2019-04-11, 20:31
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Let me present to you Veronica Palm (S): https://www.youtube.com/watch?v=vyONVjaRyRQ&t=171s

Ungefär som det samma fast på ett flak energidryck.

Herregud. Jag tappar ju hjärnceller när jag hör henne prata
Citera
2019-04-11, 20:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag begriper retoriken och håller med, har suttit i väldigt många lunchrum och hört män raljera över kvinnor, slynor och en massa annat som kan härledas det kvinnliga könet. Normala män törs inte säga ifrån och mindre begåvade män suger åt sig en galen kvinnosyn.

Så enkelt är såklart inte problemet, men skulle vi säga emot våra arbetskamrater som uttrycker sig plumpt tror jag mycket skulle vara vunnet.

Vidare är det väl logiskt att kvinnor ser alla män som potentiella våldtäcksmän, jag ser trots allt alla runt omkring mig som potentiella våldsutövare.

Kvinnor i grupper funkar alltid jävligt bra och de säger inte konstiga saker om andra. Eller... jobba på en kommun i några dagar så får du se att majoriteten av allt strul och bråk är kopplat till kvinnor. Kollar man på ex trolljägarna så är majoriteten av de som är otrevliga och säger fula saker till tjejer är tjejer, både unga och gamla så man ska nog inte kasta sten i glashus
Citera
2019-04-11, 20:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Som kvinna är man rätt körd om man inte betraktar varje man man träffar som en potentiell våldtäktsman. Om män känner sig kränkta av detta faktum skulle de kunna ta en titt på hur könsfördelningen ser ut i våldtäktsstatistiken. Då trillar det kanske ner en pollett – åtminstone hos de män som inte är helt efterblivna.
Som man är man rätt körd om man inte betraktar varje kvinna som en potentiell borderlinehäxa. Som i varje givet ögonblick är beredd att sticka en sax i ryggen på dig.
Citera
2019-04-11, 20:40
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur den ser ut; den här tankegången är inte riktigt min. Du undrade vad som menas och jag försökte ge en inblick i tankesättet. Men jag har inga färdiga studier av samtida maskulinitet att presentera.

Men vänta lite nu.. om man inte kan specificera vad den här *kulturen* är hur ska man då kunna veta vad som ska förändras... än mindre kan man i så fall skylla på den..
Citera
2019-04-11, 20:43
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Som kvinna är man rätt körd om man inte betraktar varje man man träffar som en potentiell våldtäktsman. Om män känner sig kränkta av detta faktum skulle de kunna ta en titt på hur könsfördelningen ser ut i våldtäktsstatistiken. Då trillar det kanske ner en pollett – åtminstone hos de män som inte är helt efterblivna.
Man kan också titta djupare i våldtäktsstatistiken för att se vilka typer av män som oftast begår våldtäkt.

Men sånt kanske man inte vill veta, eftersom det inte passar ens agenda. Det är lättare att skylla på alla män. Precis som när folk skyller på alla judar, alla vita eller alla köttätare.

Bara människor med okontrollerat hat inom sig dras till såna här feminister.

Själv tar jag för givet att varenda svensk kvinna jag möter är en slampa. Men bara för att svenska kvinnor generellt sett är billiga, så betyder det inte att jag dömer ut alla kvinnor i hela världen. Det vore idiotiskt.
Citera
2019-04-11, 20:43
Medlem
Sverige är ju mångkulturellt så det finns inte bara en kultur, det är bara fegt att bunta ihop alla män och ge dem kollektiv skuld.
Citera
2019-04-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Har hon rätt? Kan alla män anses vara våldtäktsmän och har alla män ett kollektivt ansvar för alla våldtäkter??

Absolut precis på samma sätt som alla kvinnor har ett kollektivt ansvar för att ha uppfostrat potentiella våldtäktsmän.
Citera
2019-04-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Man kan också titta djupare i våldtäktsstatistiken för att se vilka typer av män som oftast begår våldtäkt

Du vet att vi pratar om feminister här... då räcker det med att känna sig fram med kärlek eller hat. Att faktiskt granska statistik lite djupare det går naturligtvis inte då man kan komma fram till något som inte passar agendan..
Citera
2019-04-11, 20:56
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
Herregud. Jag tappar ju hjärnceller när jag hör henne prata
Det är väl hon och Henrik Arnstad som spelar i en helt egen liga.
Citera
2019-04-11, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Har hon rätt? Kan alla män anses vara våldtäktsmän och har alla män ett kollektivt ansvar för alla våldtäkter??

Vidare säger hon:

http://www.friatider.se/linda-snecker-v-vi-f-ruts-tter-att-alla-m-n-r-v-ldt-ktsm-n

Jag har noll ansvar för vad andra gör (förutom min familj). Jag begär heller inte andras ansvarstagande för vad jag gör(förutom från min familj).

Att tillhöra min familj föregås av kontrakt på frivillig basis. Barn är sprunget ur detta.
Citera
2019-04-11, 21:16
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Men vänta lite nu.. om man inte kan specificera vad den här *kulturen* är hur ska man då kunna veta vad som ska förändras... än mindre kan man i så fall skylla på den..
Man kan ju också fundera på det faktum att många här på flashback gillar att betona att det minsann inte är svenska män som våldtar, utan invandrare från vissa hörn av världen. Den kulturella aspekten av våldtäkt verkar jätteviktig just då. Eller tror du att de menar att de här invandrarna har våldtäkt i sina gener, medan svenskar saknar det?
Citera
2019-04-11, 21:20
Medlem
YP4XQs avatar
Tramsmänniska. Dock skriver jag ner hennes namn, citat och URL till archive.is i min textfil för framtiden när det ska dömas ut hårda bud när vinden har vänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in