2019-04-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Som jag mycket tydligt redovisat har inget av de tre tillsynsärendena rörande Nujens fastigheter startats på grund av din "anmälan" eller (vansinniga tanke!) Advokatsamfundets "ingripande". Alla kontakter med myndigheterna i det här ärendet sköts som du säkert förstår av min son. Om du är så nyfiken på vad handläggare och politiker anser om ärendena, så kan du väl ringa och fråga dem själv. Eller tag kontakt med signaturen Passepartout - han skulle ju personligen kontrollera att alla skrivelser kommit fram till adressaterna (men har ännu inte berättat för trådens läsare vad han fått reda på).

Ja alltså. Det var ju för bara några inlägg sedan du påstod att det var på grund av advokatssamfundet byggnadsnämnden öppnade tillsynsärende mot ytterligare en av Nujjens fastigheter i Tingstäde. En rent löjlig slutsats och den enda rimliga förklaring jag kan veta att det var min anmälan som gett upphov till det.

Du har alla möjligheter att ringa bygghandläggare eller Miljö & Byggnämdens ordförande och fråga hur det går med "din son"´s anmälningar men verkar inte vilja göra det... utan skall genomgå en allvarlig operation. RÅTT GAPFLABB.
Citera
2019-04-12, 19:55
Medlem
För den intresserade: Från och med idag är även tillsynsärendet rörande fastigheten Nystugu 1:142 (alltså den av Özz Nujens bolag ägda fastigheten med den skattebefriade Gazeliigårdens Teater) under utredning. Jag tycker kommunens utredningsgrupp jobbar på riktigt bra. Nu återstår bara det svåraste tillsynsärendet av de tre - lägenhetshotellet Villa Zetterling. Men bara lugn, det kommer under utredning snart det också.
Citera
2019-04-12, 20:13
Medlem
Jag kan tillägga att även Skatteverket nu har inlett en utredning om "skattebefrielsen" av Özz Nujens fastighet Nystugu 1:142. Den skrivelse som min son i januari i år skickade till den speciella fastighetstaxeringsmyndigheten i Enköping har av sekretesskäl aldrig publicerats här i tråden. Även om jag och min son inte finns så ser myndigheterna ut att göra som vi önskat och begärt.
Citera
2019-04-12, 20:17
Medlem
fardtjanstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Du finns inte. :-) Skulle faktiskt aldrig håna en människa som skall genomgå en svår operation, oavsett min inställning till denna, men den där operationen du så påpassligt ömkar dig över tror jag inte på liksom så mycket annat kring din signatur. Du sitter 24 7 vid datorn och häckar under olika alias och det är vad jag tror. Stackare. Någon snäll människa är du inte heller så synd om dig tycker jag inte.

Ett tips: Ge "din fru" eller "din son" din inloggning innan du åker in så kan de meddela här om den går snett. :-)
Jag hoppas verkligen att operationen går bra för medianox, för han behövs i tråden.
Han gör att det juridiska blir begripligt för mig i detta ärende.
Så jag hoppas han får uppleva crescendot i Nujens fall/et.
medianox ta åt dig hannes tips och ge någon lösenordet till ditt konto här så vi får veta hur operationen gick.
Citera
2019-04-12, 20:22
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
För den intresserade: Från och med idag är även tillsynsärendet rörande fastigheten Nystugu 1:142 (alltså den av Özz Nujens bolag ägda fastigheten med den skattebefriade Gazeliigårdens Teater) under utredning. Jag tycker kommunens utredningsgrupp jobbar på riktigt bra. Nu återstår bara det svåraste tillsynsärendet av de tre - lägenhetshotellet Villa Zetterling. Men bara lugn, det kommer under utredning snart det också.

Det låter lovande. Egentligen kan man ju tycka att Villa Zetterling är det allvarligaste i den här soppan. Jag har ju själv presenterat foton före och efter.......och det är ganska slående hur man förvandlar ett ruggigt militärförråd till ett relativt modernt hotellboende för 24-30 personer utan att skaffa byggnadslov. Men att hyra ett enskilt rum går inte, vad jag förstår. Veckohyran ligger på 30K+ men då disponerar man hela anläggningen.

