Citat:
Ursprungligen postat av
Enne
Tack medianox för uppdateringar med info om åtgärder som görs av myndigheter i de ärenden du initierat. Rättvisans kvarnar mal ibland långsamt men ändock.
Zurfarn - instämmer med vad du har noterat.
Anslutning av VA och ny, nedgrävd elledning är sådana åtgärder som krävt Regionens och elbolagets (GEAB) medverkan, så de gick inte att göra svart. Ombyggnad av själva huset däremot finns ingen möjlighet att någon normal byggfirma har utfört.
Det verkar enligt HomeAway/Airbnb som att vissa veckor nu är uthyrda, bl a i maj. Ska försöka få fram information om det visar sig vara så.
Det var väl ändå bland de mest megalomana påståendena med hans "uppdaterring" av att tillsynsärendet gällande Gazeligården som enligt honom upprättades i mitten av november gjorde efter påstötningar från advokatsamfundet (!) som läst Medianox skrivelser och kontaktat byggnämnden på Gotland. Det var ju en fantastiskt absurd förklaring! Advokatsamfundet kan man ju med bästa vilja i världen inte påstå vara några som jagar Debbie Nujjen!
Den enda rimliga förklaringen till att om ett tillsynsärende upprättats i mitten av november angående den fastigheten är ju trots allt mitt agerande. Eller hur eller har du någon annan vettig förklaring?
Jag tycker många av er som skriver i tråden är så osannolikt okritiska, obildade och ointelligenta.
Förr eller senare stöter jag på någon i myndigheter eller någon politiker som varit inblandad i detta. Troligtvis har de efter alla mailanmälningar med ett oändligt antal bilagor pratat om "Medianox". Den nye ordföranden står jag på dålig fot med. Det finns andra som jag står på riktigt bra med (icke politiker) som jag kan fråga men jag har inte haft tillfälle. Gör det du också om du får tillfälle!