2019-04-12, 20:13
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tolkar det mesta Trump säger som sånt han slänger ur sig eftersom det passar hans narrativ för tillfället. Ändrar han, eller förutsättningarna, sig har han ju inga problem att säga emot sina tidigare uttalanden eller låtsas som om de aldrig skett. Han är en opålitligt populist och inte sällan en ren lögnhals.

Du begriper fortfarande ingenting? Tror du han är såhär för att han är en dum populist?

Citat:
Att Trump skulle rädda Assange från åtal och/eller straff finner jag rätt otroligt såvida inte en överväldigande opinion kräver det, men vem vet - jag kanske blir överraskad.

Signalen hitintills är tydlig och om det fortsätter då är fenomenet Q död, finns inte någon möjlighet att övertyga chansen att Assange är en fiende.
Citera
2019-04-12, 23:09
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Finns det några tydliga bevis för att den galne feministen i högsta domstolen Ruth Bader Ginsburg lever? Bilder som dykt upp på henne har förklarats som fake i kanaler som #WheresRuth och #RBGProofofLife på Twitter.

Det är så klart lätt att förstå att demokraterna vill hålla henne vid liv då Donald Trump skulle fixa en mer önskvärd ersättare om hon dog.

Q's senaste drop om RBG var den 26:e Mars:

https://www.c-span.org/video/?458080-1/flowers-v-mississippi-oral-argument📁
[19:56]
What is [RBG's] current state-of-health?
Are pictures being 'avoided' for a reason?
Pics in/out of home in/out of cars = easy
Q

Lyssnar man på ljudinspelningen låter det äkta, hon låter väldigt sliten och förvirrad. Dessutom sitter väl alla domare i samma rum? Vissa har föreslagit att ljudklippet med henne skulle kunna vara från tidigare inspelningar men i så fall borde väl någon sagt att hon inte var närvarande?

Om det inte vore för just denna ljudinspelning hade jag garanterat trott att hon var död vid det här laget. Nu vet jag inte vad jag ska tro.
Citera
2019-04-12, 23:17
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Finns det några tydliga bevis för att den galne feministen i högsta domstolen Ruth Bader Ginsburg lever? Bilder som dykt upp på henne har förklarats som fake i kanaler som #WheresRuth och #RBGProofofLife på Twitter.

Det är så klart lätt att förstå att demokraterna vill hålla henne vid liv då Donald Trump skulle fixa en mer önskvärd ersättare om hon dog.

Q's senaste drop om RBG var den 26:e Mars:

https://www.c-span.org/video/?458080-1/flowers-v-mississippi-oral-argument📁
[19:56]
What is [RBG's] current state-of-health?
Are pictures being 'avoided' for a reason?
Pics in/out of home in/out of cars = easy
Q

Lyssnar man på ljudinspelningen låter det äkta, hon låter väldigt sliten och förvirrad. Dessutom sitter väl alla domare i samma rum? Vissa har föreslagit att ljudklippet med henne skulle kunna vara från tidigare inspelningar men i så fall borde väl någon sagt att hon inte var närvarande?

Om det inte vore för just denna ljudinspelning hade jag garanterat trott att hon var död vid det här laget. Nu vet jag inte vad jag ska tro.

Eftersom det är en majoritet av republikaner i HD så torde det vara svårt att fejka RBG’s eventuella frånfälle.
Citera
2019-04-12, 23:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Du begriper fortfarande ingenting? Tror du han är såhär för att han är en dum populist?
Ja. Jag tror han är extremt självgod och tror att han kan styra USA (eller världen) lika självsvåldigt som han kunde styra sitt eget fastighetsimperium.

Citat:
Signalen hitintills är tydlig och om det fortsätter då är fenomenet Q död, finns inte någon möjlighet att övertyga chansen att Assange är en fiende.
Det var en ganska obegriplig mening du lyckades prestera där, men om jag tolkar den rätt så menar du att Q är fake om Assange blir fängslad? Eller?
Citera
2019-04-13, 00:24
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Eftersom det är en majoritet av republikaner i HD så torde det vara svårt att fejka RBG’s eventuella frånfälle.
Ja det är nog inte mer spännande än att hon lever. Bara att det är dåligt med bild och filmbevis. Jag hade kanske hoppas någon hade något övertygande bevis åt något håll men man får anta att hon lever, dock förmodligen med dålig hälsa tills Q säger något annat.
Citera
2019-04-13, 07:30
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ja. Jag tror han är extremt självgod och tror att han kan styra USA (eller världen) lika självsvåldigt som han kunde styra sitt eget fastighetsimperium.

Det finns självklart ett syfte med kaoset, att du tror han är en idiot är en del.

Citat:
Det var en ganska obegriplig mening du lyckades prestera där, men om jag tolkar den rätt så menar du att Q är fake om Assange blir fängslad? Eller?

Den är bara obegriplig för att du inte förstår hur ett av ett orden används.

Q är fake? Du får precisera om jag ska kunna svara.
Citera
2019-04-13, 09:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det finns självklart ett syfte med kaoset, att du tror han är en idiot är en del.
Då säger vi så..

Citat:
Den är bara obegriplig för att du inte förstår hur ett av ett orden används.

Q är fake? Du får precisera om jag ska kunna svara.

Ignorera slutsatsen jag drog och förklara vad du menade istället. Det är främst bisatsen jag inte förstår, och nej, det är inte så orden i fråga ska användas i svensk meningsbyggnad.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-04-13 kl. 09:56.
Citera
2019-04-13, 10:07
Medlem
'The corrupt swamp' i DC hittar på historier, igen:

https://amp.cnn.com/cnn/2019/04/12/politics/trump-cbp-commissioner-pardon/index.html

Citat:
Washington (CNN)President Donald Trump told Customs and Border Protection Commissioner Kevin McAleenan he would grant McAleenan a pardon if he were sent to jail for having border agents block asylum seekers from entering the US in defiance of US law, senior administration officials tell CNN.

