2019-04-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Håller det öppet tills vidare och tills dess säger jag varken bu eller bä om henne. Jag köper som sagt inte Polisens slutsats utifrån det som är känt nu.

Du misstror polisen? Därmed även de anhöriga och andra som tilltror utredningen.
Citera
2019-04-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du misstror polisen? Därmed även de anhöriga och andra som tilltror utredningen.
Och vad vet du om det? Har dom anhöriga berättat för dig att dom köper Polisens slutsats? Att du inte har läst att dom bestrider det på Aftonbladet behöver inte betyda att det är nåt dom tror på. Så enkelt var det med den saken.
Citera
2019-04-10, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Gud. Vad ska man mer läsa? Det börjar bli riktigt med rikliga fantasier.
Allt var Oskars show. Vilken envishet ?
Nej, det var missans show. Game over. Dina tid i rampljuset är över för att;

Pressträffen - med full insyn Fu - har förmedlat att Hanna är lika skyldig som Oskar att ha mördat sina barn.
Citera
2019-04-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det var missans show. Game over. Dina tid i rampljuset är över för att;

Pressträffen - med full insyn - har förmedlat att Hanna är lika skyldig som Oskar att ha mördat sina barn.
Ja buuuuuuuuh för då måste det ju vara så om Pressträffen har sagt det. Fjant!
Citera
2019-04-10, 23:50
Medlem
Citat:
Och vad vet du om det? Har dom anhöriga berättat för dig att dom köper Polisens slutsats? Att du inte har läst att dom bestrider det på Aftonbladet behöver inte betyda att det är nåt dom tror på. Så enkelt var det med den saken.

Har de anhöriga bestridit testamentet? Nej, det har sedan länge vunnit laga kraft.
Samrådde polisen om pressmeddelandet med de anhöriga? Ja.
Skulle de anhöriga accepterat det om det inte gav en korrekt bild? Nej.

Polisen hade bara kunnat meddela att "Ärendet är nedlagd", om så vore.
Citera
2019-04-10, 23:51
Medlem
develis avatar
Citat:

Det är till att vara desperat må jag säga. Nu försöker du använda anhöriga som skydd för dumheterna.

Om nu inte anhöriga bestridit testamente, om nu anhöriga inte bestridit pressträffen - vars huvudsakliga ändamål är att presentera resultat (båda föräldrarna misstänkt skyldiga på mord döttrarna):

så säger det sig självt.

Du har haft fel, förstår det tar emot.
Styrkekram.
Citera
2019-04-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Slaktade? Man slaktar djur! Dessa människor var inga djur. Varför alla dessa överdrifter utan någon som helst åtskillnad? Nej, ingen har sagt att en person dödade alla tre. Utom solglittret och missan27. Dessa är väl inte de mest tillförlitliga i tråden. För mycket känslor ställer till det. Och varför tro på något som inte ens går att verifiera.

För din kännedom: Slakt är avlivning av djur och den beredning som följer direkt efter avlivningen. Till slakten räknas bedövning, blodtappning, flåning, urtagning samt klyvning.

Varför kan inte folk vara lite försiktiga med sina alster här och hur man slänger ur sig saker och ting. Fullständigt urskiljningslöst sitter man och pillar i ord man inte ens förstår vad de betyder.

Barnen avlivades, eller mördades. Det är ingen skillnad vet du, mer än att avlivning ska ske skonsamt, utan onödigt lidande. Vid mord finns inga direkta regler, det är bara att mörda som besatt, om man har fallenhet för det. Det är svårt att mörda. Jag fattar inte att föräldrarna, en tills vidare, ens klarade det. Men det blir lättare efter den första gången sägs det. Sen kan man skylla på allt möjligt för att få utlopp för sina mordiska instinkter.

En människa som kan mörda sina egna barn har garanterat någon störning i sin personlighet, annars hade vi haft tiotusentals mördade barn i Sverige varje år. Det här är inte de enda föräldrarna som har sjuka, eller påstått sjuka, barn, som själva är deprimerade, eller påstått deprimerade.

De här föräldrarnas motgångar var inte värre än många andras. Det är dåligt att polisen inte kan ta tydligare ställning för vad de tror, de blir som megafoner för Oskar. Omedvetet?
Senast redigerad av rappytt 2019-04-11 kl. 00:13.
Citera
2019-04-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Barnen avlivades, eller mördades. Det är ingen skillnad vet du, mer än att avlivning ska ske skonsamt, utan onödigt lidande. Vid mord finns inga direkta regler, det är bara att mörda som besatt, om man har fallenhet för det. Det är svårt att mörda. Jag fattar inte att föräldrarna, en tills vidare, ens klarade det. Men det blir lättare efter den första gången sägs det. Sen kan man skylla på allt möjligt för att få utlopp för sina mordiska instinkter.

