2019-04-12, 22:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
En av de skjutglada poliserna hade det goda omdömet att anlita Thomas Martinsson som försvarare, finns en tråd om honom här på Flashback.
(FB) Gangsteradvokaten Thomas Martinsson - vad gör han nu?
De har säkert haft med varandra att göra tidigare och han är väl medveten om TM brukar driva sina klienters fall med fullt engagemang ..... Så jag förstår valet.
Citera
2019-04-12, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Har ni tänkt på vilka raskravaller det hade blivit om Erik var en SVART kille med downs syndrom? Hade blivit stora internationella nyheter och upplopp i flera månader. För att inte tala om vilka äckliga politiska partier som hade utnyttjat det.

Det blev hyfsat uppmärksammat ändå internationellt CNN BBC Daily Mail mfl.
https://www.metro.se/artikel/nu-reagerar-v%C3%A4rlden-p%C3%A5-d%C3%B6dsskjutningen-som-tog-eric-torells-liv
Det kan vara en bidragande orsak till att åklagaren väljer att väcka åtal.
Senast redigerad av pe11e 2019-04-12 kl. 22:24.
Citera
2019-04-12, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Blarguarhgahaha * apnivå* Härk hräk * kliar sig lite i lobotomihålet*

Ööööhh...MP5 ööhhhh...understödsvapen...öhhhhh

blablabla * lite svammel om konsekvenstänk och konfrontation( som att jag ungefär vet vad det betyde)*...blablabla

Du måste förstå att inte heller i England äger du rätten att gå omkring med vapen, och vifta mot folk. Beväpnad polis som där rycker ut är beväpnad av en anledning, det är inte för att det skall se ballt ut, eller för att vara dadda åt dig då du lekar med din vapenreplika.

Du får allt acceptera att oavsett vart du är i världen eller vem du är, riktar du vapen mot poliser kan det sluta illa.

Citat:
Yadayadayada * narcissist för att envar även äger nödvärnsrätt gentemot mongoloider* yadayadayada..

Eyhhhh...* ett Baaaaaaarrn* Eyhhh

Vi har alla att anpassa oss efter lagen, din och min nödvärnsrätt inskräks inte för att den som utgör ett hot mot oss är utvecklingsstörd, lär dig leva med det.

Sen så handlade detta om en 20 årig mongoloid, inte ett baaaaaarrrrn

Förövrigt kan du ju fråga dig hur soldater i krigshärdar där man utnyttja barnsoldater överlever. För att dom låter sig bli dödade när ett baaaaaarnnn skjuter emot / riktar ett vapen emot dom ?
Citera
2019-04-12, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Uppges? Av vem?

Man kan ju fråga sig varför killen som Eric stötte på tidigare under kvällen inte blev rädd. Den killen hade senare sett polisen som sköt och ropat till dom skjut inte

En civilperson som får ett vapen riktat mot sig förstår alltså att Eric inte utgjorde fara,men en utbildad polis förstår inte?

Skrämmande.

Nej din jävla pajas, det förstod han inte alls.

Klarar ni foliehattar inte ens att ta till er av det skvallerpressen skrivit

Citat:
– Jag förstod att han hade någon form av funktionsnedsättning eftersom min kusin är likadan. Han hade en pistol i handen och gick mot mig och jag blev förvånad och rädd, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/vittne-stotte-pa-20-arige-eric-bara-minuter-innan-skjutningen

I andra artiklar har samme man sagt att det var " läskigt" för han visste inte om vapnet var äkta eller inte.

Om det nu var så uppenbart att han " inte var farlig" varför hjälpte då inte bara alla som såg honom hem? Kanske ringde dom polisen i hopp om att få se lite " pang pang"..
Citera
2019-04-12, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
För femielfte gången;
Han sköts inte bakifrån, skotten tog från sidan/snett.

Han vred alltså bara på kroppen , med största sannolikhet. Blir ju allt mer uppenbart att detta handlar om en åklagare som inte själv vill ta det friande beslutet utan överlåter det åt tingsrätten. Som i fallet med skjutningen i varberg då polisen sköt en vettvilling med kniv som gick till attack, och FORTSATTE efter att han blivit skjuten.

Just nu känner jag dock att jag inte kan kalla åklagaren ryggradslös, självklart är ju även dom människor och vill ju inte råka ut för drev och hatkampanjer.

