2019-04-11, 16:44
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är ju också en sidan av saken, att Wikileaks utvecklades till ett politiskt vapen för Ryssland som de nyttjade ganska frekvent. Hur vet du att han är oskyldig till sexuellt övergrepp?
Men det är väl självklart, ser man direkt på syfilisfabrikerna Sofia Wilen och Anna Ardin att de sålt sig för 5 minuters glans i rampljusen.

Dessa två hade nog sålt sina barn till pedoporrfilm om de trodde det ger lite tidningsskriveri.
Citera
Bannlyst
USAs begäran det som är orsaken till gripandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Pinsamt att svensk media skriver att han "riskerar" att utlämnas och få fängelse när han uttryckligen gripits med hänvisning till USA:s begäran om utlämning. Och att han får ett saftigt fängelsestraff är säkert som amen i kyrkan med tanke på vad han är anklagad för. Inte fasen kommer USA låta Assange gå straffri med tanke på hur Wikileaks dragit ner byxorna på dem.

Det måste ju ändå vara en slags lättnad för Assange personligen att få det hela överstökat s.a.s. Han har ju såklart begripit sen länge att han är en "dead man walking" och att det bara är en tidsfråga. Vilken enorm psykisk press att sitta sysslolös på en ambassad i flera år och inte veta om man ska gripas imorgon eller om tio år. Men så har han ju åldrats också...
Citera
Medlem
Skunken666s avatar
Först vill jag meddela att jag på inga sätt är någon jurist.
Dessutom vet jag inte mer om de "fall" jag kommer att nämna här, mer än vad jag har hört pratas om att folk har läst i media, så har jag fått något om bakfoten så får ni gärna rätta mig och förklara.

Assange läckte en massa obekväma uppgifter om bl.a. USA.
Assange var i Sverige av någon oklar anledning och blev tillskriven någon form av hjälte/filmstjärnestatus.
Assange följde med någon groupie hem (som för övrigt var sosse) och de hade ett frivilligt samlag.
När de skulle till igen (senare under morgontimmarna) så lirkade Assange av sig gummit och körde på trots protester från sossegroupien.
Sossegroupien anklagar då Assange för våldtäkt, han grips och anhålls (häktas?), men släpps efter en tid varpå han flyr landet till Ambassaden.
Åtalet läggs efter X-antal år ned (preskriberas?), Assange kan nu ej längre lagföras för det brott han eventuellt begick i Sverige.

Jag är absolut inget fan av följande person, tycker att han verkar vara en falsk, uppblåst clown som framställer sig betydligt bättre på saker än vad han egentligen är, dessutom en tjuv om man skall tro på rykten om att byggmaterial som egentligen skulle gå till de medverkande i hans TV-program, hamnade i hans egen sommarstuga.

Det är givetvis Mart*n T*mell som åsyftas.
MT badar badtunna med någon kvinna i produktionsteamet, på oförklarligt sätt hamnar MT´s finger/fingrar i kvinnans sköte.
10år senare under parollen #metoo börjar kvinnan babbla om händelsen och anmäler MT för våldtäkt.
MT dras inför skranket .

Varför går den ena att åtala men inte den andra?
Det är väl ungefär samma tidsrymd vi pratar om här?
Citera
2019-04-11, 16:47
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Då har du redan förlorat det vadet kan jag bara meddela dig. Tror du jag tar Putins propaganda-organ eller fria tolkningar på allvar bara för att jag även synar väst-MSM:s bluff och båg? Enkelspårig du är.

OnT. Hur är det nu? Jag får inte ihop det. Är det Manning-grejen eller våldtäktsanklagelserna han åkt dit för nu? Eller är det både och?

Att du ens använder hittepå-begrepp som "väst-MSM" säger en hel del om ditt mentala tillstånd, tyvärr. Allt är inte ondskefulla konspirationer och all media är inte ute efter att ljuga för maktens skull.

Att du inte ens vet varför han greps skvallrar också om att du inte ens bryr dig om att ta reda på vad saken gäller utan kommer in här med helt förutfattade meningar. Tips; läs "väst-MSM" så får du reda på varför han åkte in.
Citera
2019-04-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Den amerikanska statsåklagarens stämningsansöka mot Assange
https://minfil.com/tfi9Q7ben7/Namnl_s_12_pdf

Precis vad de med insikt i US rättssystem i åratal sagt tidigare , inlämnad i staten Virginia
domarna och domstolarna där är igenom ruttna, springer alltid deepstates ärenden
det i sig ett bevis för konspirationen.

