2019-04-09, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hur lyckades Susanna vara så bra på balans helt plötsligt? Då hon failat grovt tidigare i tävlingar.
Även en blind höna kan någon gång finna ett korn.

Med betoning på någon gång...
Citera
2019-04-09, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FinSweVintage
Kan någon vänlig skriva en kort rapport om situationen i Gränslandet hit? Tv4Play syns inte i Finland, tyvärr.
Just nu är situationen att
-Nick har varit där sedan start
-Adnilson från lag Syd, är Nick's nya lagmedlem efter att ha slagit ut Cathrine
-Jannika och Peter är lagmedlemmar i den andra hyddan
-Sebastian från lag Nord har precis kommit dit och ska utmana någon
Anna, från lag Syd och Cathrine har slagits ut

Och så en spoiler:
Citera
2019-04-09, 11:19
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hur lyckades Susanna vara så bra på balans helt plötsligt? Då hon failat grovt tidigare i tävlingar.

Gaser i magen som tryckte på kanske. Hon fick fart.
Citera
2019-04-09, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FinSweVintage
Kan någon vänlig skriva en kort rapport om situationen i Gränslandet hit? Tv4Play syns inte i Finland, tyvärr.
Fixa en VPN och ställ in den att peka på Sverige så ska det nog fungera.
Citera
2019-04-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Vete fasen hur dom ska lösa det men nu är alla intressanta /dom som gjorde bra tv borta.
Dom måste börja ta in mer folk som är intressanta/gör "bra tv" ,inte bara 2 ev 3 st.

För nu är Robinson urtrist......

Själv vill jag gärna se individer som har ställt sig frågan "har jag det som krävs att bli årets Robinson" innan man anmäler sig till programmet. Och att bli Robinson borde man ha bra fysisk kondition för att kunna prestera i tävlingar, vara påhittig, innovativ och tillräckligt intelligent för att klara av dom icke fysiska tävlingarna. Kunna hitta mat och laga den, kunna bygga ett boende, klara av omständigheterna på ön. Bra också om man kan underhålla andra eller ge psykisk styrka till resen av laget....o c v.

Jag vill se ngn utöver det vanliga som kan bidra ngt till resten av gruppen och inte sådana som saknar självkännedom och självinsikt och tål ingen kritik. Man kan inte få självkännedom om man inte kan ta kritik och lära sig av den. Jag är väldigt trött på dessa vuxna barn som tar illa upp även befogad kritik och straffar den som vågar kritisera genom att börja skitsnack kampanj för att få bort ngn som skulle försena bättre att vara på plats. Trött på sådana som bidrar inget positivt, som hänger kvar p g a pakter och genom att vara så urusla att ingen ser dom som ett hot. Kanske borde man låta flera utröstade personer från gränslandet ha en ny chans eftersom dom mest värdiga vinnare röstas ut först?
Citera
2019-04-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Själv vill jag gärna se individer som har ställt sig frågan "har jag det som krävs att bli årets Robinson" innan man anmäler sig till programmet. Och att bli Robinson borde man ha bra fysisk kondition för att kunna prestera i tävlingar, vara påhittig, innovativ och tillräckligt intelligent för att klara av dom icke fysiska tävlingarna. Kunna hitta mat och laga den, kunna bygga ett boende, klara av omständigheterna på ön. Bra också om man kan underhålla andra eller ge psykisk styrka till resen av laget....o c v.

Jag vill se ngn utöver det vanliga som kan bidra ngt till resten av gruppen och inte sådana som saknar självkännedom och självinsikt och tål ingen kritik. Man kan inte få självkännedom om man inte kan ta kritik och lära sig av den. Jag är väldigt trött på dessa vuxna barn som tar illa upp även befogad kritik och straffar den som vågar kritisera genom att börja skitsnack kampanj för att få bort ngn som skulle försena bättre att vara på plats. Trött på sådana som bidrar inget positivt, som hänger kvar p g a pakter och genom att vara så urusla att ingen ser dom som ett hot. Kanske borde man låta flera utröstade personer från gränslandet ha en ny chans eftersom dom mest värdiga vinnare röstas ut först?

Tycker att den beskrivningen över vad du vill ha stämmer rätt bra in på Klas och Tobias!
Citera
2019-04-09, 12:56
Medlem
Gällande dagens avsnitt av Gränslandet.

Citera
2019-04-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

Svar på din kommentar:
Citera
2019-04-09, 13:02
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:

Du sätter fingret mitt på Robinsons stora problem. Formatet blir mer och mer urvattnat för varje år som går. Precis som alla andra realityshowe/dokusåpor som Mastiff producerar. Jämför exempelvis med Farmen. Bägge produktionerna handlar mindre och mindre om det som var den ursprungliga programidén, driva en bondgård respektive överleva på en ön. Dessutom så driver produktionen på genom att hela tiden skapa regler eller twister som gör att de som är bäst lämpade för ursprungsidén hela tiden får allt svårare att prestera i programen. Detta medan mellanmjölksdeltagarna får gräddfiler och hjälp av produktionen för att kunna hålla sig kvar så länge som möjligt och till och med helst vinna alltihop tillslut.

Det verkar nästan som om det finns en underliggande tanke från produktionen som går ut på att man skall curla vissa deltagare så långt som möjligt. I årets Farmen så gjordes våld på allt som var heligt och produktionen höll inte fast vid några regler överhuvudtaget. Detta för att få fram den vinnare som de själva önskade. Nu verkar Robinson följa precis samma spår.

Samtidigt som porgramformaten för ovanstående realityshower ser helt annorlunda ut i övriga länder som producerar dem. Det räcker bara att gå till vårt grannland Norge och följa deras version av Farmen, eller streama några avsnitt av Australian Survivor. På någiot sätt verkar det som om Mastiff tror att vi i Sverige vill ha dessa mesiga tävlande i vårt eget landet lagom. Alla som sticker ut det minsta, oavsett om de är män eller kvinnor,skall kväsas och tryckas ner till förmån för sådana som i dessa fall aldrig i h-vete hade överlevet i en Robinson-situation eller klarat av att driva ett lantbruk.
Citera
2019-04-09, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

Citera
2019-04-09, 13:53
Medlem
FinSweVintages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Just nu är situationen att
-Nick har varit där sedan start
-Adnilson från lag Syd, är Nick's nya lagmedlem efter att ha slagit ut Cathrine
-Jannika och Peter är lagmedlemmar i den andra hyddan
-Sebastian från lag Nord har precis kommit dit och ska utmana någon
Anna, från lag Syd och Cathrine har slagits ut.

Tackar och bockar , blir och vänta med spänning hur Sebastian klarar sig...

Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Fixa en VPN och ställ in den att peka på Sverige så ska det nog fungera.

Skall prova!
Citera
2019-04-09, 13:59
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:

Ja,det kan ju vara ett alternativ att tänka på,absolut.

Hursom måste man(enligt mig)börja ha mer personer som gör bra tv.Smak och tycke är givetvis olika men tråkig tv är inget roligt att se på hur "fina" människor dem än är.
Nåväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in