2019-04-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst kan det finnas en hel del sanning i det Moralensväktare har berättat, särskilt det här om hur utredningen bedrevs de första veckorna. Och i så fall är det väl bara att inse att mordet knappast kommer att kunna klaras upp.

Sedan kanske man vid en bedömning av Moralensväktares uppgifter också bör väga in att han/hon redan tidigt, och på förvånansvärt lösa grunder, tycktes ha bestämt sig för vem som skulle anses vara gärningsmannen. Om den inställningen (som det väl antyddes) faktiskt avspeglar polisens och åklagarens inställning så lutar det väl åt att man är i stort behov av någon form av uppstyrning av verksamheten.
(det jag fetat)
Den uppstyrning vi nog är många som ser ett stort behov av, den uppstyrningen lär väl knappast paret Hiding/Nyqvist ropa högt efter?

Att i nuläget begära en sån överrock, vore ju som att offentligt medge att man under tio månaders tid slösat bort hundratusentals(?) alt miljoner(?) av skattebetalarnas pengar på att hålla ett tiotal hetidsarbetande utredare sysselsatta med att.. -tja, välj själv valfri aktivitet.
En aktivitet skulle kunna vara att man fortlöpande bett traktens lokala medier att inte bevaka den här mordutredningen.
Fast att behöva använda tio personer till den mörkläggningen låter som väldigt mycket folk, åtminstone i mina öron.
Citera
2019-04-10, 16:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det jag fetat)
Den uppstyrning vi nog är många som ser ett stort behov av, den uppstyrningen lär väl knappast paret Hiding/Nyqvist ropa högt efter?

Att i nuläget begära en sån överrock, vore ju som att offentligt medge att man under tio månaders tid slösat bort hundratusentals(?) alt miljoner(?) av skattebetalarnas pengar på att hålla ett tiotal hetidsarbetande utredare sysselsatta med att.. -tja, välj själv valfri aktivitet.
En aktivitet skulle kunna vara att man fortlöpande bett traktens lokala medier att inte bevaka den här mordutredningen.
Fast att behöva använda tio personer till den mörkläggningen låter som väldigt mycket folk, åtminstone i mina öron.

På tal om mörkläggning så undrar jag vad
ni i SD-sekten försöker mörklägga.
Ni byter av varandra.
Någon av er är alltid här, dygnet runt.
Ni anfaller oss andra i flock.
I början av tråden var vi många
som trodde att det var flera som skrev
under samma nick (EGT) eftersom hen
framstod som förvirrad och sa emot
sig själv och inte visste vad hen själv
skrivit.
Den främsta anledningen till att jag
misstänker SD är SD-sektens ”försvar”
av honom.
Tänk om det är det som är
syftet?
Det känns organiserat. Vem har
sådana resurser?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-04-10 kl. 16:09.
Citera
2019-04-10, 16:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Inget snabbt spydigt svar?
Var de tvungna att ha sammanträde
om det jag skrev och lägga upp en
strategi först?

Var det inte så att AL skulle till Sälen
på jobb och LW följde med?
Samtidigt som Folk och Försvar hade konferens där?
Var det dit AL skulle?
Citera
2019-04-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inget snabbt spydigt svar?
Var de tvungna att ha sammanträde
om det jag skrev och lägga upp en
strategi först?

Var det inte så att AL skulle till Sälen
på jobb och LW följde med?
Samtidigt som Folk och Försvar hade konferens där?
Var det dit AL skulle?

Verkade enligt LW som att AL "skulle fixa ett par saker där",
därav att det blev så att de åkte dit och LW följde med,
med någon dags varsel. Och det var ju där hon skadade
sig vid skidåkningen.

Tror du att AL deltog i Rikskonferensen "Folk och försvar"?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-04-10, 17:38
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

I allra första början fanns också de tankarna hos mig, att någon
ensamkommande ung kille hade kommit hem till Lena. Kanske
personliga problem, hot om utvisning, saknad efter sin familj,
eller annat. Han hade förtroende för LW och ville prata/rådgöra
med henne. Eller, som du skriver, förälskelse. Och det som
började med ett samtal slutade med kaos och ond, bråd död.
Samt att denne sedan, som du skriver, hunnit lämnat landet.

Om så hade skett, tror du inte att det funnits DNA och/eller andra spår? Det är heller ingen person som har efterlysts.

Tystnaden runt MP/FP tyder ju tvärt emot på att någon har städat brottsplatsen. Som om LW och FP är helt utan spår. Det låter kontrollerat. Inte impulsivt.

Och som sagt var. MGM är fortfarande MGM.
Citera
2019-04-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Om så hade skett, tror du inte att det funnits DNA och/eller andra spår? Det är heller ingen person som har efterlysts.

Tystnaden runt MP/FP tyder ju tvärt emot på att någon har städat brottsplatsen. Som om LW och FP är helt utan spår. Det låter kontrollerat. Inte impulsivt.

Men varför skulle det behöva finnas dna från GM på platsen? Om GM tex bara gått brevid LW, tagit upp en sten och slagit LW med den och sedan tagit med sig stenen från platsen.
Citera
2019-04-10, 17:57
Medlem
Citat:

Jo, precis. Som jag skrev så var det alldeles i början, när man fick
veta var hon jobbade, som de tankarna dök upp hos mig, Ganska
snart så förstod man att det inte var något hett spår, iskallt med
andra ord.

Tyvärr så fick ju mördaren ett stort försprång och tid till att städa
BP/FP samt även spår av mördaren på LW:s kropp. Måste visa på
stor känslokyla att kunna återvända och städa på platsen.

