2019-04-10, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Troligt! Hoppas att hon hann nämna för någon vem som stod utanför!
Sannolikt inte. Då hade GM suttit på sannolika åtminstone nu.
Citera
2019-04-10, 09:20
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt uppgifter som framkommit i tråden så var hon rädd för SD. Frågan är då hur hon skulle vågat bege sig ut med honom den kvällen?

Om LW var ruskigt rädd för SD förstår jag inte heller varför hon skulle välja att lämna bostaden tillsammans med honom sent på kvällen, om så var fallet. Om SD är GM, hur tror du att han lyckades få LW till planket?
Citera
2019-04-10, 09:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om LW var ruskigt rädd för SD förstår jag inte heller varför hon skulle välja att lämna bostaden tillsammans med honom sent på kvällen, om så var fallet. Om SD är GM, hur tror du att han lyckades få LW till planket?

Det har varit den stora frågan för mig sedan jag började med att ställa den i mitt allra första inlägg i tråden.
Kvinnor som mördas i nära relationer brukar i regel göras det på en plats där de trott sig var trygga, t.ex. det egna hemmet.

Jag kommer inte på ett annat fall där en kvinna valt att gå ut i natten ensam med den som hon är rädd för. Otrygg person och otrygg plats är en svår ekvation att få ihop.
Citera
2019-04-10, 09:31
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter som framkommit i tråden så var hon rädd för SD. Frågan är då hur hon skulle vågat bege sig ut med honom den kvällen?
Varför utgår Du ifrån att det är SD? Postare Du svarat har skrivit GM...
Citera
2019-04-10, 09:33
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det här händelsen som Lena utsattes för , är så hemsk , så det finns inte ord för det ......

Ja, dels undrar jag varför GM ville LW så fruktansvärt illa, dels hur hen är kapabel att leva med vad hen gjort.
Citera
2019-04-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ja, jag tror också att det kan ha varit så.

Jag tänker även att LW inte var nämnvärt rädd för GM om hon lämnade ytterdörren öppen/olåst. Strax innanför dörren finner man trappan upp till övervåningen där barn befann sig, om jag tolkat mäklarbilderna rätt.
I samband med att LW:s bostad lades upp till försäljning (Fastighetsbyrån), föreslog jag att nån av alla trådaktiva örebroare kunde gå på visning och fotografera ytterdörrens in- och utsida så att trådens "låstekniker" äntligen skulle kunna nå samsyn i vad det är för ett lås LW hade i sin dörr. I tråden finns tjogvis med inlägg rörande spekulationer om vad det kan ha varit för lås i ytterdörren.
Är plötsligt själva låset nu helt ointressant?
Citera
2019-04-10, 09:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Varför utgår Du ifrån att det är SD? Postare Du svarat har skrivit GM...

Han är MGM till stor del för att Lena var rädd för honom till följd av tidigare historik dem emellan så jag ställer frågan hur man kan misstänka att hon skulle vågat gå ut med honom.
Citera
2019-04-10, 09:40
Medlem
Kan det inte vara så som det även diskuterats tidigare,
att GM tog LW:s mobil - som hon hade flera chattar/
Messenger aktiva i - hen vill av svartsjuka läsa och se
vilka hon har kontakt med, LW springer efter personen ut för
att ta tillbaka mobilen och lämnar dörren öppen/på glänt?
Hon kanske inte kände någon direkt rädsla då, utan ville till
varje pris ha tillbaka mobilen? Vittne hör röster av personer
som går ner mot planket och där urartar det hela?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det ena utesluter inte det andra iof. GM kanske hade försökt få kontakt med LW och hon svarade inte. Kanske GM gick hem till LW och hon öppnade dörren samtidigt som hon hade en sms-konversation... GM tog telefonen och LW följde efter (stängde inte dörren). Till att börja med hade dom en inte alltför hög nivå på samtalet.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-04-10 kl. 09:48.
Citera
2019-04-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
I samband med att LW:s bostad lades upp till försäljning (Fastighetsbyrån), föreslog jag att nån av alla trådaktiva örebroare kunde gå på visning och fotografera ytterdörrens in- och utsida så att trådens "låstekniker" äntligen skulle kunna nå samsyn i vad det är för ett lås LW hade i sin dörr. I tråden finns tjogvis med inlägg rörande spekulationer om vad det kan ha varit för lås i ytterdörren.
Är plötsligt själva låset nu helt ointressant?

Bostaden verkar vara såld nu, så har ingen låskunnig medlem
redan varit där, så torde det vara för sent. Det du föreslår ang
fotografering av ytterdörrens utsida är väl dock fortfarande
möjligt.
Citera
2019-04-10, 09:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
att SD tog LW:s mobil - som hon hade flera chattar/
Messenger aktiva i - han vill av svartsjuka läsa och se
vilka hon har kontakt med, LW springer efter honom ut för

Du tror inte att det fanns andra män som var svartsjuka på Lena? Till exempel fanns det en som bara kvällen före blivit nobbad när han frågat Lena om hon ville följa med på en resa. Uppenbarligen visste han inte om att hon skulle resa med BeholderX. Han kanske blev redigt arg och svartsjuk när han fick reda på det på söndag kväll. Who knows.
Citera
2019-04-10, 09:51
Medlem
Citat:
Du tror inte att det fanns andra män som var svartsjuka på Lena? Till exempel fanns det en som bara kvällen före blivit nobbad när han frågat Lena om hon ville följa med på en resa. Uppenbarligen visste han inte om att hon resa med BeholderX.Han kanske blev redigt arg och svartsjuk när han fick reda på det på söndag kväll. Who knows.

Tror mig inte tidigare ha pekat ut SD som GM utan skrivit MGM
i mina inlägg. Ett misstag av mig, har därför redigerat inlägget.
Citera
2019-04-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
att GM tog LW:s mobil - som hon hade flera chattar/
Messenger aktiva i - hen vill av svartsjuka läsa och se
vilka hon har kontakt med, LW springer efter honom ut för
Om det nu är SD så tror jag inte att LW hade på kartan att hon skulle kunna bli mördad, dom hade enl tråden kontakt efter vad som hänt i bilen. Kanske hon trodde att det var ett skämt att han tog mobilen och följde med för att få igen den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in