2019-04-10, 18:52
Medlem
Har usel koll på trupperna, men vilka chanser på guld har Sverige?
Citera
2019-04-10, 23:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Känns ju som en rätt kass ursäkt när man inte missat en match hela säsongen.

NHL, där spelar man så länge kroppen tillåter det alls. VM spelar man om man inte har några skavanker. Så nej, inte någon kass ursäkt om du inte sitter på mer info än vad som är tillgänglig för allmänheten. Och påstår du att du gör det kommer jag ändå inte tro dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Har usel koll på trupperna, men vilka chanser på guld har Sverige?

Jepp, usel koll har du. Trupper finns det inte än.
Citera
2019-04-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Känns ju som en rätt kass ursäkt när man inte missat en match hela säsongen.

Nu ska vi komma ihåg att landslaget lånar inte spelarna från klubblagen. Så varför skulle klubblaget låna ut halvskadade spelare till landslaget? Det handlar inte om Zibanjead kan spela eller inte. För han hade kunnat spela VM. Det handlar om att klubblaget med all rätt inte vill låna ut honom då han inte är fullt frisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Dom behöver inte en månads återhämtning, ett par veckor räcker. Vilken form är de i efter så lång tid?

Och det vet ju du Bäst är att inte uttala sej för ens man själv spelat 100 matcher under 9 månader.

Sedan så håller spelarna igång med matcher i landslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Sen kan man tycka att Maj inte är en hockeymånad. Men det är faktiskt varmare i September när world cup spelas och elitserien drar igång.

Nu har jag inga siffror på det utan bara personlig erfarenhet men Maj brukar vara rätt så varm månad medan det börjar bli kallt i September, i alla fall andra halvan.

Så jag säger att detta är felaktigt. Maj är varmare än September. Jag svettas i alla fall och plågas av värmen i Maj, sällan i September.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Klart att man blir lite fundersam när spelare som knappt missat en match under säsongen (eller som i Zibanejads fall, ingen alls) lämnar återbud på grund av skada. Att Rangers missade slutspelet stod klart för längesen, så varför låta en skadad Zibanejad spela betydelselösa matcher och riskera att skadan förvärras? För publikens skull? Låter väldigt kortsiktigt i så fall.

Även Rakell och Silfverberg har spelat in i det sista, och gjort det bra. Rakell missade en hel del matcher tidigare under säsongen, men kom igen bra mot slutet och fick i gång målskyttet, och även Silfverberg ryckte upp sig. Men visst, de kan så klart ha känningar ändå, i NHL pratar man ju inte gärna om skador och dess omfattning (inte förrän det är dags för VM-spel, åtminstone )

Läs första svaret i detta inlägg!
Citera
2019-04-11, 15:13
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu ska vi komma ihåg att landslaget lånar inte spelarna från klubblagen. Så varför skulle klubblaget låna ut halvskadade spelare till landslaget? Det handlar inte om Zibanjead kan spela eller inte. För han hade kunnat spela VM. Det handlar om att klubblaget med all rätt inte vill låna ut honom då han inte är fullt frisk.

Och det vet ju du Bäst är att inte uttala sej för ens man själv spelat 100 matcher under 9 månader.

Sedan så håller spelarna igång med matcher i landslaget.

Nu har jag inga siffror på det utan bara personlig erfarenhet men Maj brukar vara rätt så varm månad medan det börjar bli kallt i September, i alla fall andra halvan.

Så jag säger att detta är felaktigt. Maj är varmare än September. Jag svettas i alla fall och plågas av värmen i Maj, sällan i September.

Läs första svaret i detta inlägg!

https://sv.climate-data.org/europa/sverige/kronobergs-laen/vaexjoe-155/

Maj 10.6

September 11.5

Och ännu större skillnad mellan April och Oktober

April 5.1

Oktober 7.2

Det är för att man kommer från februari/mars istället för juli/augusti som man tror att våren är så varm. Sen ska det i och för sig tilläggas att solen är starkare i Maj och går ner senare så det går nog rätt så jämnt ut i praktiken
Citera
2019-04-11, 17:05
Medlem
snillet_1s avatar
Krüger tackar ja. Tar väl en renodlat defensiv roll som fjärdecenter antar jag.
Citera
2019-04-11, 17:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Krüger tackar ja. Tar väl en renodlat defensiv roll som fjärdecenter antar jag.

Krüger?! Se på fan. Nu gäller det att se upp när alla svenska hockeyfans korkar upp champagnen.

(javisst är jag ironisk)
Citera
2019-04-11, 18:24
Medlem
Hunden007s avatar
kan Sverige ställa upp med ett till lag där Majoriteten NHL spelare inte var med och vann guld senaste 2 åren?
Citera
2019-04-11, 18:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Krüger?! Se på fan. Nu gäller det att se upp när alla svenska hockeyfans korkar upp champagnen.

(javisst är jag ironisk)

Krüger är en kanonförstärkning som defensiv center, men det måste såklart in offensiva kanoner också om vi ska ta guld. Men vi har fått in EP och det är en bra början.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
kan Sverige ställa upp med ett till lag där Majoriteten NHL spelare inte var med och vann guld senaste 2 åren?

Inte om vi vill ha bra NHL-spelare. Men visst, åker TBL och SJS ut, så frigörs ju några bra sådana.
Citera
2019-04-11, 19:15
Medlem
E Karlsson är utan kontrakt.
Citera
2019-04-11, 19:40
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Krüger är en kanonförstärkning som defensiv center, men det måste såklart in offensiva kanoner också om vi ska ta guld. Men vi har fått in EP och det är en bra början.

Inte om vi vill ha bra NHL-spelare. Men visst, åker TBL och SJS ut, så frigörs ju några bra sådana.

okej, Tror vi inte får ett lika starkt lag som förra åren då 2 tidigare värdstäder har varit mer aktrativa.
Citera
2019-04-11, 19:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
E Karlsson är utan kontrakt.

Talar för att han inte kommer, men jag tror SJS kan gå långt ändå, så kanske inte spelar så stor roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
okej, Tror vi inte får ett lika starkt lag som förra åren då 2 tidigare värdstäder har varit mer aktrativa.

Nä, framför allt förra året blir svårt att matcha. Men vi borde kunna få fram ett lag som blir tredjehandsfavorit efter Kanada och Ryssland. Vi har en bra målvakt i Markström, vi kan få ännu bättre med lite tur, vi kommer ha en stark backupsättning. Hur bra lag vi får hänger på vilka forwards som kommer. Men åtminstone några bra lär vi få ihop. EP har ju sagt ja, Landeskog brukar alltid ställa upp och jag ser inte Colorado gå till konferensfinal. Och en och annan till lär väl säga ja.
Citera
2019-04-11, 22:04
Medlem
tcfmogs avatar
Adam Larsson ska ha tackat ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in