2019-04-10, 18:17
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Varför får dom gång på gång på gång demonstrera
Detta beror troligen på att vi har demonstrationsfrihet i Sverige, vilket innebär att även nazister får demonstrera.

Citat:
Till och med Köpenhamn verkar vara en nazistad nu!
Att NMR åker över till Danmark och bråkar lite med polisen betyder nog inte att Köpenhamn blivit en naziststad.
Citera
2019-04-10, 18:41
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze

Citat:
Detta beror troligen på att vi har demonstrationsfrihet i Sverige, vilket innebär att även nazister får demonstrera.

Fast det är inget ni någonsin brytt er om. Så jag frågar igen, varför lyckas ni aldrig tysta NMR när organisationen demonstrerar? De har aldrig tidigare varit såhär aktiva, samtidigt får ni i princip alltid tid och datum vart dom ska hålla hus, ändå lyckas ni aldrig tysta dom? Vad är problemet?

Citat:
Att NMR åker över till Danmark och bråkar lite med polisen betyder nog inte att Köpenhamn blivit en naziststad.

Att 80 nazister utan några som helst problem lyckas ta sig runt i Köpenhamns centrala delar få nog allt ses som ett irritationsmoment faktiskt. Bråkade med polisen vet jag inte, de lyckades med det dom skulle göra mig veterligen?
Citera
2019-04-10, 18:47
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Fast det är inget ni någonsin brytt er om. Så jag frågar igen, varför lyckas ni aldrig tysta NMR när organisationen demonstrerar? De har aldrig tidigare varit såhär aktiva, samtidigt får ni i princip alltid tid och datum vart dom ska hålla hus, ändå lyckas ni aldrig tysta dom? Vad är problemet?
Vad menar du med "Ni" ? Jag har personligen aldrig varit på någon motdemonstration rörande NMR. Vill folk visa sitt missnöje mot nazister så kör på. Man bör dock, till skillnad från NMR, hålla sig inom lagens ramar.

Citat:
Att 80 nazister utan några som helst problem lyckas ta sig runt i Köpenhamns centrala delar få nog allt ses som ett irritationsmoment faktiskt. Bråkade med polisen vet jag inte, de lyckades med det dom skulle göra mig veterligen?
Det är väl för fan bara att åka över? varenda normalbegåvad individ kan nog navigera runt i Köpenhamn utan något större problem. I NMR's fall var det väl bara att följa efter Führer Lindberg?
Citera
2019-04-10, 18:59
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Citat:
Vad menar du med "Ni" ? Jag har personligen aldrig varit på någon motdemonstration rörande NMR. Vill folk visa sitt missnöje mot nazister så kör på. Man bör dock, till skillnad från NMR, hålla sig inom lagens ramar.

Oj, ursäkta. Jag glömde att människor som skriver här inne aldrig vill kännas vid den autonoma miljön, och du är inget undantag även fast du jämnt och ständigt hänvisar all information därifrån. Men om vi säger såhär då, hur ska folk som är missnöjda för att NMR finns på deras så kallade gator göra? Tycker du de autonoma clownaktivisterna verkar vara rätt väg att gå? Eller stå och vifta med färgglada flaggor? Ge dom nått lagligt tips? Organisationen demonstrerar jämnt och ständigt men ändå lyckas deras fienden aldrig tysta dom, hur kommer det sig?

Citat:
Det är väl för fan bara att åka över? varenda normalbegåvad individ kan nog navigera runt i Köpenhamn utan något större problem. I NMR's fall var det väl bara att följa efter Führer Lindberg?

Fast, man kan tycka att i en stad med såpass många invånare borde väl den ständiga kampen för ett nazifritt samhälle vara utbrett, men folket verkade inte göra motstånd. Det är något "ni" (vad du nu klassar dig som för klass) brukar ge sken utav. Det är ju alltid "folket" som står på barrikaden. Vart var dom och tjejbrigaderna i färgglatt hår och näsring?
Citera
2019-04-10, 19:17
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Men om vi säger såhär då, hur ska folk som är missnöjda för att NMR finns på deras så kallade gator göra? Tycker du de autonoma clownaktivisterna verkar vara rätt väg att gå? Eller stå och vifta med färgglada flaggor? Ge dom nått lagligt tips? Organisationen demonstrerar jämnt och ständigt men ändå lyckas deras fienden aldrig tysta dom, hur kommer det sig?
Vad finns det att göra? Du får väl vända dig till dessa "autonoma clownaktivisterna" och fråga vad deras mål och syfte är. Så länge organisationen är laglig får NMR demonstrera på. Personligen bryr jag mig inte om marginaliserade grupper på yttersta vänster och högerkanten demonstrerar mot varandra. Medan dessa bråkar så kan seriösa demokratiska alternativ flytta fram sina positioner.

Citat:
Fast, man kan tycka att i en stad med såpass många invånare borde väl den ständiga kampen för ett nazifritt samhälle vara utbrett, men folket verkade inte göra motstånd. Det är något "ni" (vad du nu klassar dig som för klass) brukar ge sken utav. Det är ju alltid "folket" som står på barrikaden. Vart var dom och tjejbrigaderna i färgglatt hår och näsring?
Vill dreadsmongon stå och slösa sin tid på att skrika på NMR så är det väl upp till dem. Jag har inte en aning om var de befann sig den dagen. Kan det vara så enkelt att Köpenhamn var väldigt oförberedda på att NMR skulle komma?
Citera
2019-04-10, 19:24
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Är Nordendagarna öppet? Seriös fråga.