Rättsväsendet i stort i sverige bör strama upp sig lite, ge rättshaveristerna och skvallerkärringarna en spark i röven, istället för att torka dom i densamma som dom gör idag.
Citera
2019-04-12, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vilket sorgligt inlägg.

Att användare diskuterar och tycker saker gör dem inte till patetiska kräk, speciellt när de har rätt också.

Samtidigt så är det tydligt med den gedigna förundersökning som gjorts att åtal inte borde väckas. Men när det handlar om ett sådant här uppmärksammat fall så är det självklart att åklagaren vill hålla ryggen fri.

Det finns så mkt som gör att bittra losers måste leva ut sitt hat mot polisen, det kan röra sig om att man allt för många gånger nobbas i sin ansökan till PHS, och får inse att " korkad och misslyckad väktare" blev ens lott som " tjänsteman".

Eller så handlar det om dom vanliga, traditionella rättshaveristerna, som vill ge igen för någon inbillad oförätt

Tro mig, så fort en polis en kan misstänkas för ett brott så görs allt millimeter nogrant, just för att ingen skall kunna tro det som foliehattarna hela tiden hävdar. Det är i grund och botten bra, poliser skall inte få begå brott såklart, men det är fel när man skall riskera åtal och div utredningar bara för att man är polis. Tro mig, sett det mer än en gång.

Skall vi ta ett exempel som slutade med död person, och där åklagaren agerat på samma sätt som här så är ju fallet i varberg ett bra exempel, åklagaren brydde sig inte ens om att överklaga den utav tingsrätten friande domen.

Fö har jag idag fått tjänst som förundersökningsledare hos polisen, på mitt gamla LOPO

sambon( polis) vart så glad att jag genast fick ett nyp i soffan , nu kommer vi kunna samåka till jobbet i framtiden

Tillträde först efter semestern/ till hösten. Bjuder på foliehattarna på tårta då tror du?
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-12 kl. 22:59.
Citera
2019-04-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Han vred alltså bara på kroppen , med största sannolikhet. Blir ju allt mer uppenbart att detta handlar om en åklagare som inte själv vill ta det friande beslutet utan överlåter det åt tingsrätten. Som i fallet med skjutningen i varberg då polisen sköt en vettvilling med kniv som gick till attack, och FORTSATTE efter att han blivit skjuten.

Just nu känner jag dock att jag inte kan kalla åklagaren ryggradslös, självklart är ju även dom människor och vill ju inte råka ut för drev och hatkampanjer.

Precis, du kan inte ge ETT ENDA fall där åklagare väckt ett lättvindigt åtal mot polis som haft ihjäl en civilist.

I fallet med Varbergs-dådet, så vet du precis som alla andra, att åklagaren missade att precisera exakt vilket skott han ansåg var dödande och överflödigt.

Precis som att du och alla andra vet att han INTE fortsatte, framåt annat än att han hasade på knä med flera poliser runt sig i en halvcirkel och extremt med plats för poliserna att röra sig på.

Även lustigt att du nu plötsligt, påstår att poliser bryr sig om "drev och hatkampanjer"....
Tidigare har du påstått att det inte rör en polis i ryggen (ja, du vet den där som ni skjuter folk i).

Citat:
blablabla konspirationsteorier av trollet blablabla

Tro mig, så fort en polis en kan misstänkas för ett brott så görs allt millimeter nogrant,
Fö har jag idag fått tjänst som förundersökningsledare hos polisen, på mitt gamla LOPO

sambon( polis) vart så glad att jag genast fick ett nyp i soffan , nu kommer vi kunna samåka till jobbet i framtiden

Tillträde först efter semestern/ till hösten. Bjuder på foliehattarna på tårta då tror du?

Det fetade, årets kommentar av trollet ondska.

Sluttampen är ditt vanliga dravel om din yrkesställning och hävdande av din person i ett desperatförsök att försöka framstå som viktig och av betydelse för någon annan än bara dig själv.

Börjar faktiskt alltmer tro att du sitter inspärrad på någon vårdinrättning herr "ondska-blabla"
Citera
2019-04-12, 23:23
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BulkAndreas
Du inser att valet att inte påkalla hjälp också kan resultera i ”liv på ditt samvete”?

Du är ganska svart och vit va?
Ja, jag är mycket medveten om problemet. Vad du menar med svart eller vit förstår jag inte. Man ringer eller ringer inte. I det här fallet har någon som sett Eric ringt till polisen, och resultatet vet vi.
Citera
2019-04-12, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har mycket svårt att tänka mig att det kommer att räcka till ett fällande. Fälls de TR så frias de HvR -- i synnerhet som det enbart handlar om ETT skott från vardera polis.

