka huvud i vägg. I brist på deras, mitt eget.
Tänk dig då att bo med dem.......
Precis. Verkligheten är inte politiskt korrekt. Dessa dönickar är inga offer för en fördömande omvärld, det är omvärlden (och flickan som är offer) och som drabbas av sådana tvistade hjärnor.
Det finns tyvärr många veganer som är fanatiker och en del har dålig koll på till exempel det här med D-vitamintillskott. Det finns knäppa veganer som inte ger sina husdjur rätt mat och inget med kött fast både hundar och katter behöver det. Många veganer är både fanatiker, extremister och har en upphöjd självgodhet.
Som dessa haschtomteföräldrarna som skulle föreställa någon slags idealister med grandiosa bilder av sig själva. Som bättre vetande föräldrar än vad hela den samlade vetenskapen står för vad gäller kunskap. Det är sorgligt och speciellt när det går ut över små försvarslösa barn (eller husdjur för den delen).
Jo, det har du rätt i. Mitt inlägg kom innan det var bekräftat att det var knarkveganer. Jag tyckte mig se ett blogginlägg med en hund. Liknade en staffe. Vems är hunden?
EDIT: Ser nu i bloggen att det är en Alex i Torslanda som har den hunden. Vem det nu är.
Senast redigerad av b00b00 2019-04-13 kl. 14:19.
Anledning: tillägg
Jag råkar veta vart de flyttade och en anhörig som även var granne då har sett dem och barnet på lekplatsen. Då den anhörige jobbar just med vård av barn med bland annat tarmsjukdomar så vet denne hur svältfödda barn ser ut vid den åldern och vad de kan och inte kan. Ralefkah kunde för ett par månader sen leka och springa obehindrat med andra barn. Hennes storlek skiljde sig inte mycket från andra asitiska barn i den åldern (min anhörig är uppvuxen i ett område med många asiatiska barn). Problemet är att modern rökte garanterat under början av graviditeten och det tillsammans med mager vegankost gjorde att barnets tillväxt i magen inte var så god och det följer med fram till vuxen ålder.
Men hon såg ganska normal ut och saknade de tecknen som tyder på kräftig undernäring. Den anhöriges bedömning är att barnet haft hyfsad tillväxt så länge som mammans ammning fungerade. Men övergången till vegankost har inte fungerat vilket inte är så konstigt då det är rent olämpligt för så små barn utan vitamintillsatser.
Notabelt var att bägge föräldrarna enbart talade engelska med barnet och att namnet uttalas med tyst inledande R vilket tydligen är indonesiska. Pappan verkar jobba som säsongsanställd på restauranger mm medan mamma var hemma hela tiden.
Mamman är ganska okej men pappan är inte direkt lämpad som förälder och det bästa vore nog om enbart mamman återfår vårdnaden med stöd från socialen. Det är också bäst för barnet eftersom det trauma ett barn i den åldern får om de förlorar sina föräldrar aldrig läks helt med tiden
.
Din anhöriga såg barnet på avstånd. Flera läkare har undersökt henne, tagit massor av prover som klart visar vanvård och undernäring, dessutom blödning på hjärnan och bruten käke som hon ser ut att ha gått med länge. Läs FUPen.
Mamman ammade var och varannan timme enligt FUPen vilket tydligt visar hon inte hade tillräckligt med mjölk. Ett så stort barn kan inte heller klara sig med ammande, hur ofta man än gör det. Rökning under graviditeten gör att barnen får lägre födelsevikt statistiskt sett men det är inte nån sån jätteskillnad, däremot kan hon ha varit undernärd redan i magen pga mammans kost och allmänt underliga idéer. De verkar dessutom drogliberala och vi vet inte vad hon tagit i den vägen eller om de till och med gett dottern "medicin". Den googlande pappan tror ju han vet mer än läkare och har Tramadol för husbehov enl FUPen.
När det gäller att flickan kunde springa omkring och verka pigg. Svält, eller halvsvält som det är fråga om här, gör underliga saker med människokroppen. Hjärnan känner svälten och reagerar med att ge energibursts, det är för att våra instinkter säger att det är dags att röra på sig och skaffa mat.
Har du aldrig träffat en anorektiker? De kan vara magra som skelett men ändå bete sig normalt ytligt sett. De kan träna som dårar, gå långpromenader osv.
Undrar vad turkiska myndigheter ser på cannabisodling?
"After house sitting for a few weeks here, we have been invited to stay for as long as we like, so we are taking this oppotunity to manifest our time to waterfast for 40 days (for Mats), as for me to manifest the lifestyle that I have been dreaming of for months now, which is to become a breatharian. We also take opportunity to grow some herbs.
Står i Fupen. Nanette S*r**,
Närvarade under födseln. Haft paret inneboende under minst ett år. Lämnar ett vittnesmål som skyddar MGM:s Troligen korkad/naiv.
Jo, det har du rätt i. Mitt inlägg kom innan det var bekräftat att det var knarkveganer ...
Ja, jag vet att ditt inlägg som jag svarade på var från början av tråden. Dock kände jag mig manad till ett svar då det faktiskt finns så många fanatiska och ignoranta veganer som verkligen är helt dumma i huvudet och har noll koll på verkligheten.
Står i Fupen. Nanette S*r**,
Närvarade under födseln. Haft paret inneboende under minst ett år. Lämnar ett vittnesmål som skyddar MGM:s Troligen korkad/naiv.
Tack, missade det.
Denna borde ju isf utredas för medhjälp. Åtminstone åkallat det sociala. Men, som du säger, hon lär vara lika korkad som de övriga. Hoppas socialen kollar upp henne om hon nu har egna barn.