2019-04-10, 00:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Alternativ för Sverige visste ingenting om Sverige. Det sammanfattar läget för detta politiska parti ganska bra.

Kan du svara på det här innan 2038 eller är det möjligtvis så att du drog en vals och inte vill stå för det?
Citera
2019-04-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Men nationens ledning har också ett ansvar för att odla sina grödor.
Våra företag är också grödor. Det är därför viktigt att ge dem goda förutsättningarna att rekrytera t ex genom att möjliggöra arbetskraftsinvandring.
Citera
2019-04-10, 01:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är helt fel folk som flockas och lockas till AfS torgmöten. Bara personer med en bakgrund inom SvP, NSF, DFS, ND och Svegot verkar vara påhejare, och det duger inte om man skall framställa sig som ett alternativ. Dessa personer har för mycket skit i bagaget för attrahera vanliga svenska medborgare.

Det kanske är så enkelt att det är det här klientelet som är deras naturliga väljarbas?
Citera
2019-04-10, 01:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det kanske är så enkelt att det är det här klientelet som är deras naturliga väljarbas?

Mitt intryck är att det mestadels är vanligt folk som stöttar Alternativ för Sverige under torgmötena men motbevisa mig för all del.
Citera
2019-04-10, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Mitt intryck är att det mestadels är vanligt folk som stöttar Alternativ för Sverige under torgmötena men motbevisa mig för all del.

https://antifa.se/2019/03/28/afa-helsingborg-afs-torgmote-i-helsingborg-sd-politikern-tommy-nilsson-deltog/
På AfS Torgmöte i Helsingborg deltog många kända ansikten från den nazistiska och nationella miljön. Som vi skrivit i tidigare artiklar finns det klara länkar mellan AfS, DfS, motgift och det nedlagda Svenskarnas Parti.
Citera
2019-04-10, 08:42
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
H*n bara förbereder sig, reder sig, reder sig, h*n bara förbereder sig, reder sig….
Kan du överhuvudtaget hänvisa till någon trovärdig källa som styrker att Johan Wadenbäck har blivit utsparkad från AfS? Frågan har ställts till dig flera ggr tidigare och kommer att fortsätta ställas så länge vi inte har fått ett svar.

Noterar vidare att du, med flera, inte ens tog avstånd från de sabotage och riktade hot som en AfS:are med barnfamilj, dessutom nyligen utsatts för. Odemokratisk ondska.
(FB) Bombattack mot tidigare AfS-kandidat 19-04-02

Här är dock – äntligen – en kriminell & sedvanlig odemokratisk liten vänsterextremist som åtminstone blir dömd för slag mot en AfS-företrädare, efter ett torgmöte i Uppsala i maj #valfuskåret2018.

En person i 30-årsåldern döms till villkorlig dom och samhällstjänst för misshandel. Efter ett torgmöte för Alternativ för Sverige slog hon en partiföreträdare
https://twitter.com/AfS_riks/status/1115853628882018306
Citat:
När en politiker aktiv i det högerextrema partiet Alternativ för Sverige lämnade ett torgmöte blev han misshandlad. Händelsen inträffade i maj förra året då partiföreträdaren lämnade Celsiustorget i en minibuss. Den dömda kvinnan stoppade skåpbilen och gick fram till rutan på förarsidan, där politikern satt. Där utdelades knytnävsslag mot mannens arm. Han fick ett blåmärke på armen som visades upp för polis som redan befann sig på platsen med anledning av torgmötet. Mannen behövde inte uppsöka sjukhus och vanligtvis riskerar den som döms då inte att få ett fängelsestraff. Tingsrätten bedömde dock händelsen som särskilt allvarlig då den inträffat på grund av mannens politiska tillhörighet. Kvinnan dömdes till villkorlig dom och 50 timmars samhällstjänst. Om samhällstjänst inte hade ansetts relevant hade hon dömts till en månads fängelse.
Citera
2019-04-10, 08:49
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Min uppfattning är att AfS måhända har dragit till sig det klientelet - också - eftersom de inte har så mycket att välja mellan i dagsläget; men AfS valavslutning i Kungsträdgården ger nog en rättvisare bild och visade på en salig blandning av vanligt folk i alla åldrar som slöt upp, inte minst flera pensionärer och även medborgare med utländskt påbrå, bland supportrarna.

Vidare bör man betänka att de flesta borgerliga (välutbildade) väljare inte är vana att gå på en massa demonstrationer och torgmöten som de vänsterblivna är uppväxta med. Att dessa tar sig ut till AfS torgmöten eller de s.k. Gula Västarnas demonstrationer, är således rätt så stort och visar på att man verkligen fått nog på galenskaperna som förstör vårt en gång så trygga välfungerande land.
Citera
2019-04-10, 09:52
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Våra företag är också grödor. Det är därför viktigt att ge dem goda förutsättningarna att rekrytera t ex genom att möjliggöra arbetskraftsinvandring.
Rationaliteten med arbetskraftsinvandring kan bygga på två olika saker: Billigare än inhemsk arbetskraft eller mer kompetent än inhemsk arbetskraft. I praktiken handlar det i 99,99999999% av fallen om att det är billigare på grund av försåtliga kryphål, bidragsregler, med mera. Som nationalist säger jag nej till det. Du som globalist får dock gärna säga ja.
Citera
2019-04-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Min uppfattning är att AfS måhända har dragit till sig det klientelet - också - eftersom de inte har så mycket att välja mellan i dagsläget; men AfS valavslutning i Kungsträdgården ger nog en rättvisare bild och visade på en salig blandning av vanligt folk i alla åldrar som slöt upp, inte minst flera pensionärer och även medborgare med utländskt påbrå, bland supportrarna.

