Citat:
Ursprungligen postat av
Trontyke
En misshandeldom är aldrig legitim och kan aldrig bli legitim.
De flesta normala människor tycker att det finns situationer då det är moraliskt rätt att misshandla en person även om det juridiskt skulle anses fel. Men du är väl en onormal rättsprincipsrunkare eller nått då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trontyke
25% är dömda för våldsbrott i NMR och 50% är dömda för nåt brott.
Nu ljuger du och innan du säger något annat ska du redovisa källa för dessa siffror. Vad jag vill minnas var det någon tidning som framförde liknande påståenden. Men för det första så har ju de som tar fram sådana här siffror inte koll på alla medlemmar i organisationen, utan kartläggningen sker ju mycket just genom att man går igenom vilka som är dömda för brott så urvalet blir ju helt skevt. Viktigaste misstaget av allt är dock att i kategorin "våldsbrott" räknas det då in "våldsamt upplopp" som inte är ett våldsbrott, det är bara ett "brott mot ordningen" där man inte aktivt behöver utöva våld och således inte är någon våldsbrottsling bara för att man är dömd för brottet:
"För ansvar krävs inte att varje deltagare i gruppen utövat våld utan det räcker att man på något sätt har solidariserat sig med resten av gruppen. Bland jurister har man också debatterat hur man ska bedöma när en grupp människor "tillsammans och i samförstånd" har gjort något brottsligt."
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldsamt_upplopp
Man har alltså ett skevt urval av personer i sin "undersökning" och man kategoriserar brott felaktigt för att få dra slutsatsen att många är dömda för "våldsbrott".
Citat:
Ursprungligen postat av
Trontyke
Alltså ärligt jag känner inte en enda i min familj eller bekantskapskrets som är dömda för något brott inklusive mig själv. Fattar du inte själv att det är något som inte stämmer?
Förmodligen har du väldigt lite vänner och en bekantskapskrets som begränsar sig till din mamma, är nog därför du inte känner några som är dömda för brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trontyke
Vera heilade du vet vi alla. Men hon blev faktiskt inte dömd för det. Hon blev friad. Så där har du fel.
Nej ditt CP. Vera heilade inte, därför friades hon av hovrätten. Men först så blev hon rättsvidrigt dömd i tingsrätten.