Citat:
Ursprungligen postat av
ProPapa
Du menar när han bland annat avslöjade hur en amerikansk helikopter sprängde civila i småbitar? Hade det varit du och din familj som blev mördade så kanske du hade velat att någon "kämpade" för att försvara dig och ditt mänskliga värde?
Åja åja, hans agenda var väl större än att läcka just det. Med dagens internet kan var och varannan bli sin egen journalist. Och trots globaliseringen har vi faktiskt suveräna stater.
Han ville ju installera sina servrar här i Sverige och operera med sina avslöjanden pga vi har den mest liberala tryckfrihetsordningen. En ambassad kan inte ha en person som sitter och lägger sig i storpolitiken, hysa denne för då blir det landet genom ambassaden medskyldig. Likaså är det gott att han inte hann bygga sitt näste i Sverige dessförinnan.
På tal om helikoptern är det väl bra att krigsförbrytelser kommer fram, men till det finns ju genuina journalister. Nu drog jag det större skedet som någon slags liknelse om det hade hänt idag med vår teknik. Att sätta stopp för WW II.
Men som slutligt svar på din fråga, när jag är död är jag död, och bryr mig inte om vem som kämpar om vad....