2019-04-13, 11:00
Medlem
I såna fall så förutsätter jag att ALLA KVINNOR är Horor. Two can play that game.
Citera
2019-04-13, 11:17
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du drar fram orelevanta tolkningar ur röven som vanligt. Helt ärligt, har du problem med läsförståelsen? Dyslexi?

Hur fan fick du ut allt det ur "många kvinnor vidtar försiktighetsåtgärder"?!!

Till att jag inte tar ansvar för mig själv och förväntar mig att andra ska ta ansvar för mig?!!!

Du är provocerande dum i huvudet.
Det var du själv som inte ens på två försök förstod budskapet.
Och nej, det var inte den rövhatten jag drog mitt inlägg.
Du är välkommen att backa bandet till ditt eget inlägg som jag svarade på och se att jag besvarade hela ditt inlägg. Men jag svarade på din sista mening med min första.
Citera
2019-04-13, 11:19
Medlem
KlasseArbogas avatar
Hon har ju inte fel, se på vad som hände när Gillette gjorde en video där de uppmanade män att säga ifrån när de ser kvinnoförnedrande beteende, det resulterade i att massa kränkta män i pojkrummen blev triggade och slängde sina Gilletteblad
Citera
2019-04-13, 11:31
Medlem
nidbilds avatar
Linda Snecker är nog det stördaste på länge.
Citera
2019-04-13, 11:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det var du själv som inte ens på två försök förstod budskapet.
Och nej, det var inte den rövhatten jag drog mitt inlägg.
Du är välkommen att backa bandet till ditt eget inlägg som jag svarade på och se att jag besvarade hela ditt inlägg. Men jag svarade på din sista mening med min första.

Ok du, vi säger det.
Citera
2019-04-13, 11:58
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
En del skriker om att alla män måste inse att alla män är en del av problemet om de inte säger ifrån när andra män beter sig illa samt ta ansvar över andra mäns handlande.

Till de personerna vill jag bara ställa en fråga: Jag skulle vilja veta varför jag som en laglydig skötsam samhällsmedborgare har ett rättsansvar som sträcker sig längre än andra människor av annat kön? Det är lika orimligtt som att kräva att alla muslimer ska ta avstånd från dårarna i IS, eller att kräva att alla som är HBTQ-personer ska ta avstånd varje gång Alexander Bard häver ur sig något nedlåtande mot andra människor.
Alla som generaliserar påstår att de har fog för det och att det är just deras kollektiva skuld som är berättigad och att just de har rätt att bunta ihop skyldiga och oskyldiga.

Det är fel att blanda ihop civilkurage med kollektiv skuld. Det är två helt olika saker. Civilkurage är en annan sak än att känna att man är en del av problemet. Civilkurage är något som de flesta borde skaffa sig oavsett kön. En mans tystnad säger inte mer än en kvinnas.
Jag säger ifrån om/när jag ser dåligt beteende, oavsett om det är någon jag känner eller främling på bussen. Men för det kommer jag aldrig känna någon skuld för vad andra rövhattar utsätter andra för.
Det handlar helt enkelt om att feministerna vill att vi pojkar/män ska sluta vara pojkar/män. Vi ska inte längre ha grabbsnack på fikarasterna eller hemma hos vännerna. De vill avprogrammera oss, vi ska sluta bete oss som pojkar och män gör. Helt sjukt. När någon drar ett "sexistiskt" skämt så ska någon av oss ställa oss upp och säga ifrån. "DU KAN INTE PRATA OM KVINNOR PÅ DET HÄR SÄTTET".
Lugna dig det är ett skämt. "DET ÄR SÅ VÅLDTÄKTSMÄN SKAPAS". Ehh, va?
Citera
2019-04-13, 12:13
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Hon har ju inte fel, se på vad som hände när Gillette gjorde en video där de uppmanade män att säga ifrån när de ser kvinnoförnedrande beteende, det resulterade i att massa kränkta män i pojkrummen blev triggade och slängde sina Gilletteblad

Det är kvinoförnedrande att gå fram och prata med en kvinna? Och varför var det bara svarta män som var "hjältar" och vita män som var "as".