Men jag har ju konstaterat vid eget besök i Tingstäde att det är omöjligt att upptäcka fastigheten från länsvägen. Och även lite svårt att fatta vilken väg man ska åka upp till fastigheten. För övrigt utmärkt förklarat av Enne.

Men de närboende har givetvis sett vad som har pågått. Bilar fram och tillbaka. Några helt legala, schyssta Gotlandsfirmor som fixat sådant som sådana måste göras av proffs, ex.vis anslutning till det kommunala VA-anläggningarna. Resten invändigt är sannolikt kolsvart.
Citera
2019-04-12, 22:01
Medlem
Tack medianox för uppdateringar med info om åtgärder som görs av myndigheter i de ärenden du initierat. Rättvisans kvarnar mal ibland långsamt men ändock.

Zurfarn - instämmer med vad du har noterat.

Anslutning av VA och ny, nedgrävd elledning är sådana åtgärder som krävt Regionens och elbolagets (GEAB) medverkan, så de gick inte att göra svart. Ombyggnad av själva huset däremot finns ingen möjlighet att någon normal byggfirma har utfört.

Det verkar enligt HomeAway/Airbnb som att vissa veckor nu är uthyrda, bl a i maj. Ska försöka få fram information om det visar sig vara så.
Citera
2019-04-12, 22:51
Medlem
zurfarns avatar
Det senaste debaclet av Özz när han kommenterar en lärares övergrepp (sex) på en en s.k. 14-årig pojke.....det får ju knappast någon mer cred åt honom eller hans familj.

Visserligen offT-men väl värd att nämnas ändå. Ursäkta.

OnT: Jag personligen har varit lite skeptisk till den här upprullningen av Nujen-Akilov-ärendet. Medianox kör sin stil, med sonen som biträde. Och det är det som kanske ger resultat. Medianox är övertygad om att hans sätt är det enda rätta. Möjligt så. Jag vet inte.

Vi är flera som försökt påverka, medianox. Vi har nog gjort vårt jobb, men inte på ditt vis. Därför att vi inte kan. Vi har från en ganska utomjuridisk synpunkt försökt påverka journalister och makthavare. Både i Sverige och i övriga länder. Men vi vet ju att hittills har inget hänt. Vad vi vet....men du verkar ha lite mer koll. Bra så.

Men Hannes Muller.....alla vet vet vem du är .....varför käftar du emot hela tiden? Vad är din agenda? Ibland kan du vara någotsånär sansad, men så plötsligt går du över alla gränser som finns. Vill du se dig över hövding för hela Gotland?

För en nollåtta som mig (som du var förut) så kan man lika gärna sälja öjn till Estland. Jag kommer aldrig mer att sätta mina fötter på den ön. Åtminstone inte emellan maj-oktober. Fy fan.
Citera
2019-04-13, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Det låter lovande. Egentligen kan man ju tycka att Villa Zetterling är det allvarligaste i den här soppan. Jag har ju själv presenterat foton före och efter.......och det är ganska slående hur man förvandlar ett ruggigt militärförråd till ett relativt modernt hotellboende för 24-30 personer utan att skaffa byggnadslov. Men att hyra ett enskilt rum går inte, vad jag förstår. Veckohyran ligger på 30K+ men då disponerar man hela anläggningen.

Men jag har ju konstaterat vid eget besök i Tingstäde att det är omöjligt att upptäcka fastigheten från länsvägen. Och även lite svårt att fatta vilken väg man ska åka upp till fastigheten. För övrigt utmärkt förklarat av Enne.

Men de närboende har givetvis sett vad som har pågått. Bilar fram och tillbaka. Några helt legala, schyssta Gotlandsfirmor som fixat sådant som sådana måste göras av proffs, ex.vis anslutning till det kommunala VA-anläggningarna. Resten invändigt är sannolikt kolsvart.

Angående det fetade i din text:

Detta var den första fastighet de köpte i trakten och den sökte de och fick de sedan även
ombyggnadslov för.

