2019-04-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det han sa var väl att i den specifika situation han bedömde så var det som var avgörande för hans beslut att kontakten skedde utanför målområdet. Det innebär inte att han formulerat en ny regel som gäller i alla situationer. Olika domare gör olika bedömningar och har olika bevekelsegrunder för varför de beslutar som de gör. Direktivet om regeltolkning lämnar stort utrymme för domarna att göra sina egna bedömningar och det är helt omöjligt att likrikta dem alla. Att utgå från vad Sören har sagt är alltså tämligen meningslöst.

Ge dig nu jävla pajas! Du är ju blåst!

Sörens förklaring var exakt det som regeln säger när det gäller kontakt där mål skall dömas bort

Läs och försök förstå!

En annan sak; Var någonstans har jag skrivit att jag vill ha mer och fler videobedömningar? Du skriver att jag vill ha mer av skiten! Plocka fram var jag skriver det!
Citera
2019-04-08, 21:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Lärorik krønika av Sanny idag, en sak att vi inte är uppdaterade men Bulan borde ju faktiskt veta att situationsrummet "Stockholm" (en konspiration mot Norrbotten kan tänkas) inte längre är uppsøkande utan reaktivt. Detta på order av SHL-lagen.

Lite pinsamt faktiskt.

Ändock ändrar det ju inte faktumet att Sören vägrade att kolla målet. Det är ju solklart att det ska dömas bort. Kontakt med målvakt i målgården i samband med att pucken passerar. Hade uppenbarligen inte koll på det själv heller så jag kan inte gnälla på Bulan direkt.
Citera
2019-04-08, 21:16
Medlem
Citat:
Jag tyckte det var skit långt innan du visade dig här och blev förorättad. Skillnaden är hur vi vill lösa det. Jag vill ta bort skiten, du vill lösa det med mer skit..

Hur vet du vad jag vill ha? Var och när skrev jag det? Dåre!
Citera
2019-04-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Ändock ändrar det ju inte faktumet att Sören vägrade att kolla målet. Det är ju solklart att det ska dömas bort. Kontakt med målvakt i målgården i samband med att pucken passerar. Hade uppenbarligen inte koll på det själv heller så jag kan inte gnälla på Bulan direkt.

Det är Sören vi snackar om!
Citera
2019-04-08, 21:18
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

"Barking up the wrong tree", det var inte att han tyckte det var feldømt som var klantigt. Hans rant handlade om Situationsrummet.
Citera
2019-04-08, 21:18
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ge dig nu jävla pajas! Du är ju blåst!

Sörens förklaring var exakt det som regeln säger när det gäller kontakt där mål skall dömas bort

Läs och försök förstå!

En annan sak; Var någonstans har jag skrivit att jag vill ha mer och fler videobedömningar? Du skriver att jag vill ha mer av skiten! Plocka fram var jag skriver det!
Läs direktiven om regeltolkning.

Du nämnde Sanny och då uppfattade jag det som att du höll med honom, om du inte gjorde det så ber jag om ursäkt.
Senast redigerad av tcfmog 2019-04-08 kl. 21:22.
Citera
2019-04-08, 21:22
Medlem
Citat:
Läs direktiven om regeltolkning.

Du nämnde Sanny och då uppfattade jag det som att du höll med honom, om du inte gjorde det så ber jag om ursäkt.

Men Herre Gud! Har du inte läst vad jag och andra skrivit om Sören och hans förklaring?
Regelboken har vi väl också avhandlat beträffande mål och kontakt med målvakt?
Senast redigerad av Palkranen 2019-04-08 kl. 21:30.
Citera
2019-04-08, 21:24
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
"Barking up the wrong tree", det var inte att han tyckte det var feldømt som var klantigt. Hans rant handlade om Situationsrummet.

Nja, han tog även upp att man vägrade ringa trots att Lassi och andra spelare påpeka detta för zebrorna.

Citat:
Det är Sören vi snackar om!

Ja, han känns ju säker på sin sak iaf. Även dom gånger som han har helt fel.
Citera
2019-04-08, 21:26
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Men Herre Gud! Har du inte läst vad jag och andra skrivit om Sören och hans förklaring?
Regelboken har vi väl också avhandlat beträffande mål och kontakt med målvakt?
Finns det inga skolor där du kommer ifrån?
Ja, det var det jag trodde. I och för sig har jag aldrig sett dig hänvisa till relevant passage i vare sig regelbok eller direktiv om tolkning.

Blodig panna säger du. Ja, det är det minsta man kan säga. Vill också säga att du är otroligt enerverande att diskutera med. Mestadels för att du inte förstår min ståndpunkt, du tycks tro att jag argumenterar för att rätt beslut fattats.
Senast redigerad av tcfmog 2019-04-08 kl. 21:33.
Citera
2019-04-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ja, det var det jag trodde. I och för sig har jag aldrig sett dig hänvisa till relevant passage i vare sig regelbok eller dirktiv om tolkning.

Du är ju blåst på riktigt!

Sören? HV? Werner? Sörens förklaring? Vad säger regelboken? Ringer en klocka? Halllåååå??
Citera
2019-04-08, 21:30
Medlem
Citat:
Synd att domarna hjälper Djurgården göra mål!

Man undrar ju vad DIF behövde betala för att domarna skulle vända matchen åt dem. Bland det mest pinsamma domarinsatsen jag sett faktiskt.
Citera
2019-04-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skithuset
Man undrar ju vad DIF behövde betala för att domarna skulle vända matchen åt dem. Bland det mest pinsamma domarinsatsen jag sett faktiskt.

Pinsamt värre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in