2019-04-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Som kvinna är man rätt körd om man inte betraktar varje man man träffar som en potentiell våldtäktsman. Om män känner sig kränkta av detta faktum skulle de kunna ta en titt på hur könsfördelningen ser ut i våldtäktsstatistiken. Då trillar det kanske ner en pollett – åtminstone hos de män som inte är helt efterblivna.

Du behöver lära dig att tolka statistiken.

Den säger nämligen att våldtäktsmän är män, inte det du påstår, att alla män är våldtäktsmän.
Citera
2019-04-11, 21:23
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Man kan ju också fundera på det faktum att många här på flashback gillar att betona att det minsann inte är svenska män som våldtar, utan invandrare från vissa hörn av världen. Den kulturella aspekten av våldtäkt verkar jätteviktig just då. Eller tror du att de menar att de här invandrarna har våldtäkt i sina gener, medan svenskar saknar det?

Om du oroar dig för att bli våldtagen så har du antingen hel fel umgänge eller helt fel syn på risk. Går du omkring och tror att alla män är svin så kommer du bara minnas när män är svin, på samma sätt som det här på flashback i princip enbart skrivs dåligt om somalier. Men upplysta som vi är vet du att alla somalier inte är idioter, eller hur?
Citera
2019-04-11, 21:25
Medlem
happilappis avatar
Undrar hur många skriverier i media det hade varit om en SD:are hade hävdat att dom förutsätter att alla invandrare är våldtäktsmän.
Citera
2019-04-11, 21:27
Medlem
Rookie81s avatar
Ett erkännande från vänstern att migrationspolitiken de senaste 15 åren varit en katastrof alltså. Ett steg i rätt riktning, bra där!
Citera
2019-04-11, 21:31
Bannlyst
Citat:
Som kvinna är man rätt körd om man inte betraktar varje man man träffar som en potentiell våldtäktsman. Om män känner sig kränkta av detta faktum skulle de kunna ta en titt på hur könsfördelningen ser ut i våldtäktsstatistiken. Då trillar det kanske ner en pollett – åtminstone hos de män som inte är helt efterblivna.

Med samma logik är alla kvinnor horor. Det är ett helt efterblivet sätt att generalisera och Snecker skyller precis alla samhällsproblem på män. Jag tar inte illa vid mig.

Vänsterlogik är inte riktig logik.
Citera
2019-04-11, 21:34
Medlem
Samtidigt föredrar hon och hennes kvinnliga kollegor att föröka sig med män som är långa, starka och maskulina.
Citera
2019-04-11, 21:42
Medlem
nordicwraths avatar
"Vi anpassar våra liv och vårt beteende efter svarta människor eventuella hot om våld. För vi kan inte se på dig om du är rånare eller våldtäktsman, därför förutsätter vi att alla svarta är rånare eller våldtäktsmän. Det är den brutala sanningen. Det är så ett strukturellt problem ser ut. Det är därför som svarta måste ta sitt kollektiva ansvar. Alla svarta, fortsätter hon."

Exakt vad skiljer en henne och en rashatare?
Citera
2019-04-11, 21:42
Medlem
Inget förvånande uttalande från en vänsterpartist. Partiet för korkade och arbetsskygga dårar. I Vpk kryllar det av störda politiker, Snecker är ett bra exempel, tragiskt om någon lyssnar på deras omstörtande verksamhet.
Citera
2019-04-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Undrar hur många skriverier i media det hade varit om en SD:are hade hävdat att dom förutsätter att alla invandrare är våldtäktsmän.

Ha ha

Ja, det är faktiskt en högst ligitim jämförelse.
Citera
2019-04-11, 21:47
Medlem
Goto10s avatar
Det låter som att hon delar och förmedlar Vänsterpartiets officiella ståndpunkter, åsikter och världsbild på ett korrekt sätt.

För er som inte läst Vänsterpartiets partiprogram; låt mig bjuda på några citat:

Citat:
Kvinnor utnyttjas och förtrycks i en könsbestämd maktstruktur som genomsyrar allt och alla.

Citat:
Vi lever i ett samhälle som bärs upp av en maktstruktur grundad på kön: patriarkatet. Det är ett system som innebär mäns kontroll över kvinnors liv. Detta system överordnar män och underordnar kvinnor både samhälleligt och privat.

Citat:
Det sexualiserade våld som utövas av män mot barn och heterosexuella kvinnor över hela världen, liksom det sexualiserade våld som hbtq-personer utsätts för, återspeglar och upprätthåller den patriarkala maktstrukturen.

Källa: VPs Partiprogram
Citera
2019-04-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag begriper retoriken och håller med, har suttit i väldigt många lunchrum och hört män raljera över kvinnor, slynor och en massa annat som kan härledas det kvinnliga könet. Normala män törs inte säga ifrån och mindre begåvade män suger åt sig en galen kvinnosyn.

Så enkelt är såklart inte problemet, men skulle vi säga emot våra arbetskamrater som uttrycker sig plumpt tror jag mycket skulle vara vunnet.

Vidare är det väl logiskt att kvinnor ser alla män som potentiella våldtäcksmän, jag ser trots allt alla runt omkring mig som potentiella våldsutövare.

Så det finns inga kvinnor som är slynor? Alla är missförstådda änglar?
Vilket trams. Ock kvinnor raljerar aldrig över det manliga könet?

Kom ned från piedestalen. Båda könen kan vara lika stora svin. Det är bara metoderna som skiljer könen åt.
Citera
2019-04-11, 22:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Har hon rätt? Kan alla män anses vara våldtäktsmän och har alla män ett kollektivt ansvar för alla våldtäkter??

Vidare säger hon:

http://www.friatider.se/linda-snecker-v-vi-f-ruts-tter-att-alla-m-n-r-v-ldt-ktsm-n
Jag anser att alla kvinnor har ett kollektivt ansvar för skitsnack och mobbing mot varandra, oavsätt ålder.

Tror knappast någon tidning är intresserad av att publicera mina åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in