Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Vilket sorgligt inlägg.
Att användare diskuterar och tycker saker gör dem inte till patetiska kräk, speciellt när de har rätt också.
Samtidigt så är det tydligt med den gedigna förundersökning som gjorts att åtal inte borde väckas. Men när det handlar om ett sådant här uppmärksammat fall så är det självklart att åklagaren vill hålla ryggen fri.
Det finns så mkt som gör att bittra losers måste leva ut sitt hat mot polisen, det kan röra sig om att man allt för många gånger nobbas i sin ansökan till PHS, och får inse att " korkad och misslyckad väktare" blev ens lott som " tjänsteman".
Eller så handlar det om dom vanliga, traditionella rättshaveristerna, som vill ge igen för någon inbillad oförätt
Tro mig, så fort en polis en kan misstänkas för ett brott så görs allt millimeter nogrant, just för att ingen skall kunna tro det som foliehattarna hela tiden hävdar. Det är i grund och botten bra, poliser skall inte få begå brott såklart, men det är fel när man skall riskera åtal och div utredningar bara för att man är polis. Tro mig, sett det mer än en gång.
Skall vi ta ett exempel som slutade med död person, och där åklagaren agerat på samma sätt som här så är ju fallet i varberg ett bra exempel, åklagaren brydde sig inte ens om att överklaga den utav tingsrätten friande domen.
Fö har jag idag fått tjänst som förundersökningsledare hos polisen, på mitt gamla LOPO
sambon( polis) vart så glad att jag genast fick ett nyp i soffan

, nu kommer vi kunna samåka till jobbet i framtiden
Tillträde först efter semestern/ till hösten. Bjuder på foliehattarna på tårta då tror du?