2019-04-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoanShark
Nu är frågan vem offret i 20-årsåldern är? Både GM och den beskjutne ska ha varit grannar. Efter att ha kollat i olika söktjänster så tyder mycket på att det handlar om en somalier. Vet däremot inte vilken av de som visades.

Menar du med kollat i söktjänster?
Citera
2019-04-11, 22:10
Medlem
LoanSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Menar du med kollat i söktjänster?

Eniro, hitta, birthday osv.
Citera
2019-04-12, 09:31
Medlem
SvampDamp.s avatar
Går det inte att uppskatta offret? På vilket gata besköts offret på?
Citera
2019-04-12, 09:31
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Går det inte att uppskatta offret? På vilket gata besköts offret på?
Alltså att man söker upp gatan och därefter letar efter en somalier med 20 år på nacken?
Citera
2019-04-12, 10:32
Medlem
Citat:
Alltså att man söker upp gatan och därefter letar efter en somalier med 20 år på nacken?

Märkligt att få vet så himla lite när Borås ändå är så otroligt litet som det är.

http://www.bt.se/boras/just-nu-tungt-belastad-42-aring-anhallen-efter-skjutningen-pa-norrby/

Står ju Dock tydligt i artikeln; ”granne”
Senast redigerad av Frestadius 2019-04-12 kl. 11:06.
Citera
2019-04-12, 11:43
Avslutad
Citat:

Är nog lättare att åka till torget på Norrby och sätta sig på en parkbänk där och fråga människor.
Gå in och fråga i affärerna. En affär som är intressant (norrbys skvaller affär) gamla janis livs.
Citera
2019-04-12, 11:45
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Märkligt att få vet så himla lite när Borås ändå är så otroligt litet som det är.

http://www.bt.se/boras/just-nu-tungt-belastad-42-aring-anhallen-efter-skjutningen-pa-norrby/

Står ju Dock tydligt i artikeln; ”granne”
Ja men det finns uppgifter en inte kan framföra samt röja då fallet fortfarande utreds. Jag kommer uppdatera med information när jag väl får in det, men i nuläget är det inte möjligt då det fortfarande är oehört känsligt.
Citera
2019-04-12, 11:47
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Är nog lättare att åka till torget på Norrby och sätta sig på en parkbänk där och fråga människor.
Gå in och fråga i affärerna. En affär som är intressant (norrbys skvaller affär) gamla janis livs.
Bor inte där men jag besöker Borås rätt ofta. Känns inte direkt som en bra idé att beröra sig med området överlag, för att inte tala om kräken som skjuter ned varandra "tungt belastade".
Citera
2019-04-12, 12:03
Avslutad
Citat:
Bor inte där men jag besöker Borås rätt ofta. Känns inte direkt som en bra idé att beröra sig med området överlag, för att inte tala om kräken som skjuter ned varandra "tungt belastade".

Ahhmm. . Jag brukar vara där ganska ofta , köper snus.
Har själv bott i området som liten på 70 talet , och i just parkstaden på slutet 80 tal - 94.

Får odla på mig lite skägg bara nu för tiden (så smälter man in i omgivningen).
Jag ser ju ut att komma från balkan.

Hmmm , Norrby mötesplats serverar fika "billigt billigt" ska ta och åka dit någon dag efter helgen.
Där brukar de också ha bra information.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-12 kl. 12:25.
Citera
2019-04-12, 12:34
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Ahhmm. . Jag brukar vara där ganska ofta , köper snus.
Har själv bott i området som liten på 70 talet , och i just parkstaden på slutet 80 tal - 94.

Får odla på mig lite skägg bara nu för tiden (så smälter man in i omgivningen).
Jag ser ju ut att komma från balkan.

Hmmm , Norrby mötesplats serverar fika "billigt billigt" ska ta och åka dit någon dag efter helgen.
Där brukar de också ha bra information.
Tycker jag du ska göra. Vi får hoppas på goda framsteg i vår grävande journalistik. Man kanske borde utge sig för att vara journalist? ”Handlingar får under alla som helst omständigheter icke undanhållas för allmänheten” är ett fint argument att trycka upp ifall nån frågar
Citera
2019-04-12, 16:21
Medlem
Citat:
(FB) En 37-årig man från Borås misstänks ha slagit sin familj,fridskränkning mm

Syftar du möjligtvis på denna GM?

Där satsar iaf jag mina slantar på.

Sen kan man väl få kollat Häktningsframställan?
Citera
2019-04-12, 17:05
Medlem
SvampDamp.s avatar
Updataterar med delvis aktuell information :

http://www.bt.se/boras/14-aring-overfallen-kan-vara-ny-ranvag-var-vaksam/

Som tidigare nämnts förekommer det konflikter i Sjöboområdet. Vill påpeka detta då vi förövrigt samtalar kring de händelser som utspelar sig mellan diverse gäng, ungdomar och nätverk i Boråstraktens utsatta områden.

Kort sagt får vi läsa att en 14 åring rånas i samband med överfall av två gärningsmän i 15 och 20-årsåldern på Sjöbo.

I samma inlägg får vi även veta att: Händelsen liknar flera av de rån som skett i Boråsområdet under de senaste veckorna”.

Den 29 mars 2019 (En vecka och några dagar innan rånet mot 14 åringen) publicerade BT en artiklar där man pratar om hur ”flera rån under samma vecka” skett. http://www.bt.se/boras/flera-ran-i-boras-pa-mindre-an-en-vecka-bor-vara-extra-vaksam/

Vet inte om ni som är aktiva i tråden har sett något av dessa nyhetsreportage, men det finns i min mening ett stigma av intresse samt relevans ur ett generellt perspektiv.

Jag har en mindre teori med vilka spekulationer som måste bekräftas. Dock hoppas jag på att utveckla en tankegång och lägga ut ett diskussionsunderlag för ett fortsatt samtalande kring händelserna.

Gärningsmännen som rånade 14-åringen var 15 år och den andra i 20-årsåldern. Somaliern ”offret” som besköts på Norrby av den tungt belastade 42-åringen, anges i BT vara 22 år gammal.

Finns det en möjlighet att det kan vara samma person? Rent hypotetiskt alltså.

Trots det 22-åriga ”offret” är/var bosatt i Norrby, är det inte helt osannolikt att han kan ha befunnit sig i Sjöbo vid det tillfället. Låt oss säga att informationen kom till 42-åringen (som är/var granne med honom) och dessutom redan hade 25 avsnitt i brottsregistret, finns det möjlighet att han inte drog sig för att sänka honom. Då han redan hade tendenser att fortsätta begå brott vill säga. Det är trots allt en tungt kriminell person med erfarenhet vi talar om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in