Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Känns ju som en rätt kass ursäkt när man inte missat en match hela säsongen.
Nu ska vi komma ihåg att landslaget lånar inte spelarna från klubblagen. Så varför skulle klubblaget låna ut halvskadade spelare till landslaget? Det handlar inte om Zibanjead kan spela eller inte. För han hade kunnat spela VM. Det handlar om att klubblaget med all rätt inte vill låna ut honom då han inte är fullt frisk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Castlevania
Dom behöver inte en månads återhämtning, ett par veckor räcker. Vilken form är de i efter så lång tid?
Och det vet ju du

Bäst är att inte uttala sej för ens man själv spelat 100 matcher under 9 månader.
Sedan så håller spelarna igång med matcher i landslaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Sen kan man tycka att Maj inte är en hockeymånad. Men det är faktiskt varmare i September när world cup spelas och elitserien drar igång.
Nu har jag inga siffror på det utan bara personlig erfarenhet men Maj brukar vara rätt så varm månad medan det börjar bli kallt i September, i alla fall andra halvan.
Så jag säger att detta är felaktigt. Maj är varmare än September. Jag svettas i alla fall och plågas av värmen i Maj, sällan i September.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Klart att man blir lite fundersam när spelare som knappt missat en match under säsongen (eller som i Zibanejads fall, ingen alls) lämnar återbud på grund av skada. Att Rangers missade slutspelet stod klart för längesen, så varför låta en skadad Zibanejad spela betydelselösa matcher och riskera att skadan förvärras? För publikens skull? Låter väldigt kortsiktigt i så fall.
Även Rakell och Silfverberg har spelat in i det sista, och gjort det bra. Rakell missade en hel del matcher tidigare under säsongen, men kom igen bra mot slutet och fick i gång målskyttet, och även Silfverberg ryckte upp sig. Men visst, de kan så klart ha känningar ändå, i NHL pratar man ju inte gärna om skador och dess omfattning (inte förrän det är dags för VM-spel, åtminstone

)
Läs första svaret i detta inlägg!