Jag sitter och läser förhöret med pappan och det är ju skrämmande hur korkad han är. Han försöker skylla på omständigheter och samtidigt försöker han föreläsa om hur giftig "vanlig mat" är.
Citat:
Varför har ni inte registrerat er dotter?
Därför att jag anser att Sverige som stat inte skall få äga henne och ta lån i hennes namn. Jag skall också avsäga mitt svenska medborgarskap för jag tror inte på det här med nationer och sånt
Han är en perfekt representation av vänstermänniskor i Sverige. Noll förståelse eller bildning. Noll ansvarstagande. Som andra påpekat är han som en sektmedlem i USA.
Vilket jävla as!
*EDIT*
Citat:
Varför har ni valt att inte gå till barnavårdscentralen med Ralefka?
Det är jätteviktiga frågor. Hon har allergi så att det såg ut som köttsår på kinderna. Sedan började morsan äta annat och då gick det bort.
... Och Mats använder hela tiden det där dryga wannabe-pedagogiska snacket som kvinnor använder sig av. "Jättebra fråga", "Super bra att du ställer den frågan". Herregud..
Citat:
Vi har förstått att du och din partner Isniaty lever ett alternativt liv till hur vi andra lever våra liv här i Sverige. Kan du berätta om det?
Det finns människor som finns på denna planet som ger mig jättemycket pengar för min kunskap. Men jag ger bort den för att jag kan berika dem med någonting.
Citat:
Vad gör ni för att försörja er?
Så lite som möjligt men vi äter så lite som möjligt med. Nia hjälper en sida på instagram så hon får lite i månaden. Jag pratar två flytande språk. Jag jobbar så lite som möjligt för jag tror att pengar att är något hemskt. Hemskt som i att när jag lägger handen på en sedel så blir du sämre, smittat av "guldfeber", blir sämre som människa, sämre som varelse. Jag vill vara som bina som åker runt och pollinerar. Är de ens medvetna att de gör så att hela världen blommar?
Citat:
Hur får ni pengarna att räcka till mat?
Det är det minsta problemet, nöjespengar är det man får kämpa för. Jag äter väldigt lite till att börja med.