En människa som kan mörda sina egna barn har garanterat någon störning i sin personlighet, annars hade vi haft tiotusentals mördade barn i Sverige varje år. Det här är inte de enda föräldrarna som har sjuka, eller påstått sjuka, barn, som själva är deprimerade, eller påstått deprimerade.

De här föräldrarnas motgångar var inte värre än många andras. Det är dåligt att polisen inte kan ta tydligare ställning för vad de tror, de blir som megafoner för Oskar. Omedvetet?

Polisen har meddelat sin sammanfattande slutsats. Att båda föräldrarna är skyldiga. Baserad på fakta.

Dom skall inte tro, eller ta ställning för någonting alls.
Citera
2019-04-11, 01:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Har de anhöriga bestridit testamentet? Nej, det har sedan länge vunnit laga kraft.

Citat:

Du kommer återigen med dessa fullkomligt ur luften gripna påståenden. Du har helt enkelt ingen aning - och dessutom har du FEL.
Du får nog för vet inte vilken gång i ordningen vara så vänlig och uppge källa till dina påståenden eller erkänna att du sprider rent påhittade falska uppgifter.

Fakta är : vissa nära anhöriga har överhuvudtaget inte på något sätt haft någon kontakt med polisen på över ett halvt år. Av olika orsaker eller efter eget önskemål.
Det betyder inte att de därmed är helt överens med polisens uttalande eller ens tilltror utredningen.
Källa : anhöriga.
Senast redigerad av Solglittret 2019-04-11 kl. 01:52.
Citera
2019-04-11, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du kommer återigen med dessa fullkomligt ur luften gripna påståenden. Du har helt enkelt ingen aning - och dessutom har du FEL.
Du får nog återigen vara så vänlig och uppge källa till ditt påstående eller erkänna att du sprider rent påhittade falska uppgifter.

Fakta är : vissa nära anhöriga har överhuvudtaget inte på något sätt haft någon kontakt med polisen på över ett halvt år. Av olika orsaker.
Det betyder inte att de därmed är överens med polisens uttalande.

Du påstår det. Jag pratar om de närmast anhöriga som polisen kommunicerat med.

Borde inte dessa, som tvivlat, framfört sina åsikter till den närmast anhörige i så fall?

Apropå fakta, källa tack.

OK. Den anhörige. Som av vissa anledningar inte haft kontakt med de närmast anhöriga?
Senast redigerad av Remark 2019-04-11 kl. 02:00.
Citera
2019-04-11, 01:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du påstår det. Jag pratar om de närmast anhöriga som polisen kommunicerat med.

Borde inte dessa, som tvivlat, framfört sina åsikter till den närmast anhörige i så fall?

Apropå fakta, källa tack.

Jag pratar om arvsberättigade anhöriga - närmare än så kommer man inte.

Anhörigas agerande eller icke agerande kan inte tas till intäkt för någon sanning eller osanning kring beskrivningen av händelsen i Bjärred.
Därför att det finns bias - andra orsaker - till anhörigas handlande.
Citera
2019-04-11, 02:23
Medlem
Citat:
Då får det tas upp på annan plats än här.
Citat:

En åldrig förälder till ett barn som tagit livet av sig på detta sätt, som själv har god eller okej ekonomi, varför skulle denna förälder bestrida att ens avlidna barn testamenterat sina tillgångar till sitt syskon?

Tvivlar starkt på att mina föräldrar skulle ha bestridit att mitt syskon testamenterat sina tillgångar till mig - oavsett om mina föräldrar trodde på polisens slutsats om att jag och partnerns gemensamt begått självmord, eller om de haft en annan teori som skiljde sig från polisens.

Det vore ju en väldigt (passivt) aggressiv handling i sig i en sådan traumatisk situation - att genom rättsliga bestridande försöka ta ifrån mig, deras andra barn, det som testamenterats till mig i och med mitt syskons död. Varför skulle en förälder vilja göra så mot sitt (minderåriga eller medelålders) barn - mitt i en sådan krissituation som ett sånt här dödsfall utgör för hela familjen? Även om ens barn är 50+ så är sannolikt ens största oro i en sådan situation hur ens (vuxna) barn kommer klara att hantera detta hemska, samtidigt som man kämpar med att överleva själv. Att då dra testamentet till rätten för bestridande, för att själv få de tillgångar ens döda barn testamenterat till ens ännu levande, sörjande vuxna barn... nej. Det skulle de flesta inte göra.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2019-04-11 kl. 02:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in