Jag förstår att dessa tre fastigheter och alla olika turer kring dem kan vara svåra för utomstående att hålla reda på. Men du har alltså gjort dig besväret att besöka platsen utan att veta om detta. Jag vet inte hur många gånger jag påpekat detta med att de har haft bygglov för dessa ombyggnader, Medianox vet även han detta men skriver avsiktligt suddigt för att deras handlingar skall verka grövre, men jag tycker det är ganska svagt att det inte gått in i din skalle.
Citera
2019-04-13, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Det senaste debaclet av Özz när han kommenterar en lärares övergrepp (sex) på en en s.k. 14-årig pojke.....det får ju knappast någon mer cred åt honom eller hans familj.

Visserligen offT-men väl värd att nämnas ändå. Ursäkta.

OnT: Jag personligen har varit lite skeptisk till den här upprullningen av Nujen-Akilov-ärendet. Medianox kör sin stil, med sonen som biträde. Och det är det som kanske ger resultat. Medianox är övertygad om att hans sätt är det enda rätta. Möjligt så. Jag vet inte.

Vi är flera som försökt påverka, medianox. Vi har nog gjort vårt jobb, men inte på ditt vis. Därför att vi inte kan. Vi har från en ganska utomjuridisk synpunkt försökt påverka journalister och makthavare. Både i Sverige och i övriga länder. Men vi vet ju att hittills har inget hänt. Vad vi vet....men du verkar ha lite mer koll. Bra så.

Men Hannes Muller.....alla vet vet vem du är .....varför käftar du emot hela tiden? Vad är din agenda? Ibland kan du vara någotsånär sansad, men så plötsligt går du över alla gränser som finns. Vill du se dig över hövding för hela Gotland?

För en nollåtta som mig (som du var förut) så kan man lika gärna sälja öjn till Estland. Jag kommer aldrig mer att sätta mina fötter på den ön. Åtminstone inte emellan maj-oktober. Fy fan.

Jag vet inte riktigt vad du vill säga (med det fetade) men jag anar en viss kritisk uppgivenhet. Om politiska makthavare tillsammans med statliga myndighetspersoner inom rättsväsendet bestämt sig för att försöka mörklägga de lagöverträdelser som den till synes i det svenska samhället väl integrerade familjen Nujen med sina kurdiska rötter har gjort sig skyldig till, är det inte så lätt för vanliga rättskaffens medborgare att få till stånd en rättslig prövning av saken - allraminst om etablerade medier samtidigt sätter sig till motvärn och vägrar att uppfylla sin viktiga roll som den tredje statsmakten. Polisen och Skatteverket har känt till Nujens svarta löneutbetalningar till Rakhmat Akilov ända sedan september 2017 utan att vidta några åtgärder alls, trots att ett stort antal anmälningar från privatpersoner lämnats in till de två myndigheterna. Säpo, Finanspolisen och Ekobrottsmyndigheten har alla visat ett mycket ljumt intresse för att utreda saken. En chefsåklagare på EKB har visserligen känt sig nödgad att fatta ett formellt beslut i ärendet, vilket skedde redan den 22 februari 2018, men har lutat sig mot rättegångsbalkens presumtionsregler för att slippa inleda en förundersökning och därmed vidta en regelrätt brottsutredning. När förhållandena är sådana har jag själv ansett, att den enda framkomliga vägen för att till slut få till stånd en rättslig prövning av saken är att angripa den svagaste länken i mörkläggningskedjan, som ju är Region Gotlands handläggning på lokal nivå av familjen Nujens fastighetsförvärv och byggnadsverksamhet i Tingstäde. Det är ju de lokala politikernas och tjänstemännens agerande och/eller icke-agerande, som har gett familjen Nujen tillfälle och möjlighet att under fem år bedriva sina svartkonster på orten. Jag förstår bara inte varför du personligen är och har varit "skeptisk" till en sådan upprullning av Nujen-Akilovärendet. Är det av rent personliga skäl?
Citera
2019-04-13, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Tack medianox för uppdateringar med info om åtgärder som görs av myndigheter i de ärenden du initierat. Rättvisans kvarnar mal ibland långsamt men ändock.

Zurfarn - instämmer med vad du har noterat.

Anslutning av VA och ny, nedgrävd elledning är sådana åtgärder som krävt Regionens och elbolagets (GEAB) medverkan, så de gick inte att göra svart. Ombyggnad av själva huset däremot finns ingen möjlighet att någon normal byggfirma har utfört.