Det är såna fake news att president Trump måste ut och dementera uppgifterna, tweet:

Citat:
@realDonaldTrump, för 4 timmar sedan

Another Fake Story on @NBCNews that I offered Pardons to Homeland Securiy personnel in case they broke the law regarding illegal immigration and sanctuary cities. Of course this is not true. Mainstream Media is corrupt and getting worse, if that is possible, every day!
Citera
2019-04-13, 10:19
Medlem
Citat:
Det är ju märkligt det här med Q och anons och dessa alt right-källor - just ordet "Panic" verkar vara det mest förekommande av alla ord i deras vokabulär, men sen visar det sig ändå gång på gång att det varken varit särskilt panikartat eller att något hänt.. Enligt Q har det väl rått fullständig panik inom demokraterna i över ett år nu, men det syns ju aldrig utåt..

Hursomhelst, som vanligt var det näppeligen någon panik denna gång heller - tittar man på intervjun ifråga så verkar Clapper kolugn när han svarar, och det som din källa "glömde" citera förklarar ju ganska väl varför han kunde behålla sitt lugn...
“Well, I thought it was stunning and scary. I was amazed at that, and rather disappointed that the attorney general would say such a thing. The term spying has all kinds of negative connotations, and I have to believe he chose that term deliberately and I think it’s incredible if he has concerns, he could easily have, on his first day on the job after his confirmation asked his own ig, the inspector general of the department of justice for a briefing on his preliminary findings in the course of his investigation, that is the ig’s investigation and whether there was any wrongdoing by the FBI and I think it would have been far more appropriate for him to just defer to that investigation rather than postulating with apparently no evidence. He just has a feeling that there was spying against the campaign.

Citat:
he (Barr) could easily have, on his first day on the job after his confirmation asked his own ig
Det var väl det William Barr gjorde, konsulterade med DOJ, IG/Inspector General Michael Horowitz, och fick svaret att det förekom avlyssning i Trump's kampanj 2016.

Citat:
Meet the Inspector General
Michael E. Horowitz was sworn in as the Inspector General of the Department of Justice (DOJ) on April 16, 2012, following his confirmation by the U.S. Senate.
https://oig.justice.gov/about/meet-ig.htm
Citera
2019-04-13, 10:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Det var väl det William Barr gjorde, konsulterade med DOJ, IG/Inspector General Michael Horowitz, och fick svaret att det förekom avlyssning i Trump's kampanj 2016.

https://oig.justice.gov/about/meet-ig.htm

Hur vet du det? Och varför är han då så osäker på om något har gått orätt till eller skett på orätta grunder?
Varför inte utreda det innan man går ut och säger att det har "spionerats"?
Attorney General William P. Barr said on Wednesday that he would scrutinize the F.B.I.’s investigation of the Trump campaign’s ties to Russia, including whether “spying” conducted by American intelligence agencies on the campaign’s associates had been properly carried out.

“I think spying on a political campaign is a big deal,” Mr. Barr said during testimony before a Senate Appropriations subcommittee, adding that he wanted to look into both “the genesis and the conduct” of the F.B.I. inquiry. He cast his interest as a matter of protecting civil liberties from potential abuse by the government.

“I think spying did occur,” Mr. Barr said. “The question is whether it was adequately predicated. And I’m not suggesting that it wasn’t adequately predicated. But I need to explore that.”

Barrs uttalanden ser jag dock som ett marginellt problem, frågan var väl varför i hela friden det påstods att Clapper skulle ha panik (igen...)?
Är "panik" ny AltRight-slang för "närmast oberörd", eler vad är det som pågår med detta ständiga missbruk av ordet "panik"?

"Panic" ger 103 träffar på qanon.pub - visst en del dubletter, men var finns denna omtalade panik att skåda??
Citera
2019-04-13, 10:47
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Och varför är han då så osäker på om något har gått orätt till eller skett på orätta grunder?
Varför inte utreda det innan man går ut och säger att det har "spionerats"?
Attorney General William P. Barr said on Wednesday that he would scrutinize the F.B.I.’s investigation of the Trump campaign’s ties to Russia, including whether “spying” conducted by American intelligence agencies on the campaign’s associates had been properly carried out.

“I think spying on a political campaign is a big deal,” Mr. Barr said during testimony before a Senate Appropriations subcommittee, adding that he wanted to look into both “the genesis and the conduct” of the F.B.I. inquiry. He cast his interest as a matter of protecting civil liberties from potential abuse by the government.

“I think spying did occur,” Mr. Barr said. “The question is whether it was adequately predicated. And I’m not suggesting that it wasn’t adequately predicated. But I need to explore that.”

Barrs uttalanden ser jag dock som ett marginellt problem, frågan var väl varför i hela friden det påstods att Clapper skulle ha panik (igen...)?
Är "panik" ny AltRight-slang för "närmast oberörd", eler vad är det som pågår med detta ständiga missbruk av ordet "panik"?

"Panic" ger 103 träffar på qanon.pub - visst en del dubletter, men var finns denna omtalade panik att skåda??

Det fanns en warrant, en garanti att avlyssna Trump's kampanj/Carter Page.
Citera
2019-04-13, 10:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Det fanns en warrant, en garanti att avlyssna Trump's kampanj/Carter Page.

OK - det var ju svar på ungefär ingenting av det jag frågade - men jag noterar ditt påstående och lägger det till handlingarna. I fortsättningen skulle jag vara tacksam om du citerar mig när du tänker diskutera det jag skriver istället för random påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in