Citat:
Det torde ligga i sakens natur i detta fall, med dessa människor. Med ordningssamma människor som hyllar sig av rationella beslut kan man inte alltid hoppas på känslostormande förlöpelser.
Vill man hitta flaggor så är det i så fall innan ett unisont beslut.
Att ett beslut är unisont tidigt på hösten ska man dock kanske inte förutsätta, då man borde kunna räkna med att en förälder är ngt mindre entusiastisk för idén. Formellt har åtminstone en förälder antagligen också pliktskyldigast inväntat läkarintyg nr 2. Medan den andre kan förmodas ha föregripit detta (’om hon visar sig ha samma sak så klarar jag inte leva längre’, typ).
Man får räkna med lite övertalnings- och diskussionsperiod. För O lär det exv då om inte förr stå klart att det nog inte blir ngn professur hur man än vrider och vänder på saken. När de tu f.ö. sannolikt borde ha resonerat i helt andra termer — vilket redan då kan gissas vara otänkbart alternativ för H; att starta ett nytt liv för flickorna är inte ett tillräckligt attraktivt alternativ.
Så man lägger kraften på ett snyggt avslut i stället. Så bråttom är det ju egentligen inte, för deras dystopi är oföränderlig.
Att polisanmäla frun för stämpling är inte ett alternativ heller.
All is well, that ends well.
Skulle jag gissa.
Vill man hitta flaggor så är det i så fall innan ett unisont beslut.
Att ett beslut är unisont tidigt på hösten ska man dock kanske inte förutsätta, då man borde kunna räkna med att en förälder är ngt mindre entusiastisk för idén. Formellt har åtminstone en förälder antagligen också pliktskyldigast inväntat läkarintyg nr 2. Medan den andre kan förmodas ha föregripit detta (’om hon visar sig ha samma sak så klarar jag inte leva längre’, typ).
Man får räkna med lite övertalnings- och diskussionsperiod. För O lär det exv då om inte förr stå klart att det nog inte blir ngn professur hur man än vrider och vänder på saken. När de tu f.ö. sannolikt borde ha resonerat i helt andra termer — vilket redan då kan gissas vara otänkbart alternativ för H; att starta ett nytt liv för flickorna är inte ett tillräckligt attraktivt alternativ.
Så man lägger kraften på ett snyggt avslut i stället. Så bråttom är det ju egentligen inte, för deras dystopi är oföränderlig.
Att polisanmäla frun för stämpling är inte ett alternativ heller.
All is well, that ends well.
Skulle jag gissa.
Jag tror som du skriver här att från början var den ena av föräldern före den andre med tankar om att göra slut på allt. Tror inte att det var någon idé de plötsligt fick samtidigt en dag. För att den andre föräldern ska kunna ta det till sej och komma till samma ”åsikt” så tror jag att det krävs att båda två var mycket nedgångna.