Det verkar enligt HomeAway/Airbnb som att vissa veckor nu är uthyrda, bl a i maj. Ska försöka få fram information om det visar sig vara så.

Det var väl ändå bland de mest megalomana påståendena med hans "uppdaterring" av att tillsynsärendet gällande Gazeligården som enligt honom upprättades i mitten av november gjorde efter påstötningar från advokatsamfundet (!) som läst Medianox skrivelser och kontaktat byggnämnden på Gotland. Det var ju en fantastiskt absurd förklaring! Advokatsamfundet kan man ju med bästa vilja i världen inte påstå vara några som jagar Debbie Nujjen!

Den enda rimliga förklaringen till att om ett tillsynsärende upprättats i mitten av november angående den fastigheten är ju trots allt mitt agerande. Eller hur eller har du någon annan vettig förklaring?

Jag tycker många av er som skriver i tråden är så osannolikt okritiska, obildade och ointelligenta.

Förr eller senare stöter jag på någon i myndigheter eller någon politiker som varit inblandad i detta. Troligtvis har de efter alla mailanmälningar med ett oändligt antal bilagor pratat om "Medianox". Den nye ordföranden står jag på dålig fot med. Det finns andra som jag står på riktigt bra med (icke politiker) som jag kan fråga men jag har inte haft tillfälle. Gör det du också om du får tillfälle!
Citera
2019-04-13, 07:31
Medlem
Citat:
Angående det fetade i din text:

Detta var den första fastighet de köpte i trakten och den sökte de och fick de sedan även
ombyggnadslov för.

Jag förstår att dessa tre fastigheter och alla olika turer kring dem kan vara svåra för utomstående att hålla reda på. Men du har alltså gjort dig besväret att besöka platsen utan att veta om detta. Jag vet inte hur många gånger jag påpekat detta med att de har haft bygglov för dessa ombyggnader, Medianox vet även han detta men skriver avsiktligt suddigt för att deras handlingar skall verka grövre, men jag tycker det är ganska svagt att det inte gått in i din skalle.

Det finns inget som heter "ombyggnadslov". Man söker bygglov för en speciell åtgärd - jag har tidigare räknat upp alla plan- och bygglagens bygglovpliktiga åtgärder för dig. I det här fallet har Nujens fått bygglov beviljat för förändrad användning av ett förråd till ett tvåbostadshus. Men det är inget "tvåbostadshus" de har byggt - det är en "hotellbyggnad" och i skatterättslig mening ett hyreshus som enligt lagen kräver bygglov för just pensionats- och hotellverksamhet. Är det så svårt att få in i din skalle?
Citera
2019-04-13, 07:40
Medlem
Citat:
Det var väl ändå bland de mest megalomana påståendena med hans "uppdaterring" av att tillsynsärendet gällande Gazeligården som enligt honom upprättades i mitten av november gjorde efter påstötningar från advokatsamfundet (!) som läst Medianox skrivelser och kontaktat byggnämnden på Gotland. Det var ju en fantastiskt absurd förklaring! Advokatsamfundet kan man ju med bästa vilja i världen inte påstå vara några som jagar Debbie Nujjen!

Den enda rimliga förklaringen till att om ett tillsynsärende upprättats i mitten av november angående den fastigheten är ju trots allt mitt agerande. Eller hur eller har du någon annan vettig förklaring?

Jag tycker många av er som skriver i tråden är så osannolikt okritiska, obildade och ointelligenta.

Förr eller senare stöter jag på någon i myndigheter eller någon politiker som varit inblandad i detta. Troligtvis har de efter alla mailanmälningar med ett oändligt antal bilagor pratat om "Medianox". Den nye ordföranden står jag på dålig fot med. Det finns andra som jag står på riktigt bra med (icke politiker) som jag kan fråga men jag har inte haft tillfälle. Gör det du också om du får tillfälle!

Varför måste du alltid ljuga om vad jag skrivit och inte skrivit? Förstår du inte att läsarna bara behöver gå tillbaka till mina inlägg och läsa vad jag verkligen skrivit? Lägg ner för gott nu, Hannes! Du tillför bara Hundtorgsbajs i den här tråden! Dela den med dina likar Richard Damm och Özz Nujen istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in