2019-04-11, 08:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ta mig tusan höjden av megalomani att du utan inbjudan tar på dig rollen som talesperson för två döda barn. Det gör du av egoistiska skäl för att du vill få den ena av deras mördare att framstå som oskyldig på bekostnad av den andra. Vad får dig att tro att det är något som dom skulle uppskatta och att dom ens vill att du ska få sprida dina lögner om att du kämpar för deras ”rätt”?

Den dag vi för en sekund tvekar om det är viktigt eller om ett mordoffer verkligen ”skulle uppskatta” att vi utreder, fastställer och tydlig klargör vem deras mördare var - då är vi ute på väldigt farliga vägar.

Man måste helt enkelt förutsätta att mordoffer alltid vill ha upprättelse och att deras mördare ska åka dit ich om det är möjligt bestraffas.
Oavsett om mordoffret var släkt med sin mördare eller om offrets anhöriga lockas/tvingas eller kanske betalas för att avstå.
Då lever vi inte längre i en rättstat.

Alla individer, barn och vuxna, måste kunna leva med tryggheten av att om någon mördar dem kommer denne att hittas, pekas ut och om möjligt bestraffas.
Att skydda identiteten hos den person som handgripligen strypt och kvävt två flickor till döds i Sverige - är definitivt inte förenligt med ett rätttänk.

Inte heller att inte tydligt informera att Oskar med högsta sannolikhet är misstänkt för att att handgripligen strypt ihjäl Hanna.
Det fanns tre personer som var bragda om livet, tre mordoffer i villan.
Citera
2019-04-11, 09:14
Medlem
Vilken respons du alltid får!

Håller med Missan också. En tramsig pressträff men framför allt motsägelsefull. SS pratar om ett digert utredningsarbete, noggranna undersökningar och än en gång lästes brevets innebörd upp. Sen kommer dödsorsakerna, bl.a. att mamman har blivit strypt följt av slutsatsen som går till världshistorien; "Så som ni förstår där så ger utredningen stöd för att båda föräldrarna planerat osv". Det finns ju ingen normalt reflekterande människa som drar den slutsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Just så är det. Polisen uppgav att båda föräldrana var misstänkta för planer och beslut att flickorna skulle mördas.
Men - polisen nämnde inte att det fanns en till, mycket starkare misstanke, om att O bragt H om livet medels strypning. O var faktiskt misstänkt för ett mord till.
Det nämnde man inte.

Om man finner tre mordoffer är det rimligt att man - om det som här är klarlagt vem som mördade vem, också tydligt redogör för den misstänkte förövare vid varje mord. - att O faktiskt ströp ihjäl H.

Det är en mörkläggning som endast kan gynna den person som ensam handgripligen utförde morden. Ingen annan gynnas av att man låtsas att det kanske kan vara den andre, den som inte gjorde det.
För mordoffren är den person som mördade dem deras baneman. Vilka andra avtal eller överenskommelser som kan ha legat under någon planeringshorisont är helt egalt för den som just då berövas sitt liv.

För flickornas skull, för deras rätt att postum peka ut den som handgripligen aktivt tog deras liv, borde man inte gömma undan den mördaren. Låtsas att den kanske är någon annan - trots att man vet vem det är och att vederbörande utförde det hela ensam.
Citera
2019-04-11, 09:14
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Solglittret, du talar /skriver för döva öron. Somliga kan och vill inte förstå att det var tre offer och en mördare.

De får leva i sin värld. Ingen idé att lägga nån energi på dem.
Citera
2019-04-11, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vilken respons du alltid får!

Håller med Missan också. En tramsig pressträff men framför allt motsägelsefull. SS pratar om ett digert utredningsarbete, noggranna undersökningar och än en gång lästes brevets innebörd upp. Sen kommer dödsorsakerna, bl.a. att mamman har blivit strypt följt av slutsatsen som går till världshistorien; "Så som ni förstår där så ger utredningen stöd för att båda föräldrarna planerat osv". Det finns ju ingen normalt reflekterande människa som drar den slutsatsen.

Jodå, polisen gör det, media gör det och allmänheten gör det. Men inte den handfull människor på Flashback som redan från dag ett försökt att påstå att Oskar är ond/Hanna är god/barnen friska. Dessa har sedan pressmeddelandet försökt att utöva control damage över sin dåliga omdömesförmåga och sedan pressträff blivit alltmer desperata att försöka förklara bort sina tillkortakommanden.
Det gör uppenbarligen väldigt ont att ha fel.
Senast redigerad av Frank-Jesus 2019-04-11 kl. 09:38.
Citera
2019-04-11, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Solglittret, du talar /skriver för döva öron. Somliga kan och vill inte förstå att det var tre offer och en mördare.