Vidare bör man betänka att de flesta borgerliga (välutbildade) väljare inte är vana att gå på en massa demonstrationer och torgmöten som de vänsterblivna är uppväxta med. Att dessa tar sig ut till AfS torgmöten eller de s.k. Gula Västarnas demonstrationer, är således rätt så stort och visar på att man verkligen fått nog på galenskaperna som förstör vårt en gång så trygga välfungerande land.

Håller med. Har också fått intrycket att det mest är "vanligt folk" med på torgmötena, även om det finns undantag också givetvis. Jag skulle t.om vilja påstå att AfS rent statistiskt sett lockar fler unga och vanliga människor än SD, men det är utifrån min egen bedömning av SD:s och AfS möten
Citera
2019-04-10, 10:14
Medlem
Citat:
Kan du överhuvudtaget hänvisa till någon trovärdig källa som styrker att Johan Wadenbäck har blivit utsparkad från AfS? Frågan har ställts till dig flera ggr tidigare och kommer att fortsätta ställas så länge vi inte har fått ett svar.

Noterar vidare att du, med flera, inte ens tog avstånd från de sabotage och riktade hot som en AfS:are med barnfamilj, dessutom nyligen utsatts för. Odemokratisk ondska.
(FB) Bombattack mot tidigare AfS-kandidat 19-04-02

Här är dock – äntligen – en kriminell & sedvanlig odemokratisk liten vänsterextremist som åtminstone blir dömd för slag mot en AfS-företrädare, efter ett torgmöte i Uppsala i maj #valfuskåret2018.

En person i 30-årsåldern döms till villkorlig dom och samhällstjänst för misshandel. Efter ett torgmöte för Alternativ för Sverige slog hon en partiföreträdare
https://twitter.com/AfS_riks/status/1115853628882018306

Ok, rent tekniskt så är han faktiskt inte en AfS:are efterrsom han blivit utrensad. Det finns ingen anledning för mig att ta avstånd från något extremvänstern gör, såklart, eftersom jag inte har något med dem att göra. Waldenbäck däremot hade något med AfS att göra och just därför var de tvungna att ta avstånd genom att sparka ut honom. Huruvida han attackerats på grund av sitt judesvammel eller på grund av att tidigare ha varit involverat i AfS vet vi inte.

Citat:

Det var en konstig uppfattning du förmedlar här med tanke på vad vi vet om det torgmötet:
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Deltagarna var en anledning till oro. Jag tänker på den där "hantverkaren" i svarta hantverkarbyxor utan minsta smutsfläck men med kniv. Och så de två med totalt söndertatuerade ansikten. Den ene såg ganska normal ut, för hans kompis hade en svart tröja med SS-döskallen. På huvet hade han en svart keps med Dirlewangerbrigadens handgranater på. Grattis till att ha attraherat de mest obrattiga personerna som finns norr om Kongofloden. Lika fräscht som att dricka vaskad stureplanschampagne ur rännstenen. Sedan så har vi skurtskylten...
I denna tråd eller om det är DfS-tråden så finns det beskrivet hur DfS, nazisten Björn Björkqvist med flera medverkade på mötet. Och sedan Dulny som tog till våld mot barn om jag minns rätt?
Citera
2019-04-10, 12:43
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
AfS kan ha hur bra budskap som helst, men man måste också kunna sälja in sin produkt, så att folk kan köpa den.

Det är helt fel folk som flockas och lockas till AfS torgmöten. Bara personer med en bakgrund inom SvP, NSF, DFS, ND och Svegot verkar vara påhejare, och det duger inte om man skall framställa sig som ett alternativ. Dessa personer har för mycket skit i bagaget för attrahera vanliga svenska medborgare.

Vad menar du med "skit i bagaget"?

Har dom mördat, våldtagit, etc? Nästan all "skit" som dessa personer har i sitt bagage har med HMF att göra.
Citera
2019-04-10, 13:20
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Vad menar du med "skit i bagaget"?

Har dom mördat, våldtagit, etc? Nästan all "skit" som dessa personer har i sitt bagage har med HMF att göra.

Nej, jag menar inte att dom våldtagit någon, för då hade de sannolikt åkt ur nazisekten. Det är annan belastning dessa AfS-påhejare har.

När AfS presenterade sin riksdagslista så kommenterades och diskuterades kandidaterna på riksdagslistan, mellan Magnus Söderman och Kristoffer Dulny. Magnus Söderman som har ett gigantiskt kakkors tatuerat på bröstet var besviken över att ingen av dom "gamla" var med på riksdagslistan. Vilka "gamla" framgick inte, men man kan gissa sig till vilka han menade.

Jag tycker personligen att AfS har en bättre politik än det ängsliga SD. Men man måste ta hänsyn till hur situationen ser ut i dagens Sverige, med allt liberalt tankegods vi har matats med sedan barnsben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in