Att det blir åtal beror troligtvis på att åklagaren inte vill ta ansvar för det friande beslutet, precis som i fallet med skjutningen i varberg. Att åklagaren inte brydde sig om att överklaga talar sitt tydliga språk.

Oavsett vad foliehattarna säger så var det ett pågående angrepp, fram tills att killen var nere.

Foliehattarna begriper inte att även om man är skadad, kanske tom dödligt så kan man fortfarande vara i stånd att agera.

Finns rättsfall som visar detta klart och tydligt, men är man en misslyckad och korkad väktare som inte klarat läsa annat än 5 p snattarjuridik så kanske det är svårt att förstå

Stor humor då den intellektuella eliten inte heller förstår skillnaden på åklagare och poliser, eller drev i media eller stollebloggar.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-12 kl. 23:27.
Citera
2019-04-12, 23:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Det finns så mkt som gör att bittra losers måste leva ut sitt hat mot polisen, det kan röra sig om att man allt för många gånger nobbas i sin ansökan till PHS, och får inse att " korkad och misslyckad väktare" blev ens lott som " tjänsteman".

Eller så handlar det om dom vanliga, traditionella rättshaveristerna, som vill ge igen för någon inbillad oförätt

Tro mig, så fort en polis en kan misstänkas för ett brott så görs allt millimeter nogrant, just för att ingen skall kunna tro det som foliehattarna hela tiden hävdar. Det är i grund och botten bra, poliser skall inte få begå brott såklart, men det är fel när man skall riskera åtal och div utredningar bara för att man är polis. Tro mig, sett det mer än en gång.

Skall vi ta ett exempel som slutade med död person, och där åklagaren agerat på samma sätt som här så är ju fallet i varberg ett bra exempel, åklagaren brydde sig inte ens om att överklaga den utav tingsrätten friande domen.

Trevligt med en polis i tråden!

Foliehattarna lär bara konspirera mer tyvärr. De förstår inte skillnaden mellan att utse syndabockar och sunt förnuft. Tragiskt är bara förnamnet.

Naturligtvis synas poliser under lupp när någon dör. En icke-polis skulle aldrig ens bli åtalad på dessa grunder, vilket till och med en normalbegåvad lekman kan förstå.

Samtidigt så förstår jag att foliehattarna reagerar utefter sina känslor. För detta var ingen trevlig situation precis, men känslor är inte fakta.
En annan anmärkningsvärd iakttagelse jag gjort är deras totala brist på empati, de kan helt enkelt inte sätta sig in i hur dessa modiga poliser kände sig. All stress och dödsångest kombinerat med dess krav som ställdes på dem, i deras yrkesutövning.

Om jag får gissa så har det varit många sömnlösa nätter för dessa poliser, vilket är fullt förståligt.
Citera
2019-04-12, 23:28
Medlem
Citat:
Att det blir åtal beror troligtvis på att åklagaren inte vill ta ansvar för det friande beslutet, precis som i fallet med skjutningen i varberg.

blabblabla buhu buhu och lite konspirationer i vanlig ordning i sann trollanda

Bästa herr maniska troll, du VET mycket väl vad åklagaren missade i Varbergsmålet, dvs att precisera vilket skott som var dödande och överflödigt.

Så med vetskapen om att åklagaren i Torellmålet, idag i intervju sagt att två av skotten satt i Erics rygg, så lär du få gå och lägga dig med tanken om att ditt maniska arbete här, inte har lönat sig.

Först fick du fel i att inga åtal skulle väckas.
Nu kommer du få fel i att ingen kommer att bli fälld.

Sug på den du ditt patetiska stolpskott till troll.
Citera
2019-04-12, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Tack för omnämnandet.
Ropa inte hej förrän du kommit över bäcken.. Än är ingen fälld

Då är det bara att vänta på nästa konspirationsteori, att domstolen är med i komplotten.

Det finns återigen rättsfall som visar att en nödvärnssituation inte bara pågår under tiden som kulan är på väg mot din kropp, som foliehattarna tror.

En nödvärnssituation pågår ju fortfarande så länge hotet kvarstår, eller så länge man kan sägas uppleva detta, och det är INTE så fort en gärningsman vrider på kroppen, eller släpar benet efter marken, som den intellektuella eliten tror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in