Rent teoretiskt kan du ha rätt att häva köpet.
I praktiken. Du har köpt den på blocket. Det är privatperson till privatperson. Ingen konsumenträtt att luta sig mot. Tyvärr. Om du ringer killen du köpte den av och förklarar att du vill häva så kan ha säga "ta det i rätten du". Sen får du driva ärendet med en jurist.
Jag skulle påstå att du inte kan häva köpet. Du skulle undersökt bilen mer genomgående. Det är just därför man aldrig ska göra en bilaffär mellan två privatpersoner om man inte är jävligt bra på bilar.
Ett gammalt djungelordspråk. Ta begagnatpriset och lägg på 40.000 kr för det är vad olika upprustningar kommer att kosta, sen har du ditt slutpris.
Köpte själv en BMW 325 förra året och har fått lära mig det mesta inom området för att hänga med. Kamremsbyte ligger ofta efter 10.000 mil. Din har gått 12.000 och det är dags för första bytet hör jag.
Själv körde jag min BMW till en märkesverkstad och fick rusta motorn för 15.000 direkt bara i diverse gummipackningar som slitits naturligt med användandet. Kamremmen kollade jag direkt att den var bytt, det var den redan vid 11.000 mil. osv.
Man lever och man lär sig. Men absolut. Räkna med ca 40.000 i kostnader nu.