2019-04-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Inte alls egentligen ,så som Ni menar , eller tror ....

Typ som en förälder som har sitt barn i samma fotbollsklubb som hennes minsta barn ,men som sen hade en viss kontakt även omkring geocaching ,eftersom jag behövde lära mig sporten ,och hon var bra på att lära ut hur det gick till med att leta ,hitta och gömma dessa geo-burkar .

Sen har man ju läst alla hennes loggar under den tid man geocachat ,så SÅ svårt är det ju faktiskt inte att förstå sig på Lena utifrån hennes öppenhet i allt hon tar sig för .

Det privata har jag aldrig vetat om ,eftersom jag inte brytt mig i det ,har själv ett stabilt förhållande så det var inget som intresserade mig ,vad hon gjorde och med vem i dem situationerna .

så på det sätt jag träffat på henne är med annat folk och ej privat ,då vet Ni .

Ok, men då förstår jag.
Citera
2019-04-09, 19:43
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok, men då förstår jag.

Först när det skrevs om att en kvinna försvunnit så kollade man ju ,en extra gång efter vem det kunde va ?
Och när jag såg bilden ,blev man chockad ,och ropade till ,men va f-n det är ju Lena ju ! ??????

Sen undrade jag självklart hur hon hade lyckats kommit bort ,hon som brukar ha kollen på det mesta ,och allt verkade mer eller mindre maffiosos kidnappning ,och man funderade ju på hennes jobb ,där det finns både kreti &pleti ,och om någon möjligtvis var inom brottslighet ,eller så ?

Sen när de hittade henne så nära sitt hem ,blev man ännu mer chockad ,och undrade över VEM som velat henne så illa ,och om den förstod hur fruktansvärt ILLA den gjort en hel människoskara ,barn ,syskon och familj ?

Sen visste man varken ut eller in ,och försökte att läsa inne på tråden ,vad Ni hade kommit fram till ...

Och nu sitter man här lika undrandes som då man läste om det första gången ....

Ledsen för hennes skull ,för barnens skull och samma fråga ställd : Varför ?? For Fu**ing sake ?

Så onödigt och så djävligt !

SHAME ON THAT PERSON !!
Senast redigerad av landbandy 2019-04-09 kl. 19:47.
Citera
2019-04-09, 19:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Först när det skrevs om att en kvinna försvunnit så kollade man ju ,en extra gång efter vem det kunde va ?
Och när jag såg bilden ,blev man chockad ,och ropade till ,men va f-n det är ju Lena ju ! ??????

Sen undrade jag självklart hur hon hade lyckats kommit bort ,hon som brukar ha kollen på det mesta ,och allt verkade mer eller mindre maffiosos kidnappning ,och man funderade ju på hennes jobb ,där det finns både kreti &pleti ,och om någon möjligtvis var inom brottslighet ,eller så ?

Sen när de hittade henne så nära sitt hem ,blev man ännu mer chockad ,och undrade över VEM som velat henne så illa ,och om den förstod hur fruktansvärt ILLA den gjort en hel människoskara ,barn ,syskon och familj ?

Sen visste man varken ut eller in ,och försökte att läsa inne på tråden ,vad Ni hade kommit fram till ...

Och nu sitter man här lika undrandes som då man läste om det första gången ....

Ledsen för hennes skull ,för barnens skull och samma fråga ställd : Varför ?? For Fu**ing sake ?

Så onödigt och så djävligt !

SHAME ON THAT PERSON !!

Vad menas med kreti & pleti?
Citera
2019-04-09, 19:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad menas med kreti & pleti?

Hmm , jaa du ,vet inte vad jag skall skriva ,hoppades Du förstod vad jag menade ,men får se om jag kan finna ord :

Där fanns /finns både goda och mindre goda människor placerade på grund utav olika livsöden ,en del skadade utav livet ; själsligt , utifrån krig & fasor ,en del har varit urfattiga och fått stå ut med mycket trakasserier osv . En del har blivit orättvist behandlade ,och en del har med sig en ryggsäck full med orätta handlingar utifrån i den situation de tvingats varit i ...

Så det var så jag funderade ,om ifall någon på hennes jobb ,kunde ha ballat ur utifrån sitt tidigare livsöde ?
Sådant kan ju hända även den bäste ,om ifall man utsätts för stress . Heter det inte posttraumatisk stress ?

Hon jobbade ju på ett ställe som tog hand om personer som behövde få komma in i samhället ,och som skulle få läka inombords och kunna leva med gott mod och framförhållning framöver .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-09 kl. 20:00.
Citera
2019-04-09, 19:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Hmm , jaa du ,vet inte vad jag skall skriva ,hoppades Du förstod vad jag menade ,men får se om jag kan finna ord :

Där fanns /finns både goda och mindre goda människor placerade på grund utav olika livsöden ,en del skadade utav livet ; själsligt , utifrån krig & fasor ,en del har varit urfattiga och fått stå ut med mycket trakasserier osv . En del har blivit orättvist behandlade ,och en del har med sig en ryggsäck full med orätta handlingar utifrån i den situation de tvingats varit i ...