Du har alldeles rätt. Polis, skola, sjukvård, media och allmänheten lever i en helt annan värld än vad en handfull konspirationsteoretiker på Flashback gör.
Men vet du vad, jag tror de kan leva med det.
Citera
2019-04-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha

Nej precis, Hanna var då ingen ultra feminist som tyckte att jobbet skulle delas upp lika. Hon lämnade det till sin man att göra. Han fick helt enkelt göra grovjobbet. Kanske var han hunsad som en dörrmatta under alla år? Har träffat några såna stackare. Vid stora köp skulle de hem och höra med regeringen. Kom tillbaka nästa dag och gjorde återköp för regeringen gillade inte prylarna.
Citera
2019-04-11, 09:57
Medlem
Hej, jag heter ........ och är en läkare från Iran. Jag tror inte att H var med på detta.
-Jo det har polisen sagt och det tror vi på.
Ringer nästa i dennes sorg och sår tvivel..
Ni kan kontakta mig om ni ångrar er eller byter uppfattning.
I sorgen och förnekelsen uppstår tvivel.
”Läkaren” blir uppringd och nu sprider denne sin dynga och hittepå. Eldar på med sina teorier.
Stackars de sörjande som då råkat på denna rättshaverist.
Möjligt senario?
Absolut! Vi ser att vissa i tråden går över lik för att få sin teori att stämma med verkligheten.
Allt för sin egen agenda.
Svin!
Citera
2019-04-11, 10:10
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du kommer återigen med dessa fullkomligt ur luften gripna påståenden. Du har helt enkelt ingen aning - och dessutom har du FEL.
Du får nog för vet inte vilken gång i ordningen vara så vänlig och uppge källa till dina påståenden eller erkänna att du sprider rent påhittade falska uppgifter.

Fakta är : vissa nära anhöriga har överhuvudtaget inte på något sätt haft någon kontakt med polisen på över ett halvt år. Av olika orsaker eller efter eget önskemål.
Det betyder inte att de därmed är helt överens med polisens uttalande eller ens tilltror utredningen.
Källa : anhöriga.
Dina källor är märkligt nog sådana som inte går att verifiera. Det är alltså inga källor. Så lägg av med att ange luftkällor. Det är definitivt inga fakta.
Citera
2019-04-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Hej, jag heter ........ och är en läkare från Iran. Jag tror inte att H var med på detta.
”Läkaren” blir uppringd och nu sprider denne sin dynga och hittepå. Eldar på med sina teorier.
Möjligt senario?
Absolut! Vi ser att vissa i tråden går över lik för att få sin teori att stämma med verkligheten.
Svin!

Vad pratar du om? Är vi inne på nationalitet? Utveckla dina tankar för det är verkligen intressant. Har Hannas anhöriga berättat detta för polisen i så fall antar jag. Efter pressträffen i december?
Citera
2019-04-11, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Möjligt senario?
Svin!

Ja, både utifrån personlighetsbedömning, lögner som avslöjats och information som framkommit under över ett år så ser jag det, med något oviktigt undantag, som ett synnerligen sannolikt scenario. Det är en pusselbit som passar perfekt in i det patologiska och bedrägliga större pusslet.

Jag vill påminna om att jag har gjort många bedömningar under hela denna process som visat sig vara helt sanna när de senare konfronterats med verkligheten utanför tråden.
Citera
2019-04-11, 10:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Du vill tilldela mig mycket mer rampljus. Så mycket som du pratar om mig. Jag skriver här för jag kan läsa en obduktionsrapport. Det kan du inte tydligen. Det som står där överensstämmer inte med polisens trams på deras PK.
Kan du verkligen det? Var står det att O handgripligen, ensam, dödat sina barn? "Polisens trams"? Du sätter dig verkligen på höga hästar. För min del kommer jag inte tro ett enda ord från dig i fortsättningen. Du drar dig inte för att gå över lik för att bli trodd. Äckligt. Vems ärenden går du? Det var just detta som H och O försökte undvika, att nån av dom ensam skulle få stå med hundhuvudet. Inte ens den respekten kan du ge dom. Fy fan.
Citera
2019-04-11, 11:11
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ok, så ingen ny info. Det hade jag hoppats.

Titel, examina etc är väl oviktigt? Förstår inte varför du och andra återkommer så ofta till Solglittrets. Det som hela tiden skall ”verifieras” är inga viktiga detaljer heller för det vi diskuterar i tråden. Allt ältande om beror nog på att vi inte delar samma åsikt och det inte finns ny info.

Absolut är det oviktigt. Det viktiga är att inget som denna skribent säger/skriver går att verifiera. Källor går inte att kolla - jag trodde att när man anger källor så är det just för att man själv skall kunna kika på det. 90% av källorna är icke verifierbara -och skribenten är icke trovärdig någonstans. Det var DET jag ville peka på. Precis som allt annat så går dessutom inte titeln att kolla. Du har rätt i att det är oviktigt. Men sammantaget - som vanligt går det inte att kontrollera.

Det som också skrämmer mig är respektlösheten, att skita i att föräldrarna gjorde precis allt för att inte en av dom skulle behöva stå ensam mördare. Detta respekteras inte av ett par av skribenterna här. En är oskyldig och en är skyldig. Själv anser jag det vidrigt att inte kunna respektera parets önskan att båda skall ta lika del av skulden. Sen kan man då naturligtvis säga att mördare skall inte respekteras. Är det då ok att fria den ena och fälla den andre? Märkligt.
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-11 kl. 11:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in