2019-04-12, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Vår värld är översvämmad av narcissister, mängder av de är lyckade med stor destruktiv makt. Det är bara att acceptera.
Att du är glad att någon som vrider sin narcissist till något positivt (om han nu alls är narcissist) blir arresterad av andra narcissister är...jag vet inte vad det är, men det är inte friskt.

Du borde istället vara glad att det finns narcissister som kan använda det till något positivt. Om det nu verkligen är narcissister du hatar, och inte folk som inte tycker som du som du egentligen hatar, medan narcissister som tycker som du är fantastiska människor.

Pluspoäng till dig. Men har svårt att se just Assange som en "positiv" kraft. Snarare är det väl individer runt omkring honom som borde lyftas fram. Edward Snowden kan man jämföra med, en helt annan personlighetstyp. Edward har jag lätt att känna sympatier med, Julian blir jag illamående av så fort jag ser eller hör honom.
Senast redigerad av PooSausage 2019-04-12 kl. 09:54.
Citera
2019-04-12, 09:56
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Jag håller med, det där var bra. Men han gjorde bara vad journalister gör över hela världen, dagligen.

Ni behandlar honom som att han är messiahs, vilket han som den narcissist han är älskar.

Det är som David Koresh, Kim Jong Un eller vilken annan personkult som helst.
Det finns säkert viss personkult kring honom. Intressantare tycker jag dock är att han inte behandlas som andra journalister. Men rätt som det är blir det kanske farligt för många fler journalister, om det här går USAs väg. Då kanske media kommer ångra sin dehumaniseringsiver.
Citera
2019-04-12, 09:57
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Pluspoäng till dig. Men har svårt att se just Assange som en "positiv" kraft. Snarare är det väl individer runt omkring honom som borde lyftas fram. Edward Snowden kan man jämföra med, en helt annan personlighetstyp. Edward har jag lätt att känna sympatier med, Julian blir jag illamående av så fort jag ser eller hör honom.
Vad tycker du om Manning då? Sitter inne nu för att hon vägrar medverka i utredning mot Assange och Wikileaks.
Citera
2019-04-12, 09:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag reagerar mycket på att Ecuador har bjudit in polisen in på sin egen ambassad för att gripa Assange:

The 47-year-old was arrested after Ecuador revoked his political asylum and invited police inside the embassy, where Assange has stayed since 2012 to avoid extradition to Sweden over sexual assault allegations.

https://www.theguardian.com/australia-news/2019/apr/12/morning-mail-assange-faces-extradition-election-tax-fight-folau-fallout

Det låter ganska konstigt. Om man tröttnat på honom och upphävt hans asyl så är ju första åtgärden att sätta honom på gatan, eventuellt även med lite varseltid. Men nu har man alltså bjudit in brittiska polisen på sin egen ambassad, för att göra en arrestering innan man ens meddelat Assange att hans asyl upphört. Detta är ju anmärkningsvärt. Det är ett enormt lappkast av Ecuador från att de gett honom asyl och ecuadorianskt medborgarskap. Vad är det för påtryckningar som Ecuador blivit utsatt för?

Kan det vara så att Assange vägrade lämna ambassaden? Redan för någon vecka sedan så gick man väl ut och så att Assange inom "timmar eller dagar" skulle lämna ambassaden?

Men visst vore det intressant att veta varför Assange inte längre var välkommen.
Citera
2019-04-12, 09:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Vad tycker du om Manning då? Sitter inne nu för att hon vägrar medverka i utredning mot Assange och Wikileaks.

Chelsea Manning släpptes i maj 2017.
Citera
2019-04-12, 10:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Sitter visst inne igen. Ska ha samband med Assange att hon vägrade vittna mot honom.

Citat:
On March 8, 2019, Manning was held in contempt of court by a United States District Court judge and jailed in Alexandria, Virginia for refusing to testify to a grand jury investigating WikiLeaks. Manning said she refuses to testify because she objects to the secrecy of the grand jury process, and already revealed everything she knows at her court martial. The judge ordered her to remain in jail until Manning testifies or until the grand jury concludes its work
https://en.wikipedia.org/wiki/Chelsea_Manning
Citera
2019-04-12, 10:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sitter visst inne igen. Ska ha samband med Assange att hon vägrade vittna mot honom.

Aha, okej. Det hade jag missat.
Citera
2019-04-12, 10:19
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han, hon, det... man vet inte vad man skall kalla existensen.

Stackars människa, först rättsknullad och rövknullad, sen könsknullad och nu frihetsknullad igen. Man undrar vad JA kommer heta efter några år av sitt kommande livstidstraff, Julia Assange ?
Citera
2019-04-12, 10:26
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Tror hon släpptes av Obama men blev gripen och frihetsberövad av Team Trump för någon månad sedan. Varför Obama släppte henne vet jag inte.
Citera
2019-04-12, 10:52
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnttiKlimax
Julian Assange har enligt uppgift nu gripits. Kommer han att utlämnas till USA?

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/julian-assange-har-gripits

Jag tycker att han ska utlämnas till USA, och att Trump sedermera benådar honom. Så fastnar hånskrattet i halsen på både vänsterliberaler och neokonservativa inom djupa staten.
Citera
2019-04-12, 10:54
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Kan det vara så att Assange vägrade lämna ambassaden? Redan för någon vecka sedan så gick man väl ut och så att Assange inom "timmar eller dagar" skulle lämna ambassaden?

Men visst vore det intressant att veta varför Assange inte längre var välkommen.

Han har bl.a slagit diverse personal på ambassaden samt smetat avföring på väggarna. Inget man kanske bör göra som gäst.. Dags att låsa in det där avskrädet på psyk och kasta bort nyckeln
Citera
2019-04-12, 10:57
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Aha, okej. Det hade jag missat.
Du har missat det på goda grunder. Det har inte varit en stor sak i svensk press, trots att man tidigare älskat Manning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in