2019-03-28, 21:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det skulle ju inte se bra ut om han googlat t.ex. hur man utplånar DNA-spår från en kropp.
Du tror inte polisen kollat hans dator?
Citera
2019-03-28, 21:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du tror inte polisen kollat hans dator?

Jo då, men det var nog det brianmolko menade med "skum webläsare".
Citera
2019-03-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
TOR / Onion eller vad den heter ?
Har de ens kollat det hos han
Man måste ju ha kollat hans saker väl ? och denna händelse och dra slutsatser

Man har så klart använt alla dom tvångsåtgärder man kan använda mot
någon som är skäligen misstänkt för mord.
ÅK gick nyligen ut med att man inväntar svar från både NFC och IT-teknisk utredning, hoppas verkligen
att vi får se vilka stora framsteg svaren kommer att leda till.

Att hon ens har mage å nämna det, hon står i media och vill ge intryck av att allt är
under kontroll.
Jag hoppas verkligen att det åtminstone hettar i öronsnibbarna när hon tänker
på hur jävla illa hela det här fallet är skött.
Citera
2019-03-28, 21:39
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Du min vän får unna dig vad vill.
Möter du någon gåendes på motorvägen sent på kvällen så ligger det i farans riktning att det är en icke sober person

Du har rätt. Val av ”nattpromenad” vid motorvägen låter inte sunt!

Jag funderar över om bärgningsbilen var utrustad med extralysen framtill och om de i så fall var påslagna då föraren fick syn på personen vid vägen?
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-03-28 kl. 21:44.
Citera
2019-03-28, 22:09
Medlem
Citat:
Du min vän får unna dig vad vill.
Möter du någon gåendes på motorvägen sent på kvällen så ligger det i farans riktning att det är en icke sober person
Eller en adrenalinstinn mördare.
Citera
2019-03-28, 23:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Eller en adrenalinstinn mördare.

..som vacklar och gör märkliga förflyttningar för att inte synas allt för väl av bärgarbilens förare.
Citera
2019-03-29, 07:08
Medlem
Rosamunds avatar
God morgon allihop

Jag har läst MV:s inlägg. Hen menar att i tidsaxeln som gjorts är det kort tid mellan SD:s sista digitala kontakt och hörvittnets uppgifter om en man och kvinna gåendes ute. Därför blir detta ett s.k. nyckelvittne i att visa på hur osannolikt det är att en annan mördare än SD skulle varit framme.

Vad tror ni andra om sannolikheten att en annan människa skulle tagit Lena till planket just inom denna korta tid?
Citera
2019-03-29, 08:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
God morgon allihop

Jag har läst MV:s inlägg. Hen menar att i tidsaxeln som gjorts är det kort tid mellan SD:s sista digitala kontakt och hörvittnets uppgifter om en man och kvinna gåendes ute. Därför blir detta ett s.k. nyckelvittne i att visa på hur osannolikt det är att en annan mördare än SD skulle varit framme.

Vad tror ni andra om sannolikheten att en annan människa skulle tagit Lena till planket just inom denna korta tid?
God morgon

Om uppgifterna stämmer så borde sannolikheten vara liten men kan förstås inte uteslutas.

Tänkte på en annan sak angående "motorvägsspåret", teorin är alltså att SD skulle valt den vägen för att undgå bli upptäckt och igenkänd av grannar. Är det troligt i så fall att han tagit samma väg till LW/mötesplats, ingen har sett honom ?
Citera
2019-03-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
God morgon

Om uppgifterna stämmer så borde sannolikheten vara liten men kan förstås inte uteslutas.

Tänkte på en annan sak angående "motorvägsspåret", teorin är alltså att SD skulle valt den vägen för att undgå bli upptäckt och igenkänd av grannar. Är det troligt i så fall att han tagit samma väg till LW/mötesplats, ingen har sett honom ?
Samtidigt skrev MV att det var, om jag minns rätt, 100% säkert att någon väntat utanför LWs. Och att en man och kvinna pratat och gått från LWs mot planket. Där verkade GM inte alltför rädd att bli sedd. Klart att det var annorlunda efteråt. En cykel har också spökat i tråden och lett till oro. Varför?
Citera
2019-03-29, 09:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Fattar inte vad du menar. Vad vill du ha sagt?
Det som kan ha hänt här (om dina uppgifter stämmer) är alltså att man har utgått ifrån en hypotes om att SD är gärningsmannen. Utifrån detta antagande har man sedan dragit slutsatsen att en man som skall ha gått längs motorvägen var SD. Att SD gick längs motorvägen blir sedan något som talar för att han är gärningsmannen.
Cirkelresonemang eller cirkelargumentation är en typ av felaktigt logiskt resonemang av typen "Om A så B, och om B så A. Alltså A och B". Man kan lika gärna säga: "A gäller inte. Då gäller inte B, alltså inte heller A." Inget är alltså egentligen bevisat. Cirkelresonemang kan leda till argumentationsfel.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang
Det enda av de indicier du räknade upp som faktiskt skulle kunna utgöra grund för misstankar mot just SD är den gamla misshandelsanmälan från 2017. Samtidigt skall man komma ihåg att det inte alls är utrett vad som egentligen hände i bilen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det var förresten ett intressant inslag i Veckans brott igår om hur det kan gå när man tidigt i en utredning låser sig vid en hypotes om vad som har hänt och vem som är skyldig:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/forutfattade-meningar-ett-gift-i-brottsutredningar
Senast redigerad av Draifos 2019-03-29 kl. 10:06.
Citera
2019-03-29, 09:46
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
God morgon allihop

Den sannolikheten är låg. Om man dessutom lägger till det faktum att han var en person som under lång tid hade hotat och varit våldsam mot Lena blir sannolikheten ännu lägre.
Citera
2019-03-29, 10:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Jo då, men det var nog det brianmolko menade med "skum webläsare".
Ok, jag förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in