Ja.
Citera
2019-04-10, 19:34
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ja det har du helt rätt i. Bland alla andra trasiga människor i NMR så smälter hon in perfekt.

Okej. Nu har jag ingen större koll på var hon befinner sig ideologiskt, men som det verkar så har hon lämnat det destruktiva - kanske efter att hon blev nationell. Däremot så vet jag att när hon var som mest trasig så umgicks hon i rödingkretsar i Boden. Varför tar inte AFA upp det? Och varför var det okej då?

Här är en artikel som är relevant i sammanhanget. https://www.nordfront.se/motstandsmans-mor-talar-ut-i-gp-han-blev-gladare-och-stabilare-tog-tag-i-sitt-liv.smr

Denne ungdom var lat och deprimerad och satt bara framför datorn på nätterna. Det framgår inte av mammans berättelse, men att han tog droger också är kanske inte allt för långsökt. Hur många ungdomar som helst idag går igenom det där. När han sedan gick med i Motståndsrörelsen så blev han gladare och stabilare och tog tag i sitt liv. Det bekräftar mamman motvilligt.

Det verkar som att ni rödingar vill att människor ska förbli självdestruktiva - eller i alla fall inte har något emot det - bara de inte blir nationellt tänkande.
Citera
2019-04-10, 19:45
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Okej. Nu har jag ingen större koll på var hon befinner sig ideologiskt, men som det verkar så har hon lämnat det destruktiva - kanske efter att hon blev nationell. Däremot så vet jag att när hon var som mest trasig så umgicks hon i rödingkretsar i Boden. Varför tar inte AFA upp det? Och varför var det okej då?
Går det inte att reda ut i ett framtida avsnitt av Radio Nordfront? Eller kanske en artikel. Du får dra i några trådar.

Citat:
Här är en artikel som är relevant i sammanhanget. https://www.nordfront.se/motstandsmans-mor-talar-ut-i-gp-han-blev-gladare-och-stabilare-tog-tag-i-sitt-liv.smr

Denne ungdom var lat och deprimerad och satt bara framför datorn på nätterna. Det framgår inte av mammans berättelse, men att han tog droger också är kanske inte allt för långsökt. Hur många ungdomar som helst idag går igenom det där. När han sedan gick med i Motståndsrörelsen så blev han gladare och stabilare och tog tag i sitt liv. Det bekräftar mamman motvilligt.

Det verkar som att ni rödingar vill att människor ska förbli självdestruktiva - eller i alla fall inte har något emot det - bara de inte blir nationellt tänkande.
Har den här ungdomen fått sin första dom än? Du vet mycket väl att NMR är en perfekt inkörsport till det kriminella livet. Att han börjat motionera lite mera genom att vara med på skogsövningar med NMR är kanske ett litet plus dock.
Citera
2019-04-10, 20:03
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Går det inte att reda ut i ett framtida avsnitt av Radio Nordfront? Eller kanske en artikel. Du får dra i några trådar.

Har den här ungdomen fått sin första dom än? Du vet mycket väl att NMR är en perfekt inkörsport till det kriminella livet. Att han börjat motionera lite mera genom att vara med på skogsövningar med NMR är kanske ett litet plus dock.

Varför skulle jag dra i det? Rätt ointressant med tanke på att hon vara var en demonstrationsdeltagare. Varför är du så besatt av henne?

"Perfekt inkörsport till det kriminella livet" - det är ju för att du tycker att det är/borde vara kriminellt att vara nationell. Tänka sig, en del ser inte åsiktsbrott som något "kriminellt". Särskilt inte som sådana som Agda, 90, döms för sådana "brott" hela tiden.
Citera
2019-04-10, 20:20
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Actionspäckad film från Köpenhamn!

https://www.nordfront.se/antligen-film-fran-manifestationen-i-kopenhamn.smr

Ser ut att vara mycket folk på plats.
Citera
2019-04-10, 22:01
Medlem
DinSepsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Är Nordendagarna öppet? Seriös fråga.
Citat:
Ja.

Nåja det där stämmer väl bara för nordendagarna 2017.
Citera
2019-04-10, 22:19
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Nåja, du har noll koll.

Nordendagarna 2018:

"Med valrörelsen avklarad höll Nordiska motståndsrörelsen under gårdagen årets upplaga av Nordendagarna. Aktivister, partimedlemmar och sympatisörer samlades för att umgås, lyssna på tal och antingen delta i eller titta på tävlingen där Årets nordman utses."

https://www.nordfront.se/nordendagarna-2018.smr

Så visst, det är inte öppet för er AFA:iter men däremot för andra nationella och sådana som är positivt inställda.

Så ert "avslöjande" är ett icke-avslöjande.

Citat:
Ursprungligen postat av DinSepsis
Nåja det där stämmer väl bara för nordendagarna 2017.
Senast redigerad av Jerzy.Sarnecki 2019-04-10 kl. 22:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in