Agendan var uppenbar och folk tog avstånd från den.
Citera
2019-04-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du drar fram orelevanta tolkningar ur röven som vanligt. Helt ärligt, har du problem med läsförståelsen? Dyslexi?

Hur fan fick du ut allt det ur "många kvinnor vidtar försiktighetsåtgärder"?!!

Till att jag inte tar ansvar för mig själv och förväntar mig att andra ska ta ansvar för mig?!!!

Du är provocerande dum i huvudet.

Att vi har ett jätteproblem med våldtäkter kan du tacka Reinfeldt för som öppnade portarna för världens sämsta och minst anpassningsbara människor. Tar man hit avskrädet så blir det ju inte direkt en succe, det sa jag för 20 år sedan och det gick verkligen åt helvete på varje punkt precis som väntat.
Så grattis du är offrad av psykopater som Reinfeldt och Lööf, dom har livvakter fast dig struntar dom totalt i.
Citera
2019-04-13, 12:25
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Hur är dessa sammankopplade menar du?
Om man anklagas för något man inte gjort, får man inte bli upprörd då?
Om jag till exempel påstod att du är pedofil och låter din hund slicka jordnötssmör från din penis, ska du ha rätt att bli "kränkt" av det?

Jag tror dessutom att du helt missade budskapen i Gillettereklamen, men jag får nog börja på en enklare nivå med dig.
Citera
2019-04-13, 12:29
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Att vi har ett jätteproblem med våldtäkter kan du tacka Reinfeldt för som öppnade portarna för världens sämsta och minst anpassningsbara människor. Tar man hit avskrädet så blir det ju inte direkt en succe, det sa jag för 20 år sedan och det gick verkligen åt helvete på varje punkt precis som väntat.
Så grattis du är offrad av psykopater som Reinfeldt och Lööf, dom har livvakter fast dig struntar dom totalt i.
Jag tror du får ändra lite på dina sikten, för de pekar Marty Feldmansnett.
Reinfeldt har ingenting att göra med dina förutsägelser för 20 år sen.

Du får ta det med Carl Bildt eller Bo Lundgren.
Ingen av dem var med och beslutade heller om att vi skulle ha ett mångkulturellt samhälle.
Det gjorde nämligen Palme.
Citera
2019-04-13, 12:33
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är kvinoförnedrande att gå fram och prata med en kvinna? Och varför var det bara svarta män som var "hjältar" och vita män som var "as".

Agendan var uppenbar och folk tog avstånd från den.
Ja det är ju underförstått att det är "vita män" som Linda Snecker vill ska känna skuld. Invandrarna vet vi ju alla redan om att de är våldtäktsbenägna.

Nu har vi ett läge där svenskarna blir invaderade av främmande folk som våldtar svenska kvinnor i stor skala, att då som svensk kvinna peka finger mot svenska män för dessa brott är verkligen höjden av förljugenhet och förräderi.
Citera
2019-04-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag tror du får ändra lite på dina sikten, för de pekar Marty Feldmansnett.
Reinfeldt har ingenting att göra med dina förutsägelser för 20 år sen.

Du får ta det med Carl Bildt eller Bo Lundgren.
Ingen av dem var med och beslutade heller om att vi skulle ha ett mångkulturellt samhälle.
Det gjorde nämligen Palme.

Jag menade att Reinfeldt öppnade portarna till massinvandringen med hjälp av MP, och att många redan före det förstod att det var en katastrof. Den riktigt omfattande massinvandringen startar med Reinfeldt med mellan 100 000-160 000 varje år sedan 2006.
Palme startade det hela 1975 men inte ens han ville ha detta fiasko, givetvis så var införandet av mångkultur ett fiasko men dagens situation är extrem.

Massinvandringen från MENA är lika misslyckad i hela väst-Europa vilket bevisar min ståndpunkt.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-04-13 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in