Punkt 9 vilken jävla fars! Domstolen försöker påstå att Linux OS är special mjukvara för att plocka fram bitar ur lösenordet som Manning, (som de påstår) skulle ha använt sig av!

Idioten som skrev detta dokument har dessutom avslöjat hur extrem intill icke existent säkerheten kring deras egna data system är.

Allt faller på plats, klabbet som vanligt en konspiration av Clintons deepstate för att söka sätta
åt Manning, Assange, Stone och Corsy var en del men det sket sig likaså Mullers Russiagate!

Är det några som ska sitta livstid är det Clintons, Bush,Obamas..
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-04-11 kl. 17:09.
Citera
2019-04-11, 16:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
USAs begäran det som är orsaken till gripandet.

Fast det påståendet är bara en lös trådsanning direktimporterad från (FB) Konspirationer och alternativa teorier och som inte belagts med några som helst bevis ännu.
Citera
2019-04-11, 16:50
Medlem
Lite trist att han är så vithårig redan vid den åldern.
Citera
2019-04-11, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Att du ens använder hittepå-begrepp som "väst-MSM" säger en hel del om ditt mentala tillstånd, tyvärr. Allt är inte ondskefulla konspirationer och all media är inte ute efter att ljuga för maktens skull.

Att du inte ens vet varför han greps skvallrar också om att du inte ens bryr dig om att ta reda på vad saken gäller utan kommer in här med helt förutfattade meningar. Tips; läs "väst-MSM" så får du reda på varför han åkte in.

Newsflash men ALL media världen över är vinklad oavsett vilken linje och åsikt man representerar.

Och självklart fattar jag väl att BBC inte ljuger om allt. Det enda de har att komma med i den artikeln är dock "enligt en undersökning". Inga bevis. En "smear piece" emot Wikileaks kort och gott. Och varför skulle det inte vara i just BBC:s intresse att smutskasta Wikileaks? Jag kan läsa mellan raderna förstår du.
Citera
2019-04-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Assange läckte en massa obekväma uppgifter om bl.a. USA.
Det var chelsea manning som läckte och fick 35 år för det
Citera
2019-04-11, 16:55
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Vad händer nu då grabbar? Blir han utlämnad till Sverige för att bli dömd för det förfärliga brottet att ha sex utan kondom? Anna Ardin är ju präst nu, kanske hon kan ge honom syndernas förlåtelse.

Det var det—sex utan kondom.

Skulle vara intressant att prova det i domstolen.
Citera
2019-04-11, 16:55
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Newsflash men ALL media världen över är vinklad oavsett vilken linje och åsikt man representerar.

Och självklart fattar jag väl att BBC inte ljuger om allt. Det enda de har att komma med i den artikeln är dock "enligt en undersökning". Inga bevis. En "smear piece" emot Wikileaks kort och gott. Och varför skulle det inte vara i just BBC:s intresse att smutskasta Wikileaks? Jag kan läsa mellan raderna förstår du.

Du klara av att läsa mellan raderna men inte att klicka vidare till undersökningen från AP som BBC-artikeln refererar till? Bra jobbat där.

Associated Press är en av de få kvarstående oberoende och for non profit nyhetsorganisationer med hög trovärdighet som finns. Också något du skulle ha vetat om du zoomar ut lite från konspirationstänket.
Citera
2019-04-11, 16:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Våldtog han en präst?
Ni ser, högre makter kommer alltid åt en,,:-)

Diakon och blev det långt efter och det blev först våldtäkt efter hon fick reda på att han knullat en annan tjej kvällen efter. Fram till dess var allt frid och fröjd. Det mot henne kunde sedan inte ens klassas som möjlig våldtäkt utan sexuellt ofredande som högst och är därmed preskriberat sedan länge.

Att hon sedan kunde gå och bli Diakon symboliserar den svenska kyrkans förfall. Det är en person som mest bryr sig om islam och muslimer så den högre kristna makten tror jag inte är på hennes eller svenska kyrkans sida numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in