Eller kanske det är så att GM har fått assistans av någon hjälpsam
vän/eller anhörig med att städa bort bevis? Är övertygad om att
minst en, förmodligen två personer känner till vem som är GM.

Jag undrar vad Moralensväktare avsåg när han skrev att mordet
delvis var planerat, eller till viss del planerat, kanske MV uttryckte
det?
Citera
2019-04-10, 18:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men varför skulle det behöva finnas dna från GM på platsen? Om GM tex bara gått brevid LW, tagit upp en sten och slagit LW med den och sedan tagit med sig stenen från platsen.

Du har rätt där.

Men mycket tyder på att det varit mer våld än endast ett slag, tycker jag. Långa skrik av dödsångest, som Dalaan uppfattade som en pågående attack eller våldtäkt, till exempel. Det är skillnad på skrik och skrik. Skrik från en person som kämpar för sitt liv mot en annan eller flera personer, låter annorlunda än en som ropar på hjälp efter en attack eller en olycka.

Jag har inte sett NÅGOT alls som övertygande tyder på att åklagare och polis misstänker någon/några andra än just MGM.

Ingen masstopsning har heller skett, såvitt vi vet. Oavsett om platsen blivit städad eller inte (jag tror den har blivit det), så borde den vara full med DNA och spår om den inte var städad.

Har också svårt att tro att de skulle riskera sitt rykte och sina karriärer genom att hålla kvar vid en oskyldig.
Citera
2019-04-10, 18:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jo, precis. Som jag skrev så var det alldeles i början, när man fick
veta var hon jobbade, som de tankarna dök upp hos mig,
Ganska
snart så förstod man att det inte var något hett spår, iskallt med
andra ord.

Tyvärr så fick ju mördaren ett stort försprång och tid till att städa
BP/FP samt även spår av mördaren på LW:s kropp. Måste visa på
stor känslokyla att kunna återvända och städa på platsen.

Eller kanske det är så att GM har fått assistans av någon hjälpsam
vän/eller anhörig med att städa bort bevis? Är övertygad om att
minst en, förmodligen två personer känner till vem som är GM.

Jag undrar vad Moralensväktare avsåg när han skrev att mordet
delvis var planerat, eller till viss del planerat, kanske MV uttryckte
det?

Det kan ju vara naturligt att först tro att det kunde vara någon som fått avslag på asylansökan eller dylikt, det har ju skett förr (IKEA-mordet bland annat). Men den känslan försvann ganska snabbt. Tror heller inte en sådan hänsynslös person, som vid IKEA-mordet, skulle städa brottsplatsen.

Och jag har inte läst något som tyder på att LW hade några problem - eller allt för nära kontakter - med sina klienter på jobbet. Ingen har blivit efterlyst. Troligen är folk förhörda, men det tycks inte vara något huvudspår.

Och polis och åklagare säger att FP är MP. Alltså har inga spår försvunnit på vägen. Utan möjligen städats bort. Det kräver nerver. Och kunskap.

Saknar kloka och insatta människor som MoralensVäktare, Sh. Holmes och TinnaNinna. Vi får hoppas att deras frånvaro tyder på att det börjar närma sig en upplösning på detta.
Citera
2019-04-10, 18:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

(Enbart Spekulation)
Du menar att den kanske ligger i engelska kanalen ? Typ iallafall medtagen på flygresan ?

Undrar vad tullpersonalen gör med en stor sten som ligger i resväskan ?
Någon som vet ?

Såg bilbärgaren om personen som gick utmed motorvägen hade någon sten i sin hand ?

Det som är lite konstigt ,är att INGEN annan på den sida som vittnena ;som hörde skriken, bodde,........hörde ett endaste dyft ...
Senast redigerad av landbandy 2019-04-10 kl. 18:27.
Citera
2019-04-10, 18:19
Medlem
Citat:
Du har rätt där.

Men mycket tyder på att det varit mer våld än endast ett slag, tycker jag. Långa skrik av dödsångest, som Dalaan uppfattade som en pågående attack eller våldtäkt, till exempel. Det är skillnad på skrik och skrik. Skrik från en person som kämpar för sitt liv mot en annan eller flera personer, låter annorlunda än en som ropar på hjälp efter en attack eller en olycka.

Jag har inte sett NÅGOT alls som övertygande tyder på att åklagare och polis misstänker någon/några andra än just MGM.

Ingen masstopsning har heller skett, såvitt vi vet. Oavsett om platsen blivit städad eller inte (jag tror den har blivit det), så borde den vara full med DNA och spår om den inte var städad.

Har också svårt att tro att de skulle riskera sitt rykte och sina karriärer genom att hålla kvar vid en oskyldig.

Tror också att det var mer våld än enbart ett slag av en sten. Lena
var vältränad (trots tidigare benskador) och hon kämpade säkert
mot allt vad hon kunde och slogs för sitt liv.

Ett flertal sparkar mot kroppen och/eller flera slag av t ex en sten,
krävdes nog för att till sist avsluta hennes liv. Skriven hördes väl
i 5 minuter, stötvis?
Citera
2019-04-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Enbart Spekulation)
Du menar att den kanske ligger i engelska kanalen ? Typ iallafall medtagen på flygresan ?

Undrar vad tullpersonalen gör med en stor sten som ligger i resväskan ?
Någon som vet ?

Om nu den MGM är GM så finns det väl gott om ställen att göra
sig av med ev mordvapen/ kläder med blodfläckar/ blodbesudlade
skor på sträckan mellan Örebro och Arlanda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in