• 4
  • 5
2019-02-07, 09:22
Bannlyst
Funkar det inte att ta svart tejp?

Om man har reg nr cov 602. Så tejpar man så C blir O, och 6 blir 8?

Om man klipper och sätter fast det bra
Citera
2019-02-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm

Svårt att få det att se ut exakt som det ska, fonten, alltså formen på tecknen måste vara i princip exakt. Visserligen kan man säkert lura kameran, men det kan bli ett dyrt nöje då man nog rätt snart listar ut vilka möjliga regnummer det egentligen kan handla om, och sätter en notering om det i systemet. Vilket kan betyda att polisen kan hålla ett öga på just sådana nummer. Blir du ertappad med avsiktligt förfalskad skylt, där du alltså avsiktligt ändrat numret så lär det bli dyrt och kännbart. Polisen är rätt duktiga på att upptäcka skyltar som ser suspekta ut och stoppa för rutinkoll.

Inget jag skulle tycka det var värt att chansa på för att slippa en sketen vägtull etc.
Citera
2019-02-09, 19:57
Medlem
Varför inte lämna bilen hemma ist om man tycker det är för dyrt med trängselskatt
Citera
2019-02-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Hela "trängelsskatten" har bara ett enda syfte och det är att innerstadsboende skall slippa en massa BMW araber och bönder i innerstan i deras fina kvarter bland deras värdefulla bostadsrätter. "Tängelsskatt" i en av Europas absolut minsta huvudstäder strax söder om Nordpolen. - Tja, ni fattar poängen. Trängelsskatten är en elitskatt för de "utvalda". Innerstan är en gated community som tex inte tagit emot en enda flykting permanent på 30 år men är världsmästare på att peka rasistfinger. I Innerstan finns ingen plats för cyklism som i tex Köpenhamn. (där cyklar folk till jobbet) Man TROR och intalar sig själva att man är miljövänliga. Där det är fickparkeringsplatser på Södermalm är det istället cykelbanor i Köpenhamn. I Köpenhamn får du dra av lika mycket om du kör bil som om du cyklar eller går till jobbet. Det finns bara en fast kilometeravgift. Det ökar folkhälsan och får en renare och bilfriare stad. - Trängselskatten är genomskådad L Ö G N.

Det roliga är ju att det går fortare att åka genom stan än att tugga på essingen, eftersom båda har trängselskatt skiter jag fullständigt i och förorenar gärna stan lite mer.

OnT dock; passa på under vintern och släng en snöboll på plåten eller massa skit, fungerar utmärkt för mig åtminstone
Citera
2019-04-02, 16:49
Medlem
Twinturns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm

Det funkar utmärkt med tejp. Köp magnettejp som har exakt rätt bredd på remsan. Sedan köp superlim och voila! Jag körde med det ett tag när jag var pank. Sedan fick jag kalla fötter eftersom jag med säkerhet åkt fast vid en poliskontroll då jag ej hade hunnit stanna och riva bort tejpen. Körde med blött papper ett tag satte på 50 m innan och sedan stannade 50 m efter kameran och slängde av den blöta tussen. Pinsamt och genant JA, men jag hatar trängselskatt!
Citera
2019-04-11, 13:27
Medlem
Muwltipliers avatar
Någon som vet om det enda sättet att undvika trängselskatt i GBG är att ha en regskyltsvändare?
Har dom IR kamera borde det gå att blockera det reflekterande ljuset på något vis, men är det vanlig bild som tas så är det svårare såklart.
Citera
2019-04-11, 13:45
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Någon som vet om det enda sättet att undvika trängselskatt i GBG är att ha en regskyltsvändare?
Har dom IR kamera borde det gå att blockera det reflekterande ljuset på något vis, men är det vanlig bild som tas så är det svårare såklart.

Har hört att man kan köra förbi på cykelbanor där.

Tidigare så kunde man även åka igenom bostadsområden på villagator, men de har kanske satt upp extra kameror nu?
Citera
2019-04-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Hela "trängelsskatten" har bara ett enda syfte och det är att innerstadsboende skall slippa en massa BMW araber och bönder i innerstan i deras fina kvarter bland deras värdefulla bostadsrätter. "Tängelsskatt" i en av Europas absolut minsta huvudstäder strax söder om Nordpolen. - Tja, ni fattar poängen. Trängelsskatten är en elitskatt för de "utvalda". Innerstan är en gated community som tex inte tagit emot en enda flykting permanent på 30 år men är världsmästare på att peka rasistfinger. I Innerstan finns ingen plats för cyklism som i tex Köpenhamn. (där cyklar folk till jobbet) Man TROR och intalar sig själva att man är miljövänliga. Där det är fickparkeringsplatser på Södermalm är det istället cykelbanor i Köpenhamn. I Köpenhamn får du dra av lika mycket om du kör bil som om du cyklar eller går till jobbet. Det finns bara en fast kilometeravgift. Det ökar folkhälsan och får en renare och bilfriare stad. - Trängselskatten är genomskådad L Ö G N.

Älskar såna här inlägg
Fyfan vilken jävla bubbla vi bor i
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här