Så det var så jag funderade ,om ifall någon på hennes jobb ,kunde ha ballat ur utifrån sitt tidigare livsöde ?
Sådant kan hu hända även den bäste ,om ifall man utsätts för stress . Heter det inte posttraumatisk stress ?

Ja, det är möjligt att de lider av posttraumatisk stress. Polisen har kanske kollat upp dem redan eller vad tror du?
Citera
2019-04-09, 20:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det är möjligt att de lider av posttraumatisk stress. Polisen har kanske kollat upp dem redan eller vad tror du?

Ja kan tänkas ,det är ju inte helt omöjligt ...

Annars är det ju verkligen något att kolla upp....

Det känns som om vi står på ruta ett fortfarande ,och att det kan så förbli ...

Svårmodigt känns det ..

Tycker Lena var värd mer än så ...

...även om jag inte kände henne rent privat ..utan bara som en sportande medmänniska och en livsglad mamma .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-09 kl. 20:09.
Citera
2019-04-09, 20:13
Medlem
MrBarnabys avatar
Apropå ingenting och personen på motorvägen, en teori är tydligen att SD tagit den vägen hem från FP för att slippa bli igenkänd av grannar etc. Som jag tolkar kartan skulle den vägen "fungera" minst lika bra om personen av någon anledning ska till ... en granne till SD.

http://forumbilder.se/H8D8C/20181015-165625
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-04-09 kl. 20:31.
Citera
2019-04-09, 20:33
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag har försökt att förstå planlösningen vad gäller LW:s bostad efter att det nyligen i tråden länkats till mäklarsidor som visar den.

Sovrummen är belägna på övervåningen, i närheten av trappan som förbinder våningsplanen, vad jag kan se. Från övre plan verkar man kunna överblicka hall och ytterdörr relativt enkelt, tycker jag. Även stor del av undervåningen borde gå att överskåda om man på övervåningen befinner sig i närheten av trappan, tror jag mig kunna förstå.

Jag uppfattar det som om entrédörren och innetrappan är mycket närbelägna.

Om 1-3 (?) personer befann sig i sovrum på övervåningen när LW eventuellt fick ovälkommet kvällsbesök och lämnade hemmet finns det stor chans att någon hört och/eller sett detta från övervåningen, tänker jag.

Om LW hastade iväg utan att stänga/låsa ytterdörren, som i princip bl.a. verkar leda raka vägen till trappan (och därmed övre plan och barn), kan hon enligt mig inte ha varit rädd för GM.
Citera
2019-04-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Apropå ingenting och personen på motorvägen, en teori är tydligen att SD tagit den vägen hem från FP för att slippa bli igenkänd av grannar etc. Som jag tolkar kartan skulle den vägen "fungera" minst lika bra om personen av någon anledning ska till ... en granne till SD.

Jo, men det ska ju en del annat till också för att få andra alternativ än "huvudspåret". Frånvaro av alibi t.e.x.
Citera
2019-04-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har försökt att förstå planlösningen vad gäller LW:s bostad efter att det nyligen i tråden länkats till mäklarsidor som visar den.

Sovrummen är belägna på övervåningen, i närheten av trappan som förbinder våningsplanen, vad jag kan se. Från övre plan verkar man kunna överblicka hall och ytterdörr relativt enkelt, tycker jag. Även stor del av undervåningen borde gå att överskåda om man på övervåningen befinner sig i närheten av trappan, tror jag mig kunna förstå.

Jag uppfattar det som om entrédörren och innetrappan är mycket närbelägna.

Om 1-3 (?) personer befann sig i sovrum på övervåningen när LW eventuellt fick ovälkommet kvällsbesök och lämnade hemmet finns det stor chans att någon hört och/eller sett detta från övervåningen, tänker jag.

Om LW hastade iväg utan att stänga/låsa ytterdörren, som i princip bl.a. verkar leda raka vägen till trappan (och därmed övre plan och barn), kan hon enligt mig inte ha varit rädd för GM.

Någon har synts utanför BOs dörr men var vittnet (eller vittnena) befann sig vet vi inte. Det kan ha varit grannar eller "sovande" barn. (Info kom från MoralensVäktare)
Citera
2019-04-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Om SD är GM och valde att ranta hem till sin bostad den vägen efter dådet så verkar UW och NW tyvärr inte ha sett eller hört honom anlända, trots att de bor grannar. De sov förmodligen
Citera
2019-04-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Någon har synts utanför BOs dörr men var vittnet (eller vittnena) befann sig vet vi inte. Det kan ha varit grannar eller "sovande" barn. (Info kom från MoralensVäktare)

Jag tror tyvärr att chansen är relativt stor att ”sovande barn” kan ha sett/hört personen vid ytterdörren, om det är sant att någon befunnit sig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in